mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opel Vectra już wkrótce w wersji kombi

Opel Vectra już wkrótce w wersji kombi

Nowa generacja modelu Vectry została rozszerzona o wersję kombi, która na polskim rynku będzie miała premierę na jesieni tego roku.

Podstawową zaletą nowego modelu jest spora ilość miejsca zarówno dla pasażerów jak i na bagaże. Przy złożonych tylnich siedzeniach długość bagażnika wzrasta do 2046 mm, zaś w razie złożenia przedniego fotela pasażera w aucie zmieści się bagaż o długości 2,87 m. Szerokość bagażnika wynosi 1060 mm, przy samej podłodze nawet 1079 mm. Użyteczność bagażnika jest także zwiększona poprzez niewielką odległość krawędzi bagażnika od podłoża (tylko 611 mm). Ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym w Vectrze na wiosnę przyszłego roku ma być zdalnie otwierana i zamykana klapa bagażnika umożliwiająca zatrzymanie w dowolnej pozycji.
Nowa Vectra seryjnie wyposażona jest w szereg urządzeń zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. W standardzie znajduje się klimatyzacja, zamek centralny, elektryczne przednie szyby, dwie przednie, cztery boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne chroniące głowy. Oprócz wersji podstawowej do wyboru są jeszcze trzy wersje: Elegance, Sport i Cosmo. Elegance ma drewniane wykończenia na desce rozdzielczej oraz drzwiach, skórzane obicie kierownicy i drążka zmiany biegów. Kierowca ma do dyspozycji komputer pokładowy z monochromowym wyświetlaczem, elektryczne tylne szyby,lampy przeciwmgielne. W wersji Sport dynamiczny charakter podkreślony jest poprzez niższe o 20 mm nadwozie. Wewnątrz przeważa aluminiowe wykończenie elementów, zamontowane są sportowe fotele oraz sportowa trójramienna kierownica. Vectra Cosmo to najbogatsza wersja nowego modelu wyposażona m.in. w skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z możliwością zapamiętania ulubionych pozycji, ogrzewane siedzenia.
|W nowej Vectrze nabywca będzie miał do wyboru cztery silniki benzynowe oraz trzy diesle, wszystkie typu ECOTEC, o mocy od 100 do 211 KM. Wśród nich będą trzy nowe jednostki napędowe. Dwa czterocylindrowe 2,2- oraz 2,0-litrowe silniki benzynowe oraz sześciocylindrowy trzylitrowy silnik typu common rail. Na wiosnę dojdzie jeszcze nowoprojektowany silnik 1,9 CDTi o mocy 150 KM. Do wyboru kierowcy będą również dwie ręczne skrzynie biegów (pięcio- i sześciobiegowe) oraz pięciobiegowa automatyczna.
Oprócz wcześniej opisanego wyposażenia mającego poprawić bezpieczeństwo pasażerów w razie wypadków (pełne wyposażenie w poduszki powietrzne) dochodzą jeszcze trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, z przodu wyposażone w napinacze oraz ograniczniki siły napięcia. Wszystkie pasy, poza tylnimi środkowymi, mają regulowane położenie. Przednie fotele z zamocowanymi aktywnymi zagłówkami chronią lepiej przed urazami szyi przy uderzeniach z przodu i z tyłu. Bezpieczeństwo stóp i nóg powinny zapewnić pedały sprzęgła i hamulca, które w czasie zderzenia "chowają się". Możliwe jest też zamontowanie systemu, który zapobiega otwarciu się przedniej poduszki powietrznej pasażera, jeśli nie ma go w samochodzie. W przypadku umieszczenia dziecka w foteliku na przednim siedzeniu przednia i boczna poduszka powietrzna wyłączają się.
Bezpieczeństwo podróżnym zapewnić ma też niezwykle stabilna, pomimo swojej niewielkiej wagi, konstrukcja samochodu . Podczas symulacji komputerowych oraz licznych testów kabina pasażerów pozostawała praktycznie nienaruszona.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport