mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy rywal Sparka, Picanto i Pandy

Nowy rywal Sparka, Picanto i Pandy

Hyundai Motor Poland zgodnie z zapowiedziami wprowadził na polski rynek model Atos Prime. Gruntownie odświeżony stylistycznie i technologicznie Atos uzupełni ofertę Hyundaia w segmencie najmniejszych samochodów miejskich. Na polskim rynku będzie konkurował między innymi z Chevroletem Spark, Oplem Agila, Kią Picanto czy Fiatem Panda.

Nowy rywal Sparka, Picanto i Pandy

Nowy Atos Prime, zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie w 2003 roku, cieszy się dość sporym zainteresowaniem klientów. W ubiegłym roku w samej Europie sprzedano 42 tysiące sztuk tego modelu, co oznacza 10-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Atos Prime jest czwartym co do wielkości sprzedaży modelem Hyundaia w Europie, zaraz po Getzu, Tucsonie i Santa Fe.

Atosa napędza czterocylindrowy silnik typu epsilon o pojemności 1100 cm3, który zdaniem producenta ma zapewniać równowagę między oszczędnością paliwa i niezłymi osiągami. Jako jedyny w klasie, dysponuje wielozaworową jednostką napędową. 12 zaworów i pojedynczy wałek rozrządu w głowicy – ten zestaw gwarantuje moc 59 KM przy 5450 obr/min. Dzięki zastosowaniu tworzyw sztucznych w obudowie filtra powietrza, wentylatorze chłodnego powietrza i w pokrywie silnika konstruktorom koreańskiej marki udało się ograniczyć masę pojazdu do 959 kilogramów. Atos Prime w standardzie oferowany będzie z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Na zamówienie dostępny jest również 4-biegowa przekładnia automatyczna. Przednie zawieszenie Atosa to kolumny McPhersona, w tyle zaś zastosowano zespoloną belkę skrętną, ze sprężynami i hydraulicznymi i amortyzatorami.

Atutem Atosa na polskim rynku ma być jego prostota. Stąd też zarówno w stylistyce zewnętrznej jak i wewnętrznej Hyundai Atos jest bardzo zachowawczy. Producent postawił na niedrogie, choć praktyczne materiały wykończeniowe. Nowy Atos oferowany jest z nadwoziem 5-drzwiowym, 4-miejscowym w dwóch wersjach wyposażenia. Wersja GL posiada między innymi ABS, zamek centralny, immobilizer, poduszkę powietrzną kierowcy, regulację wysokości kierownicy, składaną i dzieloną tylną kanapę oraz przyciemniane szyby. Wersja GLS jest bogatsza między innymi o poduszkę powietrzną pasażera, elektrycznie sterowane szyby przednie, halogeny oraz lakierowane lusterka i klamki. Nowy Atos Prime dostępny jest w 11 kolorach nadwozia. Ceny samochodu rozpoczynają się od 28 900 zł.

Dowiedz się więcej o marce Hyundai

Zobacz TEST mojeauto.pl aut marki Hyundai


Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

~glon 2007-03-17

Z doświadczenia wiem że Atosy to wytrzymałe auta...co do stylistyki to typowe auto miejskie azjatów

~MasterLease 2007-02-23

Stylistyka stylistyką, deska deską, ale PATRZCIE NA TEN ARCHAICZNY RADIOMAGNETOFON TYPU "Kasprzak '76";) Ciekawe czy ma autorevers;) A może to ośmiościeżkowiec?;)

~MiCHaŁ 2007-02-23

Ten samochód wygrałby konkurs na najbrzydszą deskę rozdzielczą !! Nie sądziłem ze w XXI wieku można wprowadzić na rynek takie spaskudztwo . . . porażka

~Bubuś 2007-02-23

Do ZAZA Atos i Fabia to auto z różnych segmentów i nieporozumieniem byłoby je porównywać. To tak porównać Seicento z Punto. Poza tym nie wiem jak tam Atos, ale Fabia jest całkiem niezłym autkiem.

~Mad 2007-02-22

Koreańskie badziewie. DNO! Technicznie zacofany o 50 lat i wygląda jak kupa w trafie. po prostu Korea...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport