mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opel Gliwice - półmetek 2005

Opel Gliwice - półmetek 2005

W pierwszej połowie 2005 roku linie produkcyjne gliwickich zakładów opuściło prawie 60 tysięcy opli. Gliwickie modele Agila i Astra Classic II znajdują odbiorców niemal na całym świecie.

Opel Gliwice - półmetek 2005

Do końca czerwca bieżącego roku zakłady Opla w Gliwicach wyprodukowały ponad 23,5 tys. sztuk microvana Agila oraz prawie 34,9 tys. samochodów Astra Classic II. Dla porównana w całym 2003 roku z taśm montażowych zjechało około 77 tys. a w 2004 roku, który był rekordowy, ponad 116 tys. sztuk. Według oceny przedstawicieli GM w Polsce, w 2005 roku Opel zamierza osiągnąć udział w rynku na poziomie 9%. 

Samochody produkowane w gliwickich zakładach w większości przeznaczone są na rynki zagraniczne. Przez pierwsze półrocze 2005 roku granice naszego kraju opuściło 23,35 tys. microvanów Agila oraz 31,09 tys. sztuk Astry Classic II. W sumie ponad 93% produkcji (89% - Opel Astra II i 99 % - Opel Agila) wysyłanej jest na eksport do Europy, Azji, Afryki Północnej oraz odległej Australii.

Jest jeszcze jedna dobrze rokująca na przyszłość informacja. Zakład Opla rozpoczął przygotowania do seryjnej produkcji Zafiry. Dlatego już od 20 czerwca zakład pracuje w systemie trzyzmianowym przez 24 godziny na dobę. Produkcja nowego modelu rozpocznie się w drugiej połowie września bieżącego roku. Dodajmy, że Zafira to drugi projekt obok produkcji Astry II realizowany w ramach programu offsetowego przez zakład koncernu General Motors.
 


Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

Aktualności 2016-08-22

Komentuj:

~pracownik astra 2 2008-01-02

fajnie sie tam pracuje ale słabo płacą w GM Gliwice

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dodge Durango SRT - SUV z osiągami supersamochodu
Dodge Durango SRT - SUV z osiągami supersamochodu
Na targach Chicago Auto Show amerykański producent pokazał Durango z silnikiem 6.4 V8 HEMI. To jedno z tych aut, którego brakuje na europejskim rynku.
Odgadnij model Odgadnij model