mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Od brzegu do brzegu dieslem i hybrydą

Od brzegu do brzegu dieslem i hybrydą

Co lepsze? Tradycyjny niemiecki ropniak uzbrojony najnowszymi rozwiązaniami, czy obecny szczyt techniki napędu samochodu - hybryda łącząca silnik benzynowy i elektryczny?

Od brzegu do brzegu dieslem i hybrydą

Mercedes ML 320 CDI oraz Lexus RX400h - według testujących samochody redaktorów jednego z czołowych pism branżowych, niemiecki SUV przyniósł oszczędność 11% paliwa na dystansie ponad 5130 kilometrów.

Zakładając średnie katalogowe zużycie obu aut na poziomie 10,8 litra benzyny Pb95 na setkę w przypadku hybrydy i 9,8 litra oleju napędowego w przypadku ML-a, przejechanie stu kilometrów tym pierwszym kosztowałoby 45,58 zł, a w przypadku Mercedesa 36,97 zł. Podobne wyniki dał przeprowadzony test.


TU czytaj więcej o modelu Mercedes Klasa M: Druga generacja

Mercedes wyposażony w widlastego 6-cylindrowca zasilanego poprzez system "common-rail" trzeciej generacji pokonał w kategorii "paliwożerność" Lexusa wyposażonego w benzynowy, 3,3-litrowy silnik V6 połączony z dwoma wspomagającymi jednostkami elektrycznymi. ML ma mniejszą moc (224 KM w porównaniu do łącznych 272 KM Lexusa), ale Niemiec ma aż 510 Nm momentu obrotowego (już od 1.600 obr), a Japończyk dysponuje 333 Nm.


TU czytaj więcej o modelu Lexus RX400h: Czysty luksus Lexusa

Summa summarum, na dystansie od Nowego Jorku do San Francisco, Mercedes ML 320 CDI spalił średnio 9,14 l/100 km, podczas gdy Lexus RX400h potrzebował o dokładnie 10,79% więcej benzyny - 10,25 litrów. Nieco odmienne tylko wyniki w porównaniu z tymi na trasie udało się uzyskać w miastach. "Merc" miedzy budynkami potrzebował średnio 11,75, a "Lex" 11,55 litrów na sto przejechanych kilometrów.


Więcej informacji:

Klasa M w Polsce

M-klasa też z hybrydą

Porsche z napędem hybrydowym Toyoty

300 tysięcy hybrydowych Toyot

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.