mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Dodge Sprinter

Nowy Dodge Sprinter

W fabryce w Ladson, kilkanaście kilometrów na północ od Charleston, na terenach spółki Freightliner LLC należącej do koncernu DaimlerChrysler, montowana będzie kolejna generacja samochodu dostawczego Dodge Sprinter.

Nowy Dodge Sprinter

Samochód na początku 2007 r. zastąpi obecny model Dodge Sprintera. Od 2001 r. Sprinter jest sprzedawany w USA pod markami Freightliner i Dodge.

Całkowicie nowy Dodge Sprinter oferuje wyższy standard, więcej miejsca i osiągi nieznane wcześniej na rynku samochodów dostawczych o małej ładowności. Ten samochód dostawczy, o wersjach nadwozia i silnika spełniających wszystkie wymogi, stał się jeszcze bardziej wszechstronny. Wyposażony jest dodatkowo w nowy system stabilizacji toru jazdy (ESP), umożliwiający obliczenie obciążenia pojazdu, wyznaczenie środka ciężkości i dostosowanie działania do tych danych.

DaimlerChrysler zainwestuje 35 milionów USD w przekształcenie zakładu produkcyjnego na potrzeby produkcji samochodów dostawczych na rynek Ameryki Północnej. Pierwszy nowy samochód dostawczy zjedzie z taśmy fabryki pod koniec IV. kwartału 2006 r. W początkowym okresie nad procesem produkcyjnym czuwać będzie 220 pracowników. 22 800 Sprinterów Dodge i Freightliner zostało sprzedanych w regionie NAFTA według danych z października 2005 (19.800 egzemplarzy w całym 2004 r.).

Gdy ten nowy samochód dostawczy – charakteryzujący się wyjątkową kombinacją oszczędności paliwa, dynamiki jazdy typowej dla samochodu osobowego oraz ładowności i liczby miejsc dla pasażerów – utrzyma swoją dobrą pozycję na rynku amerykańskim, możliwe stanie się stworzenie kolejnych miejsc pracy.

Andreas Renschler, członek zarządu koncernu DaimlerChrysler i szef Działu Pojazdów Użytkowych powiedział, że montownia samochodów w Gaffney (Południowa Karolina), gdzie przez ostatnie trzy lata dokonywano końcowego montażu pojazdów, nie mogła w pełni sprostać dużemu zapotrzebowaniu na obecny model samochodu dostawczego.

„Dzięki fabryce w Gaffney – w której teraz mieści się również montownia podwozi pojazdów DaimlerChrysler o dużej ładowności wyposażonych w silniki Diesla, prowadzona przez Freightliner Custom Chassis Corporation – obecny model samochodu dostawczego mógł zdobyć silną pozycję na rynku północnoamerykańskim,” dodaje Renschler.

Ambicją korporacji Freightliner Custom Chassis jest zaangażowanie około 70 pracowników obecnie zatrudnionych przy ponownym montażu Sprintera Dodge i Freightliner w Gaffney do innych zadań w tym zakładzie produkcyjnym.

„Mamy ambitne, dalekowzroczne plany dotyczące rynku samochodów dostawczych w Ameryce Północnej”, oświadczył dr Rolf Bartke, szef działu samochodów dostawczych Mercedes-Benz. „Fabryka w Ladson zapewni natychmiastowy wzrost rocznej produkcji do 32.000 egzemplarzy, czyli o około 10.000 więcej, niż obecnie produkuje się w Gaffney. Będzie to pierwszy krok w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku”, dodaje.

W celu zwiększenia produkcji planowana jest dalsza rozbudowa fabryki, w tym nadwoziowni i lakierni, w zależności od rozwoju rynku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Korzystna lokalizacja zakładu produkcyjnego w Ladson redukuje także czas trwania procesu, ponieważ części, z których montowane są pojazdy, transportowane są z Europy bezpośrednio do portu lotniczego w Charleston. Montownia w Ladson, o powierzchni niemal 43 000 m2, stawowi siedzibę i główną montownię amerykańskiej spółki La France – jednostki operacyjnej korporacji Freightliner LLC produkującej pojazdy pożarnicze i ratownicze.

W ramach reorganizacji korporacji, amerykańska jednostka La France zostanie rozwiązana, a zakład produkcyjny zajmie się montażem nowego modelu samochodu dostawczego.
Obszerne badania logistyczne przeprowadzone przez Dział Pojazdów Użytkowych DaimlerChrysler wykazały, że fabryka w Ladson ma wyraźną przewagę strategiczną pod względem produkcji.

„Jako największy producent pojazdów użytkowych na świecie, posiadamy korzyści skali i środki finansowe, dzięki którym możemy kontynuować politykę regularnego wprowadzania nowych i wydajnych produktów, zaspokajając coraz większe potrzeby naszych klientów na całym świecie,” powiedział Renschler.

Wiadomość o planowanej produkcji nowego Sprintera Dodge poprzedziła niedawna informacja potwierdzająca, że DaimlerChrysler sprzedał nowojorskiemu zarządowi transportu publicznego 500 autobusów Orion z napędem hybrydowym. Dla północnoamerykańskiego działu pojazdów o dużej ładowności i autobusów szkolnych Freightliner oznacza to perspektywy rozwoju.

Czytaj także:

Nowy Mercedes Sprinter 2005-11-28


Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Sprinter

Nowy Mercedes Sprinter

Aktualności 2005-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport