mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe rozmiary opon zimowych Goodyear'a

Nowe rozmiary opon zimowych Goodyear'a

Goodyear przedstawił nowe rozmiary w ofercie opon zimowych na przednią i napędową oś pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów. Najnowsze opony w tej ofercie to 295/60R22.5 Goodyear Ultra Grip WTS na oś przednią oraz 315/60R22.5 Goodyear Ultra Grip WTD na oś napędową

Nowe rozmiary opon zimowych Goodyear'a

Opony Ultra Grip WTS i Ultra Grip WTD zostały stworzone z myślą o zapewnieniu doskonałych parametrów hamowania, trakcji i precyzji jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych. Ich najważniejsze zalety to większa pewność jazdy i niezawodność.

Opony Ultra Grip WTS i WTD oferują podobny przebieg co standardowe opony na oś przednią i napędową. Oferują one także znacznie lepsze parametry w zakresie trakcji oraz drogi hamowania na śniegu i lodzie. Trakcja jest lepsza o co najmniej 10% w porównaniu ze standardowymi oponami wykorzystywanymi w transporcie długo- i średniodystansowym, zarówno na oś przednią jak i napędową. Znacznemu polepszeniu uległy także parametry w zakresie sterowności i stabilności
na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem.

Charakterystyka hamowania tych opon wykazuje poprawę o około 10% w porównaniu ze standardowymi oponami na oś przednią i napędową, wykorzystywanymi w transporcie długodystansowym i regionalnym. Jest to możliwe głównie dzięki cechom konstrukcyjnym bloków bieżnika o gęsto rozmieszczonych lamelach i szczegółowo dobranej kompozycji składników mieszanki bieżnika.Goodyear posługuje się logo składającym się z konturów góry oraz płatka śniegu, które definiuje oponę jako zimową.

Ultra Grip WTS
Dzięki wprowadzeniu nowego rozmiaru 295/60R22.5, liczba opon dostępnych w ofercie Goodyear Ultra Grip WTS (ang. Winter Traction Steer) zwiększyła się do dziewięciu. W ramach oferty dostępna jest również opona Ultra Grip WTS 355/50R22.5. To wyjątkowy rozmiar w branży – jego średnica jest taka sama jak 295/60R22.5 przy 7,5 tony dopuszczalnego nacisku na oś. Dostępne są również rozmiary polecane do stosowania na wszystkich osiach do autobusów i autokarów w warunkach innych niż ekstremalne, a także do wykorzystania jako opcja na oś napędową do autobusów i autokarów w mieszanych warunkach zimowych.

W ofercie dostępna jest również opona na oś przednią Ultra Grip WTS City 275/70R22.5 o wzmocnionych ścianach bocznych, co zwiększa jej odporność na uderzenia o krawężnik Ta opona jest polecana na wszystkie osie, do zastosowań w ruchu miejskim.

Ultra Grip WTD
Nowa opona Ultra Grip WTD (ang. Winter Traction Drive) 315/60R22.5 zwiększa liczbę rozmiarów dostępnych w nowej ofercie do sześciu. Ultra Grip WTD jest dopełnieniem opony Ultra Grip WTS na oś przednią. Jedną z kluczowych cech opony Ultra Grip WTD jest wzór bieżnika. Obejmuje on system trójwymiarowych, wzajemnie zamykających się bloków (3D-BIS) z lamelami o trapezoidalnym kształcie. Dzięki gęsto rozłożonym, porowatym lamelom, opona zyskuje doskonałą trakcję na śniegu oraz na mokrej nawierzchni, jak również bardziej równomiernie się zużywa i zyskuje większą odporność na uszkodzenia.

Lamele wykonane w technologii 3D-BIS mają trójwymiarowe faliste nacięcia. Kształt ten powoduje,
że bloki bieżnika domykają się wzajemnie, kiedy opona się odkształca, tworząc bardziej sztywny i stabilny układ w zetknięciu z nawierzchnią. To z kolei przekłada się na wiele ww. korzyści.
Rozłączne bloki oraz wysoce odporny na ścieranie bieżnik korzystnie wpływają na trakcję i przyczepność opon na mokrej nawierzchni, jak również na bardziej równomierne zużycie opony i jej dłuższą żywotność. Dalsze korzyści dotyczą zwiększenia odporności na uszkodzenia mechaniczne i rozerwanie.

Szerokość i kształt rowków bieżnika doskonale zapobiega również klinowaniu się kamieni. Otwarte barki wpływają pozytywnie na trakcję oraz przyczepność boczną na śniegu i w błocie. Całość konstrukcji, oparta na najnowocześniejszych technologiach, zapewnia wysoką wytrzymałość i daje możliwość bieżnikowania opony. Różna głębokość rowków w połączeniu z lamelkami w kształcie litery „Z” poprawiają charakterystykę hamowania i trakcję na śniegu, a sama opona może być wyposażona w kolce, jeśli wymagają tego warunki drogowe.


Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport