mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy DAF XF Euro 6

Nowy DAF XF Euro 6

Podczas wystawy pojazdów ciężarowych w Hanowerze firma DAF zaprezentowała swój najnowszy model XF Euro 6.  Produkcja nowych pojazdów XF rozpocznie się wiosną 2013 r. Podczas ich projektowania firma DAF kierowała się zapewnieniem maksymalnej wydajności transportu, osiągająca najniższe w branży koszty eksploatacji przy optymalnych osiągach pojazdu. Model XF Euro 6 marki DAF to zupełnie nowe podwozie, oszczędny silnik PACCAR MX Euro 6, aerodynamiczna linia nadwozia i nowoczesne, przestronne wnętrze. 

Nowy DAF XF Euro 6
„Znacząca inwestycja firmy DAF w nową gamę modeli XF Euro 6 stanowi odzwierciedlenie strategicznego planu rozwoju, który opiera się na doskonałych parametrach eksploatacyjnych tych pojazdów” – powiedział Harrie Schippers, Prezes firmy DAF i Wiceprezes firmy PACCAR. „Jest to najbardziej kompleksowe zadanie konstrukcyjne i program wdrożenia w 84-letniej historii firmy. Nowy XF stanowi doskonale uzupełnienie nagradzanych serii CF i LF”.

Nowy model XF — najlepszy samochód ciężarowy dla branży transportowej
Dane techniczne nowych silników PACCAR MX-13 Euro 6:
- Żywotność silnika o parametrze B10 wynosi 1,6 mln km
- Niskie zużycie paliwa na poziomie pojazdów Euro 5 ATe
- Maksymalna wydajność: moment obrotowy nawet 2500 Nm przy niskich prędkościach obrotowych silnika
Zoptymalizowana masa własna zapewniająca najwyższą ładowność
Nowa konstrukcja podwozia
- Optymalne rozmieszczenie podzespołów
- Pojemność zbiorników paliwa do 1500 litrów
Niskie koszty eksploatacji
- Przeglądy nawet co 150 000 km
- Wiele nowych rozwiązań ATe, w tym:
Doskonałe chłodzenie i zoptymalizowany przepływ powietrza
Nowy tylny most o nowych przełożeniach
System Driver Performance Assistant (DPA) jako standardowe wyposażenie wszystkich wersji

Bazując na doskonałej reputacji dotyczącej niezawodności i wydajności, jaką silniki PACCAR MX o pojemności 12,9 l cieszą się w Europie i Stanach Zjednoczonych, firma DAF opracowała nową generację silników, które spełniają wymagania normy Euro 6. Silniki PACCAR MX-13 łączą w sobie najnowocześniejsze technologie ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi. Układ wtrysku common rail, turbosprężarka ze zmienną geometrią i układ recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) zapewniają dużą oszczędność paliwa i niezawodność. Zaawansowany układ dodatkowego oczyszczania spalin wyposażony w katalizator DeNOx i aktywny filtr cząstek stałych (DPF) został opracowany z myślą o uzyskaniu maksymalnej wydajności. Regeneracja pasywna następuje podczas normalnego cyklu pracy silnika, co dodatkowo poprawia wyniki dotyczące zużycia paliwa.

Nowe silniki PACCAR MX-13 Euro 6 oferują moc 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) i 375 kW (510 KM) i maksymalny moment obrotowy od 2000 do 2500 Nm, dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika (1000–1425 obr./min). Kluczowym założeniem przyjętym w czasie prac nad nowym układem napędowym było zachowanie niskiego poziomu zużycia paliwa, jakim charakteryzują się silniki Euro 5 ATe. Konstrukcyjna żywotność silnika o parametrze B10 wynosząca 1,6 mln km i najlepszy w branży pakiet usług (przeglądy nawet co 150 000 km) sprawiają, że silniki PACCAR MX-13 Euro 6 są nadzwyczaj wytrzymałe.

Podobne wiadomości:

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz premiery

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz...

Premiery 2015-09-11

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Premiery 2015-09-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport