mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Odbicie od dna

Odbicie od dna

Rok 2007 był w końcu udanym dla większości działających w Polsce koncernów motoryzacyjnych. Łączna sprzedaż nowych samochodów wzrosła w ubiegłym roku o 22,9% i na koniec grudnia wyniosła 293.319 sztuk.

Spore, choć nie rewolucyjne, zmiany zaszły wśród najbardziej popularnych marek na rynku polskim. Z fotela lidera musiała ustąpić Skoda (najchętniej kupowana marka w 2006 r.) na rzecz Toyoty. Japońska marka w 2007 roku na rynku polskim może się pochwalić sprzedażą 33.848 aut, o 21,4% więcej niż rok wcześniej. Mimo to udział Toyoty na naszym rynku nieznacznie zmalał z 11,7 do 11,5%.

Druga w rankingu Skoda sprzedała w całym zeszłym roku 32.965 aut (+14,5%), co oznacza spadek udziału rynkowego z 12 do 11,2%. Na trzecie miejsce awansował zaś Fiat ze sprzedażą 27.817 samochodów (+14,6%) kosztem Opla (26.764, +7,3%). Pierwszą piątkę zamyka Ford (21.558, +21,7%).

Kolejne w rankingu są Volkswagen (20.468, +35,2%), trzy francuskie marki - Peugeot (18.675, +25,1%), Renault (16.208, +4,9%) i Citroen (13.674, +13,7%), a pierwszą dziesiątkę zamyka Honda (13.025, +4,4%)

Imponujące tempo wzrostu sprzedaży wykazały marki koreańskie (Kia - 11. lokata, 8.664 auta, +111,1% i Hyundai – 16. lokata, 4.916 aut, +97,4%), ale także SEAT (12. lokata, 8.004 auta, +70,6%), Suzuki (14. lokata, 7.120 aut, +77,2%) czy Dodge (28. lokata, 605 aut, +128,3%).
Tematy w artykule: samochody używane auta nowe

Podobne wiadomości:

Jakie samochody kupują Polacy?

Jakie samochody kupują Polacy?

Aktualności 2016-10-06

Import aut ciągle rośnie

Import aut ciągle rośnie

Aktualności 2016-05-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport