mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe samochody także biorą olej

Nowe samochody także biorą olej

Jeśli sądzicie, że nadmierne spalanie oleju występuje tylko w wiekowych autach z zużytymi silnikami to niestety jesteście w błędzie. Choć większość nowych pojazdów nie ma tego problemu, to bywają wyjątki i zwykle są to samochody bardzo drogie.

Nowe samochody także biorą olej
Według najnowszego badania Consumer Reports aż 98% kierowców aut nie musi się martwić dolewkami oleju między zaplanowanymi wymianami. Pozostałe 2% aut opisanych w ankiecie potrafi jednak stać się prawdziwym utrapieniem dla właścicieli. Ankieta została przeprowadzana w USA, więc dotyczy tylko używanych tam samochodów, wyprodukowanych między 2010 a 2014 rokiem.

Na wstępie warto przypomnieć, że każdy producent może zakładać inne interwały przebiegu auta między kolejnymi wymianami środka smarnego. W jednych przypadkach będzie to 15 000km, w innych 30 000km, a jeszcze w innych o porze wymiany oleju decyduje komputer samochodu. Producenci ustalają także normatywną konsumpcję oleju silnikowego według własnych zasad. Jedni twierdzą, że zużycie 1 litra na każde 2000km jest w porządku, ale sprawdźcie to w książce obsługi, bo niektórzy traktują jako normalne zużycie 1 litra na niecały 1000km!

Jeśli silnik stosunkowo nowego auta "bierze" olej to możemy być niemal pewni, że z czasem to zajwisko się będzie pogłębiało, a o najczęstszych przyczynach nadmiernego zużycia pisaliśmy już wcześniej. Spalanie oleju nie wpływa dobrze ani na kondycję naszego portfela, ani środowiska. Dlatego zanim ruszycie na podbój rynku aut używanych zerknijcie na tę tabelę - choć obejmuje tylko auta sprzedawane w USA, większość modeli pochodzi z Europy, bądź jest u nas w regularnej sprzedaży. Klasyfikację najbardziej łapczywych na olej modeli aut stworzono przyjmując kryterium niezbędnych dolewek między planowymi wymianami. Liczby w tabeli odpowiadają procentowi aut, które wymagały dolewki co najmniej kwarty (ok. 950ml) środka smarnego. Średnia dla wszystkich badanych aut waha się od 1 do 2%.
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 184 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~Olek 2015-07-09

Jak pisała nawet niemiecka prasa motoryzacyjna, silniki TSI zrobione zdaje się przed 2011 r. brały dużo oleju. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/zkn4lf

~sllawek 2015-07-09

I jak zwykle tylko niemiecka motoryzacja dolewa olej reszta nie i znów mit co niemieckie to dobre ha ha trzeba gebelsów pogonic z tym olejem w USA ich pogonili z dolewkami oleju naprawili silniki że nie trzeba dolewać jakoś można tylko trzeba to całe towarzystwo za morde wziąć i zrobić porzadek, jeżdże frnacuzami i od wymiany do wymiany żadnej dolewki pozdrawiam niemiecką motoryzację.

~Krzycho 2015-07-09

To nie błąd. Tak właśnie piszą w instrukcjach "wielcy" producenci typu Mercedes, Audi że właśnie norma to 1 litr/1000 km. Są wtedy kryci, że jak silnik bierze olej to wszystko jest w normie!

~TheSlaw 2015-07-09

W latach 80-tych jeździłem vw garbusem 1200 ccm r. 1968. On potrafił "wypić" jeden litr na 1000 km. I to wg mechaników było normą. Tłumaczono to leżącym silnikiem bokserze o kącie rozwarcia cylindrów 180 stopni. Stosowałem wówczas najtańszy polski olej selektol. W tekście chyba jest błąd dotyczący zużycia oleju przez współczesne silniki. Chyba chodzi o 100 ml na 1000 km? Teraz jeżdżę nissanem qq i od zmiany do zmiany nie dolewam oleju. Jeżdżę dosyć intensywnie, w roku 30-35 tys. km. Przebiegi międzyprzeglądowe to, wg nissana, 30 tys.km.

~Krzycho 2015-07-09

U mnie było tak: Audi a4 2,0 TDI do nowości do ok 100 tyś dolewka 1 l między wymianami co 30 tyś. Potem było trochę mniej ale i tak cały czas coś tam trzeba było dolewać.VW Touran 2,0 TDI od nowości dolewki ok. 1 l między wymianami co 15 tyś. tak do przebiegu 60 tys. Potem już nie. Słyszałem, przy silnikach TSI więcej leje się oleju jak paliwa. Czy to prawda?nWe wszystkich innych samochodach jakie miałem ( łącznie z Maluchem i Polonezem) nie było tego problemu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport