mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy dyrektor generalny Ford Europe

Nowy dyrektor generalny Ford Europe

Zmiany we władzach firmy Ford - Lewis Booth mianowany prezesem i dyrektorem generalnym

Lewis Booth ma 54 lata i obejmuje stanowisko opuszczone przez Martina Leacha, który na początku tego miesiąca podał się do dymisji i odszedł z firmy Ford. Lewis Booth będzie bezpośrednio podlegał Davidowi Thursfieldowi, wiceprezesowi Ford Motor Company odpowiedzialnemu za filie poza USA oraz zakupy w skali globalnej (International Operations and Global Purchasing). 

Poprzednio Lewis Booth pełnił funkcję prezesa i dyrektora wykonawczego firmy Mazda. John Parker ma 55 lat i na nowym stanowisku zastępuje 60-letniego Hisakazu Imaki, który do tej pory w firmie Mazda pełnił funkcję dyrektora wykonawczego oraz dyrektora ds. technicznych i produkcji. John Parker poprzednio pracował na stanowisku prezesa filii Forda na rynkach Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN), mającej siedzibę w Bangkoku. 

– Te najnowsze nominacje wzmacniają pozycję Forda w Europie i na rynkach azjatyckich – stwierdził David Thursfield. – Lewis Booth dysponuje niezwykle bogatym doświadczeniem zdobytym podczas wielu lat pracy w filiach Forda wielu rejonach świata, dobrze zna także oddziały Forda w Europie. Cieszymy się, że na powrót jest z nami.
– „Imaki-san" swoją osobą reprezentuje ciągłość, która naszym zdaniem jest niezbędna do dalszego przyspieszenia postępu, jaki Mazda poczyniła w ostatnich latach – dodał David Thursfield. – W dziele tym Hisakazu Imaki znajdzie pomoc w osobie Johna Parkera, którego silne więzy z Ford Motor Company i przebogate doświadczenie na rynkach światowych z pewnością przyniosą wymierne korzyści firmie Mazda, – dodał David Thursfield.
– Nie mogłem pozostawić Mazdy w lepszych rękach – powiedział Lewis Booth. – Bardzo blisko współpracowałem z Imaki-sanem i doskonale znam jego nieocenione atuty. Zespół zarządzający Mazdą ma wiele szczęścia mając u sterów firmy właśnie Hisakazu Imaki i Johna Parkera. Natomiast dla mnie nowa nominacja jest właściwie powrotem do domu i niezmiernie cieszę się na możliwość odnowienia kontaktów, które sobie bardzo ceniłem i które zawsze były dla mnie źródłem ogromnej satysfakcji. Jestem świadom wyzwań, które stoją przed przemysłem motoryzacyjnym w Europie i innych rynkach świata. Jestem przekonany, że lata doświadczeń zdobyte podczas pracy dla Forda i dla Mazdy, która także jest przecież firmą o zasięgu globalnym, stanowią kapitał, który pomoże mi wypełnić zadanie, które powierzył mi David Thursfield – podsumował Lewis Booth. Lewis Booth, wówczas jeden z dyrektorów Ford Motor Company, przeszedł do pracy w firmie Mazda w 2002 roku w charakterze naczelnego doradcy ds. strategii korporacyjnej. Bezpośrednio przed tą nominacją pełnił od stycznia 2002 roku funkcję prezesa filii Forda w rejonie Azji, Pacyfiku i Afryki. Był odpowiedzialny za interesy Forda w Południowej Afryce, Australii, Nowej Zelandii i Indiach, a także nadzorował rozwój strategii Forda na rynkach Azji i Pacyfiku. Karierę w firmie Ford Lewis Booth rozpoczął w 1978 roku w charakterze koordynatora analiz finansowych w Dziale Rozwoju Produktu Ford of Europe. W latach 1980 i na początku lat 1990 piastował szereg odpowiedzialnych funkcji w działach: finansowym, samochodów ciężarowych, rozwoju produktu, produkcji i sprzedaży na terenie Wielkiej Brytanii i Niemczech.
John Parker został prezesem filii Forda na rynkach ASEAN w grudniu 2001 roku i był odpowiedzialny za interesy Forda w Indonezji, Malezji, Wietnamie, Filipinach i Tajlandii. Wcześniej J. Parker przez dwa lata zarządzał centrum Ford Lio Ho na Tajwanie. John Parker rozpoczął prace w oddziale Forda w Republice Południowej Afryki w marcu 1965 roku i pełnił liczne funkcje zanim trafił na Tajwan, gdzie stopniowo awansował do rangi dyrektora ds. technicznych. W 1989 roku przeszedł do pracy w Australii, gdzie został mianowany dyrektorem wykonawczym Działu Rozwoju Produktu. W latach 1994-98 pełnił także funkcję prezesa Ford India.
Ford przejął 25 procent udziałów w firmie Mazda w 1979 roku, a w 1996 roku zwiększył swoje udziały w japońskiej firmie do 33,4%.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport