mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Oleksowicz obronił trzecie miejsce

Oleksowicz obronił trzecie miejsce

Niespełna 250 km rywalizacji na oesach wśród krajobrazów wschodnich Moraw już za kierowcami i pilotami. Polska załoga zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR – Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski startująca Fordem Fiestą S2000 zameldowała się na mecie 41. Barum Czech Rally Zlín na 3. miejscu w klasyfikacji ERC i 16. miejscu w klasyfikacji generalnej imprezy.

Oleksowicz obronił trzecie miejsce
Polscy zawodnicy wzbogacili swoje konto o 23 punkty, umacniając się tym samym na trzeciej pozycji w klasyfikacji mistrzostw Europy. Nie bez znaczenia jest też fakt, że bezpośredni rywale polskiej załogi w ERC (Tlustak, Betti) przyjechali na metę za Polakami. "Jesteśmy na mecie rajdu Barum, wszystko działało dobrze. Zajęliśmy trzecie miejsce w klasyfikacji ERC i zdobyliśmy kolejne punkty, dzięki którym umocniliśmy się na trzeciej pozycji w klasyfikacji Mistrzostw Europy, z czego się bardzo cieszymy. Dużo się działo w trakcie rajdu – w niedzielę na trasie było sporo błota. Raz niestety przestrzeliliśmy skrzyżowanie i musieliśmy się cofnąć, co kosztowało nas kilkanaście sekund. Poza tym jechaliśmy bez większych błędów, a pozostali zawodnicy miewali sporo problemów. Konkurencja była bardzo mocna, ale myślę, że pokazaliśmy się z dobrej strony" - mówił na mecie Maciej Oleksowicz.

Początek niedzielnego etapu był dla kierowców podwójną niespodzianką. Po pierwsze – zmagali się na trasie, nieznanego dla większości, OS Maják, który powrócił do trasy Barum Czech Rally Zlín po dwudziestoletniej przerwie. Po drugie – nocą, nad wschodnimi Morawami przeszła burza, przez co asfalt na leśnych partiach odcinka był bardzo śliski i zdradliwy. Dużą sztuką był więc dobór odpowiednich opon, a kierowcy zgodnie przyznawali, że ten wymagający oes niełatwo było przejechać szybko i bez przygód. O trudności tego odcinka przekonał się m. in. Bryan Bouffier. Mistrz Polski wycofał się z rajdu właśnie po tym jak na 10. oesie urwał koło w swoim Peugeocie.
 
"Odcinki były bardzo wąskie i niezwykle szybkie, z naniesionym piachem i błotem. Wiele z nich prowadziło między drzewami, w zacienionym lesie. Co ważne trasa była bardzo profesjonalnie zabezpieczona. Na rajd wybrały się tysiące kibiców, widzieliśmy mnóstwo polskich flag, więc jechało nam się bardzo przyjemnie w takich warunkach" - dodał kierowca Fiesty S2000.
 
Do dobrego wyniku Oleksowicza i Obrębowskiego przyczyniła się także praca całego zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR, dzięki której Fiesta S2000 była optymalnie przygotowana do charakterystyki czeskich oesów. "Samochód spisywał się doskonale, zespół świetnie przygotował naszą Fiestę. Testy przebiegły bez żadnych problemów, więc bardzo dobrze ustawiliśmy samochód. Bardzo fajnie, że udało nam się zbudować zespół, który tak dobrze funkcjonuje" - podsumował Oleksowicz.
 
Klasyfikacja ERC w 41. Barum Czech Rally Zlín:
1. Michał Sołowow (POL) – 02:20:52.4
2. Giandomenico Basso (ITA) – 02:21:44.5
3. Maciej Oleksowicz (POL) – 02:23:01.4
4. Antonin Tlustak (CZE) – 02:24:05.5
5. Luca Betti (ITA) – 02:28:56.6
6. Stefano Albertini (ITA) – 02:29:34.6
 
Aktualna, nieoficjalna klasyfikacja Mistrzostw Europy po ośmiu eliminacjach:
1. Luca Rossetti (ITA) – 185
2. Luca Betti (ITA) – 149
3. Maciej Oleksowicz (POL) – 108
4. Antonin Tlustak (CZE) – 89
6. Michał Sołowow (POL) – 76
Tematy w artykule: Maciej Oleksowicz Rajd Barum

Podobne wiadomości:

Oleksowicz:

Oleksowicz: "Sezon na czwórkę"

Aktualności 2011-11-03

Oleksowicz na pudle w Antibes

Oleksowicz na pudle w Antibes

Aktualności 2011-10-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport