mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Mercedes gotowy do ciężkich zadań

Nowy Mercedes gotowy do ciężkich zadań

Mercedes wprowadza do sprzedaży ostatniego, czyli czwartego członka swojej rodziny ciężarówek, która spełnia normy emisji spalin Euro VI. Mercedes-Benz Atego dostępny jest teraz z nowym układem napędowym, innowacyjnym zawieszeniem i całkowicie nowo zaprojektowaną kabiną.

Nowy Mercedes gotowy do ciężkich zadań
Sercem nowego Atego są dwie kompletnie na nowo zaprojektowane jednostki BlueEfficiency Power. W sumie dostępnych będzie siedem nowych wersji silnikowych Euro VI, współpracujących z szeroką gamą przekładni manualnych i automatycznych.

Lekkie warianty Atego oferowane są z nowo opracowanymi silnikami 4-cylindrowymi BlueTec 6 (z serii OM 934) o pojemności 5,1 litra. Jednostki z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i regulacją faz rozrządu oferowane są w szerokim zakresie mocy: od 156 KM do 231 KM. Dodatkowo, Atego występuje z trzema nowymi silnikami 6-cylindrowymi (OM 936) o pojemności 7,7 litra i mocy od 238 KM do 299 KM.

Dysponujące wysokim momentem obrotowym jednostki Euro VI zużywają znacznie mniej paliwa i to mimo zredukowania emisji cząstek stałych i tlenków azotu o 90 proc. w porównaniu z silnikami Euro V. Jednostki dostosowano do nowych norm emisji spalin poprzez zastosowanie chłodzonego układu recyrkulacji spalin, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz zamkniętego filtra cząstek stałych. Zastosowanie technologii oczyszczania spalin BlueTec 6 pozwala o połowę zmniejszyć zużycie czynnika AdBlue w stosunku do silników Euro V.


Moment obrotowy trafia do kół Atego za pośrednictwem 6- lub 9-biegową przekładni manualnej. Dźwignię zmiany biegów umieszczono w łatwo dostępnym miejscu, bezpośrednio na panelu instrumentów. Opcjonalnie, dostępna jest nowa, 8-stopniowa zautomatyzowana skrzynia Mercedes PowerShift 3.

Mercedes-Benz Atego jest seryjnie wyposażony w układ kontroli stabilności Stability Control Assist, w autach osobowych znany jako ESP. Nowy, dwustopniowy dekompersyjny hamulec silnikowy, w przypadku silnika 6-cylindrowego opcjonalnie osiągający moc 300 kW, w połączeniu z wydajnymi hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa. Jako jedyny w  klasie, Mercedes Atego dostępny jest fabrycznie z odpornym na zużycie retarderem magnetycznym, zapewniającym silne wsparcie dla układu hamulcowego.

Design kabiny Atego nawiązuje do pozostałych modeli niemieckiej marki. Nowy zderzak ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej (opcjonalnie z diodami LED) nadaje mu indywidualny charakter. Wewnątrz kabiny kierowca odnajdzie kompletnie przeprojektowany kokpit, dopasowany do tego z Actrosa, Antosa i Arocsa. Panel centralny z dużym, przejrzystym wyświetlaczem graficznym, standardowa kierownica wielofunkcyjna (opcjonalnie obszyta skórą), nowa architektura siedzeń ze zintegrowanym zagłówkiem i podłokietnikiem i jednoczęściowy, 7-komorowy materac z zimnej pianki (opcja) to tylko niektóre przykłady udogodnień. Atego oferuje również zintegrowane urządzenia multimedialne z dodatkowymi funkcjonalnościami.

Atego oferowany jest łącznie w 42 różnych wariantach. Zawdzięcza to szerokiej gamie rozstawów osi, trzem długościom kabin oraz wersjom z napędem na wszystkie koła, dzięki czemu może sprostać różnym potrzebom i wymaganiom klientów.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport