mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Actros "made in Wörth"

Nowy Actros "made in Wörth"

30 września w Wörth, gdzie mieści się obecnie największa fabryka ciężarówek Mercedes-Benz, rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Actrosa. Za kierownicą pierwszego egzemplarza zasiadł szef Daimlera, dr Dieter Zetsche.

Nowy Actros
- Nowy Actros to rezultat ponad 10 lat ciężkiej pracy, 20 milionów kilometrów jazd testowych i 2 miliardów euro, zainwestowanych w rozwój i technologię produkcji. W stosunku do poprzednika, zużycie paliwa modelu spadło o 6-7 proc. w przypadku wersji spełniającej normę emisji spalin Euro V i o 3-4 proc. w przypadku wersji Euro VI, dostępnej już od pierwszego dnia sprzedaży.

Ponieważ rozpoczęcie produkcji na podobną skalę zdarza się w branży pojazdów użytkowych raz na 15 lat, fabryka w Wörth i jej pracownicy przygotowywali się na narodziny nowego Actrosa od wielu miesięcy.

- Wraz z Daimler Trucks chcemy rosnąć szybciej niż rynek i sprzedawać w 2013 roku ponad pół miliona ciężarówek - powiedział w Wörth szef Daimlera i Mercedes-Benz Cars, dr Dieter Zetsche. - Nowy Actros to najlepsza ciężarówka, jaką kiedykolwiek zaprojektowaliśmy. To najważniejszy samochód ciężarowy tej dekady.

Elastyczność zakładów Mercedes-Benz w Wörth
Każda ciężarówka, która opuszcza bramy fabryki w Wörth, powstaje zgodnie z indywidualnymi życzeniami klienta. Na wspólnej linii produkcyjnej spotykają się tu aż trzy modele Mercedes-Benz: Actros, Axor i Atego. Właśnie dołącza do nich nowy Actrosa. Tak różnorodna oferta sprawia, że w przez okrągły rok żaden z egzemplarzy nie występuje w identycznej specyfikacji.

Najwyższa jakość w procesie produkcji
Mercedes-Benz zainwestował w rozwój nowej ciężarówki i przygotowanie zakładów w Wörth do jej produkcji ponad 2 miliardy euro. Na terenie fabryki powstał zautomatyzowany magazyn drobnych części. Stanowi on bazę dla nowej koncepcji logistycznej. Firma powołała również Centrum Badań i Rozwoju oraz zbudowała tor testowy dla ciężarówek nowej generacji, a intensywny program szkoleń pozwolił pracownikom zakładów na zapoznanie się z tajnikami produkcji nowego modelu.

- Nasza fabryka wciąż będzie domem dla nowego Actrosa - mówi Yaris Pürsün, szef zakładów Mercedes-Benz w Wörth. - Jesteśmy świetnie przygotowani na uruchomienie jego produkcji. Jakość "made in Wörth" oznacza dla nas wzorową jakość każdego egzemplarza, zgodnie z hasłem "Trucks you can trust".

Fabryka Mercedes-Benz w Wörth zatrudnia około 12 tys. pracowników. Od 1996 roku jej bramy opuściło ponad 700 tysięcy Actrosów. Dziś to najpopularniejsza ciężarówka firmy obok modeli Atego i Axor - przypada na nią 2/3 rocznej produkcji zakładu.

Podobne wiadomości:

Mercedes Klasa E W213 – brak weny u projektantów

Mercedes Klasa E W213 – brak weny u...

Premiery 2016-01-11

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.