mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Ford Transit w Polsce!

Nowy Ford Transit w Polsce!

W całej swojej czterdziestoletniej karierze na rynku motoryzacyjnym, samochód ten nigdy nie trzymał się tak dobrze jak dziś. W przeciągu tych lat efektywnie zmieniał on oblicze z surowego samochodu dostawczego na komfortowy, a wręcz gustowny samochód użytkowy. Najnowsza odsłona modelu Ford Transit zadebiutowała właśnie na polskim rynku.

Nowy Ford Transit w Polsce!

O możliwościach oraz uniwersalności tego samochodu przekonał się już nie jeden, lecz tysiące użytkowników, nie tylko na naszym rynku, lecz także na całym globie. Każdego dnia Ford Transit spotykany jest w pracy podczas wykonywania różnych zadań. Może to być samochód należący do zakładu energetycznego, czy też pomocy drogowej albo chociażby będący własnością sąsiada z bloku naprzeciwko, prowadzącego warzywniak. Dzięki mnogości dostępnych wersji nadwoziowych, także pod względem wysokości oraz długości rozstawu osi, można powiedzieć, że jest to samochód do wszystkiego. I raczej w tym momencie należy wstrzymać się ze stwierdzeniem, że jak coś do wszystkiego, to...dokańczać nie będziemy.

Jakie więc zmiany przynosi nowy Ford Transit? Na pewno na pierwszy rzut oka zauważyć można radykalne modyfikacje w obrębie designu nadwozia. Pomiędzy nowymi reflektorami, które tym razem zamontowano w orientacji pionowej, znalazł się powiększony grill, który dzielony jest przez dwie poprzeczki. Na samym środku umieszczono szerokie logo Forda, największe ze wszystkich w obecnie sprzedawanych modelach. Poniżej zamontowano powiększony, a zarazem bardzo funkcjonalny zderzak składający się z trzech elementów. Jako ciekawostkę należy dodać fakt, że wzbogacono go o specjalnie wycięte, wzmocnione stopnie, które ułatwiają oparcie w czasie czyszczenia przedniej szyby. Idąc dalej zauważyć można obniżoną linię szyby bocznej pojazdu, która zapewnia dużo lepszą widoczność. Z tyłu samochodu jedyne zmiany dotknęły zderzaki oraz tylne reflektory. Podsumowując nowy design samochodu można stwierdzić, że posiada on teraz bardziej dorosły wygląd akcentujący również jego moc.

Zobacz galerię zdjęć z premiery nowego modelu Ford Transit!

Mówiąc o walorach takich jak siła, warto spojrzeć pod maskę nowego Transita. Dostępnych będzie tam aż sześć silników wysokoprężnych Duratorq TDCi. Trzy z nich o pojemności 2,2 prezentować będą moc zakresie 85KM, 110KM oraz 130 KM. Właśnie ta gama silników cieszy się największą popularnością wśród polskich klientów. Kolejne trzy jednostki napędowe w zestawieniu będą dysponować mocą 100KM, 115KM oraz 140KM przy pojemności 2,4 litra. Wszystkie silniki oprócz najmocniejszego wyposażone zostały w pięciobiegowe przekładnie. Najmocniejsza wersja samochodu (2,4l 140KM) dostępna będzie z przekładnią sześciostopniową. W stosunku do poprzedniej generacji samochodu, nowe auta posiadają zwiększony moment obrotowy przynajmniej o 20 procent. W początkowej fazie sprzedaży modelu na naszym rynku nie przewidziano silnika w wersji benzynowej. Jak nieoficjalnie dowiedzieliśmy się od kierownictwa polskiego oddziału, być może już na początku przyszłego roku taka pozycja pojawi się w cenniku Transita.

Jak słusznie stwierdził podczas spotkania premierowego, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska, Adam Kołodziejczyk, w polskich realiach samochód ten bardzo często w ciągu tygodnia pozwala zarabiać swojemu właścicielowi na życie, natomiast w weekendy towarzyszy mu podczas rodzinnych wypraw rekreacyjnych. Wiedząc o tym, producent postanowił stworzyć model, który będzie pozwalał na komfortowe znoszenie codziennych trudów, przy ulepszonej wydajności, i co najważniejsze przy niezbyt wygórowanych kosztach. Niestety nie ma się co oszukiwać, większość początkujących biznesmenów, w drodze budowania swojej floty, ograniczonych jest pod względem budżetu, dlatego też przeważająca część sprzedawanych w Polsce Transitów to samochody w wersjach niemalże podstawowych. Dotykając bardzo wrażliwej strefy jaką są niewątpliwie ceny samochodu, stwierdzić można ze w stosunku do poprzedniej wersji ceny zostały utrzymane na podobnym poziomie, pomimo kilku dodatkowych bonusów, takich jak na przykład seryjny ABS. Najtańsza wersja samochodu kosztować będzie 80.752 zł (66.190 zł bez VAT). Za najdroższą wersję z nadwoziem typu Van trzeba będzie dać przeszło 131 tysięcy złotych.

Dowiedz się więcej na temat modelu Ford Transit

Podsumowaniem całej premiery była możliwość odbycia jazdy testowej w okolicach Wrocławia, gdyż impreza odbywała się w Domu Samochodowym Germaz.. Stamtąd niedaleko było już do dróg poza poza miastem, gdzie można było dokładnie sprawdzić możliwości techniczne modelu. W nasze ręce wpadła wersja Van o średniej długości podwozia, z najmocniejszą, dostępną jednostką silnikową. Niestety jedynym luksusem w tej wersji były elektrycznie sterowane szyby i lusterka, lecz niedobory drogich opcji, doskonale rekompensowała praca silnika. Turbodoładowany common-rail o mocy 140 KM doskonale spisywał się podczas rozpędzania się z postoju, a także przy manewrach wyprzedzania. Cechowała go bardzo duża elastyczność. Dynamiczna jazda samochodem w warunkach miejskich nie spowodowała jednak dużych ubytków w baku. Deska rozdzielcza samochodu obfitowała w dużą ilość różnorodnych schowków, a także składany mini-stolik umieszczony pośrodku kokpitu, na którym można było postawić laptopa lub spożyć posiłek. Miejsca w kabinie było wystarczająco, żeby spokojnie mogły pomieścić się trzy osoby, a ludzie o słusznym wzroście nie musieli dotykać głową sufitu. Materiały, z których wykończono samochód prezentowały wysoką jakość. Po przejechaniu 80 kilometrów w słońcu i wrocławskich korkach nie odczuwało się zmęczenia, dzięki wygodnym fotelom pomimo braku klimatyzacji. Niestety nie było możliwości, aby przetestować osiągi samochodu przy maksymalnym załadowaniu, a także w innej wersji silnikowej. Zapewne w obu przypadkach zapędy 'ognistych' common-raili zostałyby troszeczkę ostudzone, wobec czego w naszym przypadku skłonilibyśmy się do troszkę większej inwestycji i zakupu wersji 140 konnej, która na pewno odwdzięczyłaby się nienaganną pracą.

Czytaj także:

Za kółkiem S-Maxa i Galaxy (2006-06-02)

Nowy Ford Transit (2006-01-16)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Transit
Ford Transit
Cena podstawowa już od: 103 910 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Transit Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Transit

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~raiders 2006-09-19

przetestowałem wiele NOWYCH dostawczaków :) i niech mi naganicze nie mówią OH tylko splinter OH tylko cravter:)mam w firmie 5 lekkich dostawczaków o różnej nośności:) i powiem tak jęśli weżmiemy cenę zakupu jakość i serwis moja opinia jest jednoznaczna !!!! poszukać dobrego dilera trochę się potargować i kupić FIATA DUCATO:)) i proszężeby niaganiacze niemieckiej drożyzny mi nie ubliżali:))))

~gość 2006-09-18

dziwne jest to ze wszystkie nowe dostawczaki sa do siebie bardzo podobne. wsyzsktie robione w jeden desen! gdzie tu oryginalnosc?

~kubus 2006-09-18

nie ma jak sprinter, mercedes rzadzi w tej klasie aut

~tranzyt 2006-09-18

fajny ten nowy transit ale bardzo opdobny do craftera. zalatuje plagiatem:)

~razor 2006-09-18

Przydaloby sie jesscze troche info o dostepnych wersjach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport