mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy szef designu Volvo

Nowy szef designu Volvo

Z dniem 1 maja Peter Horbury przejmie obowiązki szefa działu projektowania produktów w Volvo Cars. Nowy szef designu posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu samochodów prestiżowych i luksusowych.

Nowy szef designu Volvo
Horbury zastąpi na tym stanowisku Steve’a Mattina. Obecnie Horbury piastuje stanowisko dyrektora wykonawczego ds. projektowania w Ford Motor Company, w ramach którego jest odpowiedzialny za strategię projektowania i realizacji wszystkich produktów marek Ford, Lincoln i Mercury w Ameryce Północnej.

Wcześniej Horbury pełnił obowiązki dyrektora wykonawczego ds. projektowania w Premier Automotive Group (PAG), zajmując się strategią projektową dla Astona Martina, Jaguara, Land Rovera i Volvo.

W latach 1991-2002 Peter był dyrektorem ds. projektowania w Volvo Car Corporation, gdzie kierował zespołami projektowymi w Szwecji, Hiszpanii i Kalifornii. Był odpowiedzialny za powstawanie i wdrażanie nowego języka designu we wszystkich modelach wprowadzonych na rynek w latach 90.tych, w tym XC90 oraz nagradzanych modeli koncepcyjnych (Environmntal Concept Car, Safety Concept Car).

Horbury urodził się w Alnwick (Northumberland, Wielka Brytania). W 1974 r. uzyskał tytuł magistra w dziedzinie projektowania samochodów w Royal College of Art., zaś w 1972 r. obronił dyplom licencjata w dziedzinie wzornictwa przemysłowego w Newcastle-upon-Tyne College of Art and Industrial Design. W 1998 r. uzyskał tytuł Autocar's Designer of the Year.


Podobne wiadomości:

Volvo XC60 - pierwsze teasery

Volvo XC60 - pierwsze teasery

Aktualności 2017-02-28

Crossover – charakterna krzyżówka dla wymagających

Crossover – charakterna krzyżówka dla...

Artykuł sponsorowany 2017-02-02

Komentuj:

~śledzik 2009-04-03

może w końcu Volvo odejdzie od tych tylnych lamp z cyckiem , a przednie też jakieś nijakie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Lamborghini nie zrezygnuje z V12!
Lamborghini nie zrezygnuje z V12!
Coraz więcej producentów ulega modzie na downsizing, zmniejszając liczbę cylindrów i dokładając turbodoładowanie. Lamborghini jest jednym z ostatnich producentów, którzy opierają się trendom, przynajmniej w kwestii flagowego modelu.