mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe wywrotki Axor

Nowe wywrotki Axor

Mercedes-Benz poszerza ofertę ciężarówek przeznaczonych dla branży budowlanej, co ma pomóc klientom z tego trudnego i wymagającego sektora zaoszczędzić pieniądze.

Nowe wywrotki Axor

Ponieważ presja na redukowanie kosztów rośnie, ładowność staje się coraz istotniejszym czynnikiem. Nie inaczej jest w przypadku firm transportujących duże ładunki luzem oraz dostarczających beton. Nowe ciężarówki Axor przeznaczone dla branży budowlanej mają nadawać się idealnie jako pojazdy obsługujące plac budowy, spędzające wiele czasu w trasie, gdzie liczy się przede wszystkim ładowność.

Jako wywrotka, nowy Axor może przewozić ładunki o 450, a jako betonomieszarka - o 250 kilogramów większe, niż porównywalny model Actrosa, który był projektowany przede wszystkim pod kątem właściwości jezdnych, możliwości przewożenia cięższych ładunków oraz pracy w trudnym terenie.

Nowe pojazdy dla branży budowlanej dostępne są w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej 26 lub 32 tony, oraz w układzie napędu 6x4 lub 8x4. Napędzają je 12-litrowe silniki z serii OM 457 LA, o sześciu cylindrach w układzie rzędowym. Silniki te osiągają wysoki moment obrotowy i są bardzo oszczędne. Dostępne są wersje o mocy 257 kW (350 KM), 294 kW (400 KM) oraz 310 kW (430 KM). Te potężne jednostki dowiodły już swoich zalet w ciężarówkach Axor, pracujących w trudnych warunkach w branży transportowej.

Aby zwiększyć ładowność Actrosa o mocy 257 kW (350 KM) i większej, przeznaczonych dla branży budowlanej, wprowadzono wiele nowych rozwiązań. Obejmują one paraboliczne resory zawieszenia na osi przedniej, dostosowane do zwiększonej wagi pojazdu, zderzaki wykonane z tworzyw sztucznych odpornych na uderzenia, uchylny stopień odchylający się przy uderzeniu w przeszkodę oraz łatwe w utrzymaniu hamulce tarczowe na osi przedniej i tylnej, z pełną ochroną, które zastąpiły hamulce bębnowe.

Ponadto, pojazd został wyposażony w kompaktową kabinę typu S, wydłużoną o 18 centymetrów. Dzięki temu za tylnymi siedzeniami powstało miejsce, które można wykorzystać, na przykład na kurtki i gumowce. Dodatkowo, obniżony tunel silnika ułatwia poruszanie się w kabinie. Co więcej, elementy takie jak wlot powietrza umieszczony z przodu wersji o lewostronnym układzie kierowniczym oraz dodatkowy wydech zamontowany pomiędzy drugą a trzecią osią w wersji czteroosiowej, dają pewność, że nowy Axor nie transportuje ani grama zbędnego obciążenia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.