mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Octavia z silnikiem 1.2 TSI

Octavia z silnikiem 1.2 TSI

Gama dostępnych jednostek silnikowych dla modelu Skoda Octavia powiększy się o turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.2 TSI oferujący moc 105 KM. Samochód będzie dostępny na polskim rynku już od początku lutego 2010.

Octavia z silnikiem 1.2 TSI
Silnik umożliwia połączenie ekologicznych właściwości, bez konieczności rezygnacji z dobrych osiągów. Zużywająca w trybie mieszanym 5,7 l paliwa na 100 km, jednostka 1.2 TSI spełnia normę emisji EU5 i jest w tej chwili najbardziej ekonomiczną jednostką napędową dostępną dla Octavii. Emisja spalin wynosi 114 g CO2/km.    

Poprzednio czeski producent zastosował ten silnik w modelu Yeti. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Nm (dostępny w zakresie 1.550 - 4.100 obr/min), sprawia, że ta jednostka napędowa powinna być dobrym rozwiązaniem zarówno do jazdy po mieście, jak i po autostradzie. Silnik można połączyć z sześciobiegową przekładnią ręczną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG.    

Fabryka w Mlada Boleslav rozpoczęła produkcję tego silnika w 2009 roku. W roku bieżącym planuje się osiągnięcie produkcji na poziomie 1.000 jednostek dziennie. Obecnie taśmy produkcyjne fabryki codziennie opuszcza 2.800 różnych jednostek napędowych. Poza produkcją silnika 1.2 TSI, w fabryce wytwarzany jest silnik 1.2 HTP w dwóch wersjach oraz odbywa się montaż końcowy jednostki 1.4 MPI. Ponadto, produkuje się tutaj silniki wysokoprężne: 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD oraz 2.0 TDI CR.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Octavia Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda TSI Skoda Octavia

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~lotr 2010-04-04

widze ze komentarze pisali nieduczeni imbecyle z zerowa wiedza o motoryzacji...%^$ wam w 4 litery matoly

~w 2010-03-04

pojezdzasz do kumpli i pytaja sie jaki masz silnik w tej oktawce? 1,2 i wszyscy leja ze smiechu haha

aaa 2010-01-29

harnasx, ja downsize nie cierpię, dla mnie V8 to podstawa, ale takie europejskie lub azjatyckie, nie hamerykańskie. Jednak nie mogę się zgodzić, że ma to wpływ na trwałość. Zobacz jakie honda robi wyżyłowane silniki, wiele bmw ma blisko 100KM z litra, a jedne i drugie potrafią przejeździć bez problemu 300 tysięcy i wiecej. Co prawda nie są doładowane, ale w doładowanym silniku duża moc nie oznacza spadku trwałości. Silniki od vw generalnie nie są mistrzami przebiegu, choć same w sobie trwałe leci osprzęt. Np. napęd pompy olejowej co wymusza wymianę wału korbowego (kto to wymyślił, żeby robić jeden element?). Tu może być podobnie, ale to nie wina downsize tylko producenta. Co do twojej toyoty to możesz uzyskać prosta odpowiedź. Zobacz ile ważyła wtedy, ale ile dziś waży jej odpowiednik. Co cud że zużycie paliwa wzrasta tylko nieznacznie, jak masa niektórych samochodów, np. takiego golfa od I generacji poszła prawie 2 razy w górę!

~harnasx 2010-01-28

Toyota Carina E 2,0 benzyna 130KM z 95 roku ubeigłego wieku pali 7 litrów w cylku mieszanym - przy 100km/h na trasie (najczęściej sam jeźdzę) 6 litrów - aha 230 000km na blacie - więc gdzie tu ta nowoczesność i ekonomia? no i jesli jest potrzeba i mozliwość to 200km/h idzie bez wahania ten STARY GRAT! a tu jakiś chłam co ciężko mu bedzie bez remontu 150 000 km przekulać z silniczkiem od kosiarki jest zachwalany :( downsiz'ing też sobie strategię wymyślili :)

~joker 2010-01-28

Ciekawe czy moment tego silniczka tez przekroczy magiczna bariere 100Nm :-D.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport