mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy plan rozwoju Mitsubishi

Nowy plan rozwoju Mitsubishi

Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła w maju 2004 roku rozpoczęcie wdrażania nowego Planu Rozwoju firmy. W wyniku zatwierdzenia planu Mitsubishi Motors Corporation powiększy swój kapitał o 4 miliardy dolarów.

Środki te uzyskano dzięki emisji akcji głównie dla firm z grupy Mitsubishi (Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, The Bank of Tokio-Mitsubishi i innych) oraz strategicznego parnera MMC - China Motor Corporation. Zostaną one przeznaczone na gruntowne zmiany w działalności firmy w tym nowe przedsięwzięcia produkcyjne oraz zmniejszenie zadłużenia. 3 podstawowe filary nowej strategii to: rozwój dzięki nowym produktom, wprowadzenie znacznych oszczędności i reforma struktury organizacyjnej firmy. Do roku obrachunkowego 2006 zakładane jest osiągnięcie globalnej sprzedaży na poziomie 1,7 milionów sztuk oraz ponad 40-procentowe zmniejszenie zadłużenia oprocentowanego.

Kluczową częścią planu jest strategia rozwoju, oparta na wprowadzeniu na światowe rynki nowych samochodów. Do 2007 roku Mitsubishi zaprezentuje wiele nowych modeli: 16 w Japonii, 10 w Europie, 7 w Ameryce Północnej i 11 w Chinach. Konstrukcja i wygląd nowych samochodów w widoczny sposób będzie odzwierciedlać charakterystyczne cechy aut tej marki (swoiste „DNA”). Pozwoli to na stworzenie spójnego i silnego wizerunku Mitsubishi, budowanego od lat przy pomocy takich flagowych modeli jak SUV Pajero czy sportowy Lancer Evolution.

Europa jest jedynym rynkiem, na którym przewiduje się wzrost sprzedaży w 2004 roku (o 46.000 aut do 260.000, głównie dzięki premierze nowego Colta). Stąd wynika fakt, że nowy plan wpływa na Europę w najmniejszym stopniu. Oprócz ciągłego procesu redukcji kosztów dzięki konsolidacji środków, systemów i procesów, wszystkie fabryki przyniosły wspólnie zysk, efekt taki pojawił się rok wcześniej niż zakładano. Zdarzyło się to po raz pierwszy od czasu, gdy Mitsubishi Motors zadebiutowało w Europie w 1974 roku.

Rozpoczęcie produkcji modelu Grandis, Lancer Evolution VIII, nowego modelu Colta (5-drzwiowy hatchback) oraz modelu Outlander Turbo przyniesie z czasem wyrównanie sprzedaży pomiędzy północną i południową Europą oraz pomiędzy samochodami z segmentu SUV i segmentu samochodów pasażerskich.
Kontynuacja efektywnej ogólnoeuropejskiej strategii biznesowej, która dotyczy także Polski, pozwoli budować wizerunek zyskownej firmy, oparty na dobrej rozpoznawalności i ocenie marki.

DaimlerChrysler w dalszym ciągu pozostaje ważnym partnerem MMC i ten związek nadal opierać się będzie na współpracy, u podstaw której leżą obustronne korzyści ekonomiczne. Wszystkie prowadzone wspólnie projekty są obopólnie korzystne, dlatego będą realizowane zgodnie z planem. Należą do nich:
1.Budowa i produkcja płyty podłogowej z segmentu B i produkcja modeli opartych na tej konstrukcji (Colt/Forfour) w fabryce Mitsubishi NedCar,
2. Opracowanie i produkcja płyt podłogowych z segmentu C i D
3. MDC Power GmbH  (fabryka silników w Kölledzie w Niemczech)
4. Konstrukcja i produkcja ogólnoświatowej jednostki napędowej
5. Sprzedaż samochodów ciężarowych typu pickup z grupy Chrysler (USA)

Decyzje MMC dotyczące przyszłej współpracy z firmą DaimlerChrysler będą się opierać przede wszystkim na takich projektach, które mogą w największym stopniu przyczynić się do osiągnięcia celów określonych w Planie Rozwoju firmy. MMC będzie dążyło do wykorzystania wszelkich możliwości współpracy z innymi producentami samochodów przy realizacji każdego projektu, skupiając się głównie na firmie DaimlerChrysler.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport