mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy plan w Mitsubishi

Nowy plan w Mitsubishi

MMC - Mitsubishi Motors Corporation przedstawiło dziś plan działań na najbliższy rok. Jego główne założenia to znormalizowanie sytuacji i ustabilizowanie finansów.

Niedawno informowaliśmy Państwa o wynikach japońskiego koncernu ("Mitsubishi w dół"). Dziś rano przekazano natomiast informacje o zmianach w zarządzie firmy i stworzeniu nowej strategii na najbliższą przyszłość. Na czele nowej rady nadzorczej stanął dotychczasowy prezes firmy-matki, Mitsubishi Heavy Industries, Takashi Nishioka, a prezydentem został dotychczasowy dyrektor rynków zewnętrznych, Osamu Masuko. Jak widać, zmiany zaszły jednak w zamkniętym kręgu.

Od czasu przedstawienia swojego ostatniego planu ("Nowy plan rozwoju Mitsubishi"), firma poświęciła się wdrażaniu rozwiązań mających na celu odzyskanie zaufania klientów i inwestorów oraz zwiększenie zyskowności. Jednak obecna sytuacja w tych obszarach nadal oceniana jest jako niezadowalająca. Co więcej, środki wyłożone do tej pory na działania poprawiające kondycję, spowodowały obecny brak funduszy.

Wobec tego, nowy plan rewitalizacji zakłada między innymi:
1.Wzrost nastawienia na klienta / odzyskanie zaufania
2.Nową strategię biznesową:
   - sprzedaż uwzględniającą tendencje spadkowe
   - promowanie współpracy z innymi producentami
   - racjonalizację wielkości produkcji (USA, Australia, Japonia)
3.Powrót do zysków w 2006 roku

Co to oznacza dla zwykłego klienta salonu? Otóż, z jednej strony możemy spodziewać się większej ilości nakładów producenta na reklamę i utwierdzenie nas w rajdowym pochodzeniu aut Mitsubishi (WRC i Dakar), a z drugiej zapowiada się wzmożone budowanie korporacyjnych relacji z masowymi odbiorcami. To z kolei oznacza, że w niedługim czasie auta japońskiego producenta będą jeździły z przeróżnymi logo na masce (czytaj: "Wspólna terenówka Peugeota i Mitsubishi?" , "Małe Mitsubishi dla Nissana").

Innym elementem walki o klienta będą z pewnością nowe modele aut. W tym zakresie będzie więcej działań niż to miało miejsce przez ostatnie cztery lata. Czy zapowiada to, że do dobrze radzącego sobie Colta ("Polskie premiery Mitsubishi") dołączy niedługo wersja turbo i śmiałe cabrio ("Mitsubishi na salonie samochodowym w Genewie")? Zobaczymy, jakie efekty w dłuższym czasie dadzą takie posunięcia Japończyków.


Podobne wiadomości:

Mitsubishi w dół

Mitsubishi w dół

Aktualności 2005-01-26

Wspólna terenówka Peugeota i Mitsubishi?

Wspólna terenówka Peugeota i Mitsubishi?

Aktualności 2005-01-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.