mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Olimpijska komunikacja

Olimpijska komunikacja

Na XXX Letnie Igrzyska Olimpijskie, które odbywają się w Londynie, Michelin przygotował premierę swojej najnowszej innowacji - "komunikującej się" opony. Dzięki chipom RFID, zamontowane w oponach MICHELIN X InCity™ czujniki TPMS umożliwią zdalny odczyt temperatury i ciśnienia w oponie i przez co pozwolą na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon w autobusach.

Olimpijska komunikacja

W opony MICHELIN jest wyposażonych 85 proc. wszystkich londyńskich autobusów, w tym typowe, czerwone piętrusy. Są one jednym z symboli miasta, a podczas Olimpiady - kiedy transportowi miejskiemu przybędzie około pół miliona pasażerów- odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu sprawnego transportu miejskiego.
Dzięki połączeniu systemu TPMS do monitorowania ciśnienia w oponach z chipami technologii radiowego przesyłu danych RFID Michelin umożliwi sprawniejsze działanie londyńskim firmom transportu miejskiego.

W przypadku opon Michelin, łączących chipy RFID z systemem zdalnego pomiaru ciśnienia TPMS, wystarczy, że kierowca przejdzie obok pojazdu, by za pomocą elektronicznego czytnika zebrać kompletne i wiarygodne dane z systemu TMPS i pobrać z chipu RFID unikatowy numer identyfikacyjny opony. Dzięki temu kontrolę ogumienia można przeprowadzać szybciej i sprawniej. Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając swoje opony w chipy RFID, Michelin redukuje ten czas do minimum Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego "łącza" między oponą, a systemem odbioru i przetwarzania danych dotyczących jej parametrów.

W zakresie transportu Olimpiada to największe wyzwanie. Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Londynie spodziewają się co najmniej 10 milionów widzów, którzy będą kibicować 10,5 tys. sportowcom. Zmagania ma obserwować także ponad 21 tys. dziennikarzy i 3 tys. zaproszonych gości. Oznacza to średnio pół miliona dodatkowych pasażerów (miasto spodziewa się szczytu ósmego dnia olimpiady z szacunkową liczbą od 800 tys. do 1 miliona gości) dla sieci transportu publicznego, który i tak jest na co dzień bliski wykorzystania maksimum potencjału.

Władze Londynu oraz Komitet Organizacyjny Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich muszą wspólnie zrobić wszystko aby zapewnić dogodny transport i swobodne, a przede wszystkim bezpieczne przemieszczanie się sportowców, widzów i mieszkańców metropolii. Wymóg zapewnienia odpowiedniego transportu oznacza, że autobusy do obsługi mieszkańców miasta i gości będą pozostawać w użyciu przez 22–23 godziny na dobę. Właśnie dlatego cały system musi cechować wysoka niezawodność.

Innowacyjne rozwiązanie TMPS/RFID Michelin, które już wkrótce będzie dostępne na większą skalę, przeciera szlak dla nowych metod zarządzania nie tylko flotami autobusów, ale również pojazdów ciężarowych wszelkiego typu.

Chipy RFID z pamięcią podzieloną na cztery obszary nie wymagają źródła zasilania, ponieważ czerpią energię z fal elektromagnetycznych wytwarzanych podczas odczytu danych. Mimo że pierwsze próby z przemysłowym wykorzystaniem technologii RFID podejmowano już w latach 50. XX wieku, to tak naprawdę technologia dopiero teraz zaczęła odgrywać istotną rolę, właśnie przy kompleksowym przekazywaniu danych z opony.
Pracując nad doskonaleniem technologii, Michelin poświęcił 7 lat na badania, zużył niemal 50 tys. opon na 6 miliardach kilometrów przebytych po drogach na całym świecie.

RFID w liczbach:
• 0,2 - waga chipu RFID w gramach
• 5 - długość chipu RFID z anteną w centymetrach
• 7 - liczba lat poświęconych na opracowanie, przetestowanie i potwierdzenie skuteczności nowej technologii
• 20 - liczba wniosków rodzin patentowych złożonych przez Michelin w związku z innowacją
• 85 - odsetek londyńskich autobusów wyposażonych w opony MICHELIN
• 1200 - liczba „komunikujących się” opon, które zostaną zamontowane do końca roku na londyńskich autobusach
• 50 000 - liczba opon z chipami RFID wyprodukowanych na potrzeby testowe
• 6 miliardów - łączna liczba kilometr ów przejechanych na oponach z technologią RFID w celu ostatecznej weryfikacji innowacji

Innowacja Grupy Michelin zapewnia firmom transportowym technologiczną przewagę, ponieważ chip RFID pozostaje w oponie przez wszystkie etapy jej życia (opony MICHELIN można pogłębiać i bieżnikować). Innowacyjne rozwiązanie Michelin może także dostarczać rzetelnych i przejrzystych danych tak długo, jak opona pozostaje założona na pojeździe.

Kolejne innowacyjne rozwiązanie Michelin tworzy zatem wokół opon cały system umożliwiający menedżerom flot pojazdów przewożącym ludzi i towary podnoszenie wydajności i bezpieczeństwa.


Podobne wiadomości:

Michelin Pilot Sport 4 S - nowa opona o ultra wysokich osiągach

Michelin Pilot Sport 4 S - nowa opona o ultra...

Motogazeta Menu 2017-01-23

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A2 rusza na wschód
Autostrada A2 rusza na wschód
GDDKiA podpisała umowy na budowę kolejnego odcinka autostrady A2. Tym razem chodzi o 15-kilometrowy fragment z Warszawy do obwodnicy Mińska Mazowieckiego i na węzeł u zbiegu południowej obwodnicy stolicy, trasy A2 i drogi wylotowej na Lublin.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic