mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Avensis hitem rynkowym

Nowy Avensis hitem rynkowym

Toyota Avensis nowej generacji, która w Polsce zadebiutowała w styczniu br., dość szybko stała się jednym z tegorocznych hitów sprzedażowych naszego rynku. Nie tylko lideruje w swoim segmencie, ale także po pierwszym kwartale roku znalazła się w czołówce wszystkich oferowanych na rynku modeli.

Nowy Avensis hitem rynkowym
W okresie styczeń – marzec 2009 na kupno Avensisa zdecydowało się 2.067 klientów. Jest to najlepszy wynik w swojej klasie. Avensis wyraźnie dystansuje także konkurentów – drugi w segmencie Volkswagen Passat w tym samym okresie osiągnął sprzedaż o ponad 600 sztuk niższą. Bardzo dobre wyniki sprzedaży Avensisa pozwoliły mu – jako jedynemu przedstawicielowi klasy średniej – zakwalifikować się do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się modeli w Polsce w pierwszym kwartale roku.

Jeśli utrzyma się obecne zainteresowanie nowym Avensisem, to nie tylko wyrówna on wyniki sprzedaży swoich poprzedników (łączna sprzedaż obu poprzednich generacji wyniosła nieco ponad 45 tys. egzemplarzy), ale jest także w stanie ich przebić.

Jeszcze lepiej na tle konkurencji Toyota Avensis wypada w analizie pierwszych rejestracji. Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), w styczniu i lutym 2009 roku zarejestrowano 1.259 Avensisów, co daje mu 9 miejsce spośród wszystkich modeli sprzedawanych w Polsce.

Jeśli natomiast na wyniki sprzedaży samochodów popatrzymy jeszcze w inny sposób - tylko z rocznika 2009 - okaże się, iż Toyota Avensis była najczęściej rejestrowanym modelem w pierwszych dwóch miesiącach roku.

Niewątpliwie na spory sukces Avensisa nowej generacji spory wpływ ma to, że był to jeden z pierwszych modeli na naszym rynku, który był dostępny z homologacją ciężarową uprawniającą do odliczenia 22% VAT od ceny samochodu oraz kosztów paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Uyniu 2009-04-26

Naród przestał wierzyć w niemieckie fury i postawił na jakość. Po porstu lepiej jeździć plastikową toyotą niż stać pięknym mietkiem u mechanika.

~Jak dla mnie dalej jest szpetny... 2009-04-18

Ale naród wciąż wierzy w "legendarną jakość toyoty"...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport