mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Rok z Focusem

Nowy Rok z Focusem

Początek roku zaczął się podobnie jak przed 12 miesiącami - tzn. wyraźnym triumfem Forda Focusa. Czy auto to, którego druga generacja wkrótce zadebiutuje na naszym rynku, zdominuje ten rok? Zobaczymy za kilka, kilkanaście miesięcy.

Nowy Rok z Focusem

Druga generacja Focusa na nasze drogi wyjedzie już w marcu. Ma być ona ładniejsza, gwarantować lepsze osiągi oraz zapewnić lepszy komfort jazdy i prowadzenia. Czy tak będzie w rzeczywistości, przekonamy się już wkrótce. Jeśli dodamy do tego, iż niedługo później pojawią się wersje kombi oraz czterodrzwiowy sedan, to sukces Focusa wydaje się być wielce prawdopodobny. Pytanie tylko, czy na tak trudnym obecnie polskim rynku, jakakolowiek nowość ma szanse na sukces rynkowy.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w styczniu 2005

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 2

Ford Focus

21045

2

bez zmian

Toyota Corolla

18213

3

- 2

Dacia Logan

17186

4

+ 2

Chevrolet Aveo

15847

5

- 1

Skoda Fabia

14429

6

- 1

Skoda Octavia Nowa

12836

7

+ 4

Volkswagen Golf V

11401

8

+1

Chevrolet Lacetti

10928

9

+ 4

Honda Civic

10926

10

- 2

Ford Mondeo

10195

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Drugie miejsce jest dla Toyoty już częstą pozycją w naszym rankingu. Czy w końcu uda się skutecznie zaatakować pierwsze miejsce. Być może pomoże w tym kampania promocyjna japońskiej marki pod hasłem "Rok Toyoty". Spadek Logana - zwycięzcy rankingu grudniowego, może być tylko chwilowy. W lutym bowiem nastąpi jego premiera rynkowa, a korzystna cena może zagwarantować mu dużą popularność.

W dalszym ciągu utrzymuje się, niestety, niekorzystna sytuacja na krajowym rynku aut nowych. I to pomimo sporych zachęt, jakie producenci oraz importerzy wprowadzili od początku tego roku. Rabaty gotówkowe w wysokości kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych na droższe modele już nikogo nie dziwią, choć na te najbardziej popularne auta upusty wynoszą do kilku tysięcy zł.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w styczniu 2005

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

+ 1

Toyota

48862

2

- 1

Ford

48195

3

bez zmian

Volkswagen

41110

4

bez zmian

Opel

37439

5

bez zmian

Mercedes

36291

6

bez zmian

Skoda

35821

7

+ 5

BMW

31760

8

+ 5

Chevrolet

30082

9

+ 1

Honda

29555

10

- 2

Fiat

29369

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Bardzo ciekawa oferta promocyjna na wszystkie modele Toyoty pozwoliła na zwycięstwo w styczniu. Największe skoki w rankingu osiągnęły jednak BMW oraz Chevrolet.

Styczeń był kolejnym miesiącem upustów cenowych oraz promocji w postaci dodatkowego wyposażenia na auta z roku produkcyjnego 2004. Właściwie wszystkie marki przedłużyły swoje styczniowe akcje promocyjne, by w ten sposób bronić się przed kolejnymi spadkami sprzedaży.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w styczniu 2005

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

W rankingu aut dla firm sporą popularnością cieszą się auta terenowe, które spełniają wymagania tzw. wzoru Lisaka i przy ich zakupie można odliczyć pełen VAT. Podobnie, jak przy późniejszym kupnie paliwa do tych aut. Jednak na czele rankingu dominują typowe "dostawczaki", gdzie ostro rywalizują ze sobą przedstawiciele dwóch niemieckich marek - Volkswagena i Mercedesa. Zapowiada się ciekawy rok...

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport