mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Odbicie od dna

Odbicie od dna

Rok 2007 był w końcu udanym dla większości działających w Polsce koncernów motoryzacyjnych. Łączna sprzedaż nowych samochodów wzrosła w ubiegłym roku o 22,9% i na koniec grudnia wyniosła 293.319 sztuk.

Spore, choć nie rewolucyjne, zmiany zaszły wśród najbardziej popularnych marek na rynku polskim. Z fotela lidera musiała ustąpić Skoda (najchętniej kupowana marka w 2006 r.) na rzecz Toyoty. Japońska marka w 2007 roku na rynku polskim może się pochwalić sprzedażą 33.848 aut, o 21,4% więcej niż rok wcześniej. Mimo to udział Toyoty na naszym rynku nieznacznie zmalał z 11,7 do 11,5%.

Druga w rankingu Skoda sprzedała w całym zeszłym roku 32.965 aut (+14,5%), co oznacza spadek udziału rynkowego z 12 do 11,2%. Na trzecie miejsce awansował zaś Fiat ze sprzedażą 27.817 samochodów (+14,6%) kosztem Opla (26.764, +7,3%). Pierwszą piątkę zamyka Ford (21.558, +21,7%).

Kolejne w rankingu są Volkswagen (20.468, +35,2%), trzy francuskie marki - Peugeot (18.675, +25,1%), Renault (16.208, +4,9%) i Citroen (13.674, +13,7%), a pierwszą dziesiątkę zamyka Honda (13.025, +4,4%)

Imponujące tempo wzrostu sprzedaży wykazały marki koreańskie (Kia - 11. lokata, 8.664 auta, +111,1% i Hyundai – 16. lokata, 4.916 aut, +97,4%), ale także SEAT (12. lokata, 8.004 auta, +70,6%), Suzuki (14. lokata, 7.120 aut, +77,2%) czy Dodge (28. lokata, 605 aut, +128,3%).
Tematy w artykule: samochody używane auta nowe

Podobne wiadomości:

Import aut ciągle rośnie

Import aut ciągle rośnie

Aktualności 2016-05-07

Jakie samochody kupują Polacy?

Jakie samochody kupują Polacy?

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.