mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Mitsubishi Lancer WRC04

Nowy Mitsubishi Lancer WRC04

Podczas targów motoryzacyjnych w Essen, MMSP sportowe ramię Mitsubishi Motors zaprezentowało Mitsubishi Lancera WRC04, w którym kierowcy fabryczni Trzech Diamentów podejmą rywalizację w rajdowych mistrzostwach świata w nadchodzącym sezonie.

Nowy Mitsubishi Lancer WRC04

Sezon 2004, w którym fabryczny team wystartuje we wszystkich szesnastu rundach mistrzostw świata jest traktowany jako rok zbierania doświadczeń i rozwijania nowego Lancera WRC04. Celem jest stworzenie warunków do rywalizacji o zwycięstwa w kolejnych latach.

- Nowy Lancer różni się całkowicie od naszego poprzedniego samochodu WRC. Wprowadziliśmy do niego około 6 tysięcy nowych elementów. Skorzystaliśmy ze swobody, jaką dają przepisy dotyczące aut WRC, ale staraliśmy się stworzyć prostą konstrukcję pozwalającą najpierw na „zrozumienie” nowej rajdówki, a później wprowadzenie bardziej zaawansowanych systemów – wyjaśnił swoją koncepcję Mario Fornaris.

Mitsubishi Lancer WRC04 został poddany trzytygodniowym testom w tunelu aerodynamicznym znanej firmy Lola Racing. Pozwoliło to na korzystne zmiany między innymi w kształcie maski silnika oraz przedniego i tylnego spojlera. Umożliwiło również znalezienie optymalnych kanałów wlotu powietrza, chłodzącego pracującą w ekstremalnych warunkach jednostkę napędową. Jednym z głównych celów badań były prace dotyczące „downforce” – efektu aerodynamicznego pozwalającego na jak najlepsze „trzymanie się drogi” przez samochód podczas dużych prędkości.

W nadwoziu nacisk został położony na wytrzymałość i prostotę konstrukcji ułatwiającą obsługę. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPherson w przypadku wszystkich czterech gniazd. Wiele zespołów tego sprawdzonego systemu jest wzajemnie wymiennych i można je stosować nie tylko w przedniej i tylnej części zawieszenia, ale również w prawej i lewej. Wykorzystano również wieloletnią, owocną współpracę z firmą Ohlins, która przygotowała nowy typ amortyzatorów z regulacją charakterystyki tłumienia. W związku z innym ustawieniem silnika zmieniony został także układ kierowniczy. Inne położenie jednostki napędowej zapewnia lepsze wyważenie samochodu.

Sam silnik to przedstawiciel rodziny 4G6, dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w aluminiowej głowicy. Jej konstrukcja została oparta na silniku stosowanym w Lancerze Evo VIII, ale poddana licznym zmianom. Zupełnie nowa jest turbosprężarka jak również kolektory. Wał napędowy, korbowody oraz tłoki zostały „odchudzone”. Silnikiem „zarządza” elektroniczny układ Magneti Marelli zastosowany po raz pierwszy w wyczynowym Lancerze WRC04.

Całkowicie nowy jest mechaniczny system przeniesienia napędu na cztery koła. Skrzynia biegów opracowana wspólnie przez Ricardo i Mitsubishi ma 5 przełożeń.

Pierwsza faza testów Mitsubishi Lancera WRC04 rozpoczęła się w połowie października tego roku. Mają one na celu przygotowanie samochodu do debiutu podczas Rajdu Monte Carlo.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport