mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy

Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy

Volkswagen Transporter jest dla klasy średnich dostawczaków tym, czym Golf w segmencie kompaktów - wzorcem. 65 lat na rynku, 12 milionów sprzedanych sztuk. Szósta generacja z pewnością podtrzyma wyborną passę.

Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy
Transporter numer 5 był produkowany przez ostatnich 12 lat - w tym czasie niemieckiemu autu zaufały 2 miliony osób. "Szóstka" zbiera wszystkie zalety poprzednika i dokłada do nich lepszy poziom bezpieczeństwa, wyższy komfort, oszczędniejsze silniki oraz niższą cenę. Wygląda na to, że jest skazana na sukces.

O wyglądzie Transportera numer 6 trudno się rozpisywać - przez lata Volkswagen wykształcił bryłę niemal idealną pod względem użytkowym i tu nic się nie zmieniło. Nowe auto jest bardzo podobne do poprzednika zarówno na zewnątrz jak i w kabinie - funkcjonalność stoi na pierwszym miejscu. Można tylko powiedzieć, że ogólny wizerunek T6 został dostosowany do pozostałych modeli marki.
 
Transporter tradycyjnie będzie dostępny w wielu wersjach nadwoziowych: od skrzyniowych wołów roboczych, przez furgony i kombi, po luksusowe Caravelle, Multivany i Californię. Powierzchnia ładunkowa podstawowej wersji furgon to 4,3m2, a objętość sięga 5,8m3. Dostępne są też wersje wyższe o 27,6cm oraz z rozstawem osi większym o 40cm - wtedy auto ma 5,29m długości, powierzchnię ładunkową 5m2 i możliwość ułożenia do 9 foteli nawet w 4 rzędach siedzeń. Z kolei komfortowy Multivan posiada rozkładaną do spania kanapę, przesuwaną po umieszczonych w podłodze szynach.

Warto za to wspomnieć, że nowy Transporter jest bardziej wstrzemięźliwy w zużyciu paliwa - Volkswagen chwali się, że wizyty na stacji obciążą naszą kieszeń o ok. 15% mniej niż w poprzedniej generacji auta. Wszystko dzięki nowemu silnikowi 2,0TDI. Można go wybierać w 4 wersjach mocy: 84, 102, 150 lub 204KM. VW poza niskim spalaniem postawił sobie drugi priorytet: trwałość. Turbodiesel ma być pod tym względem niedościgniony. Dla osób bardziej ufającym benzyniakom Niemcy dorzucili do cennika 2-litrowy silnik TSI w 2 wersjach mocy maksymalnej: 150 lub 204KM. Skrzynie biegów manualne (5- i 6-stopniowe) oraz 7-biegowe "automaty" TSI.
 
Nowości znajdziemy także na liście wyposażenia. Przykładem jest system DCC, który dostosowuje twardość zawieszenia do naszych preferencji: możemy wybierać między trybami Comfort, Normal i Sport. Inne gadżety to m.in. tempomat utrzymujący odległość od poprzedzającego auta, automatyczny hamulec awaryjny do 30km/h, automatyczne światła drogowe, kontrola zmęczenia kierowcy, układ stabilizacji przyczepy, ogrzewana szyba przednia i hamulec pokolizyjny. Standardem w wersjach z klapą bagażnika będzie elektryczne wspomaganie jej otwierania i domykania. Opcjonalnie zamówimy pełną elektryczną obsługę klapy z pilota. Ciekawym dodatkiem jest możliwość porozumiewania się kierowcy z pasażerami za pomocą systemu audio - bez podnoszenia głosu i odwracania głowy jego głos przez mikrofon trafia do głośników.

Dla osób, które już pędzą do salonów Volkswagena, Niemcy przygotowali specjalną, limitowaną edycję T6. Nazwali ją Generation SIX i wyposażyli w przyciemniane szyby, diodowe światła z doświetleniem zakrętów, pakiet chromowanych dodatków i opcjonalne 2-kolorowe malowanie oraz alufelgi w stylu retro. Reszta wyposażenia będzie taka sama jak w wersji Multivan Comfortline.

Na koniec najlepsza informacja - wszystkie wersje T6 będą kosztowały mniej lub tyle samo, co Transporter ustępującej generacji. Cena podstawowego modelu to 23 035 euro netto, a najtańszy Multivan kosztuje 29 952 euro brutto. Chyba śmiało można powiedzieć, że T6 stanie się bestsellerem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan
Cena podstawowa już od: 130 443 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-4dr.
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Cena podstawowa już od: 97 995 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. kombi van-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.
Volkswagen Caravelle
Volkswagen Caravelle
Cena podstawowa już od: 130 758 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie

Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie

Aktualności 2017-08-29

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Aktualności 2018-01-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.