mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowości pod maską Audi TT

Nowości pod maską Audi TT

Audi rozszerza rodzinę TT o nowy silnik: 1.8 TFSI. Program uzupełnia druga nowość: silnik 2.0 TFSI jest teraz dostępny również ze stałym napędem na wszystkie koła quattro.

Nowości pod maską Audi TT
1.8 TFSI, ta czterocylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa uzyskuje 118 kW (160 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego, gwarantując zdaniem niemieckiego producenta TT Coupe i Roadster doskonałe, sportowe osiągi jezdne. Jest bardzo kompaktowy i ze swoją masą 135 kilogramów niezwykle lekki.

Inżynierowie Audi w nowej jednostce przekonstruowali regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych, który poprawia w ten sposób stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy. Zmodyfikowano pompę olejową, która podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie.

Silnik 1.8 TFSI uzyskuje z 1.798 cm3 pojemności skokowej podobną moc, jak przed kilkoma laty bezsprężarkowy V6, mianowicie 118 kW (160 KM). Moment obrotowy pozostaje na poziomie 250 Nm od 1.500 do 4.500 obr./min. Przy tym ten silnik z długim skokiem zużywa niewiele paliwa – tylko 6,7 litra na 100 km w wersji coupé i 6,9 litra na 100 km w roadsterze.

Silnik 1.8 TFSI, którego moment obrotowy jest przekazywany przez sześciobiegową skrzynię manualną na przednie koła przyspiesza Audi TT Coupe do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h; w Audi TT Roadster wartości te wynoszą odpowiednio 7,4 sekundy i 223 km/h.
 
Nowością w programie Audi TT jest również napęd na wszystkie koła quattro dla najlepiej sprzedającego się silnika 2.0 TFSI. Serce napędu quattro – elektronicznie sterowane i hydraulicznie napędzane sprzęgło wielotarczowe dzięki nowemu zasobnikowi ciśnieniowemu pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas. W razie potrzeby w ciągu milisekund przekazuje ono siły z przedniej osi na tylną.

TT 1.8 TFSI i 2.0 TFSI quattro pojawią się w salonach już w połowie bieżącego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.
Tematy w artykule: TT TT TT Roadster

Podobne wiadomości:

Audi TT RS - Kozak z Niemiec

Audi TT RS - Kozak z Niemiec

Premiery 2016-04-25

Audi TT 2.0 TFSI Quattro S-Tronic: Porzuć stereotypy

Audi TT 2.0 TFSI Quattro S-Tronic: Porzuć...

Testy samochodów 2015-08-06

Komentuj:

~homer 2008-05-15

ale byków nawalili :)

~cegla 2008-05-15

moze mialo byc.. 1350 kg :D ale az tyle?? hmmm lub sam silnik tyle wazy :D

~~*|*~ 2008-05-15

Cytat: "Jest bardzo kompaktowy i ze swoją masą 135 kilogramów niezwykle lekki." To jest waga samochodu, silnika, czy kierowcy??? Cytat: "Inżynierowie Audi w nowej jednostce przekonstruowali regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych, który poprawia w ten sposób stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy. Zmodyfikowano pompę olejową, która podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie." I po co ci wszyscy projektanci i konstruktorzy??? Przy milionach symulacji, wyliczeń i kalkulacji, jakie każdy projekt przechodzi, zanim trafi do fabryki, nie można od razu uzyskać takich optymalnych wyników???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport