mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Octavia po liftingu się podoba

Octavia po liftingu się podoba

Jest kilka sposobów na zwiększenie zainteresowania danym modelem. Wprowadzenie rabatów cenowych, nowych wersji silnikowych, nowej generacji czy wreszcie przeprowadzenie kuracji odmładzającej, czyli popularnego również i w motoryzacji faceliftingu. Ta ostatnia metoda okazała się skuteczna w przypadku drugiej generacji Skody Octavia, która już cieszy się znacznym wzrostem zainteresowania.

Octavia po liftingu się podoba
Zmiany, jakim poddana została druga generacja Skody Octavii, nie były bynajmniej jakieś odważne. Ot, drobne modyfikacje kosmetyczne. Zarówno jeśli chodzi o design zewnętrzny (tu Octavia nieco upodobniła się do większego Superba), jak i o wnętrze (nieco bardziej atrakcyjne) oraz dostępne jednostki napędowe (m.in. nowy silnik 1.4 TSI o mocy 120 KM). Widocznie władze czeskiej marki wyszły z założenia, że skoro coś było dobre, to nie warto tego absolutnie zmieniać. A całość po dość przystępnej cenie, która zaczyna się od 48.370 zł. Jak widać, przyniosło to od razu pożądany efekt. W drugim miesiącu obecności na rynku, Octavia po faceliftingu ponownie (po ponad 3 latach) powróciła na szczyt rankingu najbardziej popularnych modeli Top Ten mojeauto.pl.

Równie dobry początek obecności na rynku odnotowała w grudniu trzecia już generacja Toyoty Avensis, choć oficjalny początek sprzedaży rusza dopiero od stycznia. Świadczy to dobitnie o tym, że ten przedstawiciel klasy średniej może liczyć na więcej niż duże zainteresowanie. Nowy Avensis dostępny jest od 71.500 zł w przypadku wersji sedan, zaś za wersję kombi trzeba będzie zapłacić 3 tys. zł więcej. Ze względu na słabe zainteresowanie w przypadku poprzedniej generacji, w trzeciej nie będzie oferowana odmiana liftback.

W ostatnim miesiącu roku na polskim rynku zadebiutowały ponadto Opel Insignia, Ford Ka, renault Megane oraz Megane Coupe, a także Peugeot 407 po faceliftingu. Wprawdzie w większości przypadków modele te można było już zamawiać w salonach dealerskich, ale sprzedaż zakrojona na szerszą skalę ruszy od stycznia. Z tego względu warto zauważyć 11. lokatę następcy Vectry. Jak widać tytuł Samochodu Roku 2009 zobowiązuje.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w grudniu 2008

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 1

Skoda Octavia

27867

2

+ 7

Toyota Avensis

27301

3

- 2

Honda Civic

23673

4

+ 3

Ford Focus

17201

5

+ 1

Volkswagen Polo

15880

6

- 1

Skoda Fabia

15789

7

+ 1

Opel Corsa

14698

8

- 5

Opel Astra III

14431

9

+ 1

Ford Fiesta

14396

10

+ 4

Toyota Yaris

13420

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Ścisła czołówka rankingu najbardziej popularnych marek pozostała w grudniu bez zmian. Volkswagen z całą pewnością korzysta tu z faktu, że jego ostatnia istotna nowość (Golf VI) jest już od pewnego czasu dostępna na rynku. Z kolei wszystkie trzy goniące go marki stoją właśnie przed debiutem na polskim rynku swoich ważnych modeli (Toyota Avensis, Opel Insignia, Ford Ka). Tak więc styczeń może tu przynieść spore przetasowania.

Największy skok w grudniu w rankingu marek miał, trochę nieoczekiwanie, Nissan. Ta japońska marka nie wprowadziła w ostatnim miesiącu roku żadnej nowości. Co więc mogło zdecydować o takim nagłym wzroście popularności? Poza nieco wcześniejszym wprowadzeniu na rynek takich nowości jak Qashqai+2 oraz nowego Murano, z całą pewnością Nissan zbiera owoce wprowadzonej akcji rabatowej, w której zniżki na niektóre modele sięgają nawet 37 procent.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w grudniu 2008

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Volkswagen

94251

2

bz

Toyota

85704

3

bz

Opel

75964

4

bz

Ford

68443

5

+ 1

Skoda

64323

6

+ 2

Renault

58878

7

+ 5

Nissan

56109

8

- 1

Honda

54414

9

- 4

Fiat

52178

10

- 1

Mercedes

50815

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Ponieważ ranking najbardziej popularnych aut użytkowych już od dłuższego czasu jest zdominowany przez dwa modele – Mercedesa Sprintera i Skodę Fabię w wersji van, co miało miejsce również i w grudniu, to z zainteresowaniem śledzimy losy modeli z segmentu pickupów. Przed rokiem najbardziej popularnym modelem okazał się Nissan Navara, a w niektórych miesiącach w czołowej dziesiątce bywały nawet cztery modele z tego segmentu rynkowego. W tym roku sukcesywnie spadało zainteresowanie tymi modelami, aż do chwili, kiedy to zabrakło choćby jednego modelu w pierwszej dziesiątce. Jednak pickupy nie poddają się, a właściwie ubiegłoroczny zwycięzca. Po kilku miesiącach posuchy Navara ponownie znalazła się na podium, tym razem na trzecim miejscu.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w grudniu 2008

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Mercedes Sprinter

9017

2

bz

Skoda Fabia

6386

3

+ 4

Nissan Navara

5568

4

- 1

Ford Transit

5444

5

- 1

Fiat Ducato

4389

6

+ 3

Renault Master

3977

7

- 1

Mercedes Vito

3970

8

bz

Citroen Jumper

3917

9

+ 2

Iveco Daily

3857

10

- 5

Volkswagen Transporter

3455


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Tematy w artykule: raporty

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

~raiders 2009-01-04

cała ta skoda to nuda :( jak w polskim filmie nic si nie dzieje:(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport