mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opel Vivaro: bardziej ekonomiczny i ergonomiczny

Opel Vivaro: bardziej ekonomiczny i ergonomiczny

Opel Vivaro jest teraz bardziej funkcjonalny, komfortowy i ekonomiczny. Samochód dostawczy Opla doczekał się nowej porcji usprawnień. Wyróżnia się przeprojektowany kokpit i większa ekonomia pracy jednostek napędowych.

Opel Vivaro: bardziej ekonomiczny i ergonomiczny
Zmiany w kokpicie obejmują nową tablicę przyrządów, zintegrowany wskaźnik zmiany biegów oraz nowy design sterowania systemem audio z bocznego modułu kolumny kierownicy. Ta funkcja jest oferowana opcjonalnie z odbiornikiem R0v4 oraz w standardzie z pozostałymi systemami audio.

W kierownicy nowego Opla Vivaro umieszczono zmodyfikowany układ poduszek powietrznych oraz, w zależności od wersji, zintegrowany regulator stałej prędkości oraz ogranicznik prędkości. Kierownica dostępna jest w wersji wykonanej z poliuretanu lub pokrytej skórą; regulatory prędkości umieszczono również w wersji skórzanej.

Poprawiono również funkcjonalność Vivaro, aplikując we wnętrzu kilka przydatnych szczegółów – przestrzeń bagażową wokół panelu przyrządów poszerzono o miejsce nad schowkiem na rękawiczki, a w modelach z pełną przegrodą zamontowano wieszaki na ubrania zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera.

W ofercie systemów informacji i rozrywki dostępnych jest aż pięć nowych rozwiązań. Wersja podstawowa R0v4 (bez tachografu) ze zintegrowanym wyświetlaczem z wejściem AUX na zewnętrzne źródła muzyki jest dostępna w dwóch wersjach: z (CD10) lub bez odtwarzacza CD (R10). Kolejna, wyższa wersja R1 z zewnętrznym wyświetlaczem ma połączenie dwukanałowe (wejście RCA) oraz odtwarzacz płyt CD 20.

System R2 oferuje dodatkowe funkcje, w tym interfejs USB, technologię Bluetooth, wysokiej jakości wyświetlacz oraz odtwarzacz CD30 BT. W wersji z dostępną opcjonalnie nawigacją Tom-Tom z pilotem, system wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz. 

2.0 CDTI diesel
Silniki wysokoprężne zastosowane w nowej wersji Opla Vivaro udoskonalono tak, aby uzyskać optymalny poziom zużycia paliwa. Wersje 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM i 84 kW/114 KM dostępne są obecnie z filtrem cząsteczek stałych (DPF); przeglądy silników wyposażonych w filtry DPF przeprowadzane są, co 40000 kilometrów lub raz w roku.

Zmniejszony poziom zużycia paliwa obu silników 2.0 CDTI, w których zastosowano technologię DPF, umożliwia dalsze oszczędności kosztów eksploatacji. W zależności od modelu i wersji poziom zużycia paliwa waha się między 7,5 a 7.8 l/100 km (cykl mieszany, 1999/100/UE). Podobnie mocne, szczególnie zoptymalizowane pod względem poziomu zużycia paliwa wersje ecoFlex spalają 7,4 l/100 km.

Aktualna oferta modeli
Unowocześniona oferta silników obejmuje jednostkę z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 86 kW/117 KM, jak również siedem wersji jednostek wysokoprężnych o mocy od 66 kW/90 KM do 107 kW/146 KM. Wersje 2.0 CDTI są dostępne z filtrem cząstek stałych lub bez niego, podobnie jak wersje ecoFlex i modele mieszane DPF/ecoFlex. Na szczycie oferty znajduje się wersja 2.5 CDTI z potężnym silnikiem o mocy 107 kW/146 KM.

Alternatywę dla standardowej sześciobiegowej skrzyni biegów stanowią dwie najmocniejsze wersje wysokoprężne dostępne również z automatyczną sześciobiegową skrzynią Easytronic.

Opel Vivaro jest dostępny w wersjach: van z pojedynczą lub podwójną kabiną; wersje kombi (o dwóch rozstawach osi, dwóch wysokościach dachu i masie całkowitej pojazdu od 2,7 do 2,9 ton), oraz wersje z nadwoziem burtowym i podwoziem z kabiną.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Vivaro
Opel Vivaro
Cena podstawowa już od: 96 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. mixt-4dr.
Opel Vivaro
Opel Vivaro
Cena podstawowa już od: 96 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. mixt-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Vivaro Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Vivaro Vivaro dostawcze

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.