mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy

Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy

Volkswagen Transporter jest dla klasy średnich dostawczaków tym, czym Golf w segmencie kompaktów - wzorcem. 65 lat na rynku, 12 milionów sprzedanych sztuk. Szósta generacja z pewnością podtrzyma wyborną passę.

Nowy Volkswagen Transporter - lepszy, ładniejszy, tańszy
Transporter numer 5 był produkowany przez ostatnich 12 lat - w tym czasie niemieckiemu autu zaufały 2 miliony osób. "Szóstka" zbiera wszystkie zalety poprzednika i dokłada do nich lepszy poziom bezpieczeństwa, wyższy komfort, oszczędniejsze silniki oraz niższą cenę. Wygląda na to, że jest skazana na sukces.

O wyglądzie Transportera numer 6 trudno się rozpisywać - przez lata Volkswagen wykształcił bryłę niemal idealną pod względem użytkowym i tu nic się nie zmieniło. Nowe auto jest bardzo podobne do poprzednika zarówno na zewnątrz jak i w kabinie - funkcjonalność stoi na pierwszym miejscu. Można tylko powiedzieć, że ogólny wizerunek T6 został dostosowany do pozostałych modeli marki.
 
Transporter tradycyjnie będzie dostępny w wielu wersjach nadwoziowych: od skrzyniowych wołów roboczych, przez furgony i kombi, po luksusowe Caravelle, Multivany i Californię. Powierzchnia ładunkowa podstawowej wersji furgon to 4,3m2, a objętość sięga 5,8m3. Dostępne są też wersje wyższe o 27,6cm oraz z rozstawem osi większym o 40cm - wtedy auto ma 5,29m długości, powierzchnię ładunkową 5m2 i możliwość ułożenia do 9 foteli nawet w 4 rzędach siedzeń. Z kolei komfortowy Multivan posiada rozkładaną do spania kanapę, przesuwaną po umieszczonych w podłodze szynach.

Warto za to wspomnieć, że nowy Transporter jest bardziej wstrzemięźliwy w zużyciu paliwa - Volkswagen chwali się, że wizyty na stacji obciążą naszą kieszeń o ok. 15% mniej niż w poprzedniej generacji auta. Wszystko dzięki nowemu silnikowi 2,0TDI. Można go wybierać w 4 wersjach mocy: 84, 102, 150 lub 204KM. VW poza niskim spalaniem postawił sobie drugi priorytet: trwałość. Turbodiesel ma być pod tym względem niedościgniony. Dla osób bardziej ufającym benzyniakom Niemcy dorzucili do cennika 2-litrowy silnik TSI w 2 wersjach mocy maksymalnej: 150 lub 204KM. Skrzynie biegów manualne (5- i 6-stopniowe) oraz 7-biegowe "automaty" TSI.
 
Nowości znajdziemy także na liście wyposażenia. Przykładem jest system DCC, który dostosowuje twardość zawieszenia do naszych preferencji: możemy wybierać między trybami Comfort, Normal i Sport. Inne gadżety to m.in. tempomat utrzymujący odległość od poprzedzającego auta, automatyczny hamulec awaryjny do 30km/h, automatyczne światła drogowe, kontrola zmęczenia kierowcy, układ stabilizacji przyczepy, ogrzewana szyba przednia i hamulec pokolizyjny. Standardem w wersjach z klapą bagażnika będzie elektryczne wspomaganie jej otwierania i domykania. Opcjonalnie zamówimy pełną elektryczną obsługę klapy z pilota. Ciekawym dodatkiem jest możliwość porozumiewania się kierowcy z pasażerami za pomocą systemu audio - bez podnoszenia głosu i odwracania głowy jego głos przez mikrofon trafia do głośników.

Dla osób, które już pędzą do salonów Volkswagena, Niemcy przygotowali specjalną, limitowaną edycję T6. Nazwali ją Generation SIX i wyposażyli w przyciemniane szyby, diodowe światła z doświetleniem zakrętów, pakiet chromowanych dodatków i opcjonalne 2-kolorowe malowanie oraz alufelgi w stylu retro. Reszta wyposażenia będzie taka sama jak w wersji Multivan Comfortline.

Na koniec najlepsza informacja - wszystkie wersje T6 będą kosztowały mniej lub tyle samo, co Transporter ustępującej generacji. Cena podstawowego modelu to 23 035 euro netto, a najtańszy Multivan kosztuje 29 952 euro brutto. Chyba śmiało można powiedzieć, że T6 stanie się bestsellerem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Cena podstawowa już od: 101 352 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport