mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opel z ponad 2-milionowym przebiegiem

Opel z ponad 2-milionowym przebiegiem

Ponoć era samochodów, które są w stanie osiągnąć milionowe, czy nawet kilkusettysięczne przebiegi, minęła już bezpowrotnie. Z pewnością zaprzeczeniem tej tezy jest Opel Vivaro eksploatowany przez jedną z firm przewozowych w naszym kraju.

Opel z ponad 2-milionowym przebiegiem
Auto wyprodukowane w 2007 r. w wersji osobowej, napędzane wysokoprężnym silnikiem 2.0 CDTi, trafiło właśnie na rynek wtórny z wynikiem 2.232.000 km na liczniku.

Waldemar Śliwiński to właściciel firmy ŚliwaBus użytkującej rekordowe Vivaro, który podkreśla, że najbardziej zależy mu na niezawodności i niskich kosztach eksploatacji. Przy średnim spalaniu na poziomie 8,7 l. przy 9 osobach i bagażu na pokładzie samochodu, Opel Vivaro doskonale wpisał się w wymagania użytkownika. Ogromne, jednorazowe przebiegi, wymagały oczywiście nieco innego niż w przypadku zwykłej eksploatacji, traktowania samochodu. Pan Śliwiński ma w swojej flocie na stałe kilka Opli Vivaro.

- Vivaro to bardzo trwałe i niezawodne auto, a to niezbędne cechy w przypadku samochodów użytkowanych niemal codziennie na trasach przez całą Europę – mówi Śliwiński. - Np. klocki na przedniej osi wymienione zostały niedawno, po przejechaniu kolejnych 160 tys. km, a tylne – po 240 tys. km. Wyniki byłyby lepsze, ale trochę auto jeździło po Szwajcarii, a w górzystym terenie trzeba częściej korzystać z hamulców – dodaje z uśmiechem.

Prosta konstrukcja zawieszenia to atut dla użytkownika. Gwarantuje przy tym komfort jazdy bez zarzutu. Choć trudno w to uwierzyć, w sprzedanym przez firmę Śliwińskiego  Vivaro, z przebiegiem 2,2 mln km, wciąż były oryginalne amortyzatory na tylnej osi. Podobnie było z układem wydechowym.

Rekordowe Vivaro przeszło w trakcie eksploatacji standardowe kontrole i standardowe wymiany elementów eksploatacyjnych. Z doświadczenia Waldemara Śliwińskiego wynika, że mniej więcej co 250 tys. km trzeba przejrzeć alternator, wymienić w nim szczotki i łożyska. Podobną trwałość mają wysprzęgliki hydraulicznego sprzęgła. W firmie ŚliwaBus są one wymieniane niemal jak w samolotach - zanim zawiodą, co 250 tys. km. Dzięki temu eliminuje się ryzyko usterki w trasie. Pozwala to na uniknięcie niepotrzebnych i wysoce kłopotliwych awarii w trasie. Samo sprzęgło bez trudu wytrzymuje milion kilometrów.

Rekordowe Vivaro już znalazło nowego właściciela, tym razem na Łotwie, gdzie już przejechało kolejne 60.000 km,  a jak nietrudno zgadnąć, jego następcą we flocie został nowy bus Opla, który w ciągu półtora miesiąca nakręcił na swój licznik 45.000 km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Vivaro
Opel Vivaro
Cena podstawowa już od: 104 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. kombi van-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Vivaro Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Vivaro przebieg

Podobne wiadomości:

Opel Insignia Country Tourer w polskich salonach - ile kosztuje?

Opel Insignia Country Tourer w polskich...

Aktualności 2017-08-06

Opel Adam i odpadający dach

Opel Adam i odpadający dach

Aktualności 2017-07-27

Komentuj:

Wieszal 2014-10-16

Co prawda to prawda jeśli jeżdzimy umiejetnie i przewidujemy co nas może spotkać na drodze to nie tylko klocki hamulcowe się oszczędza . Jednak takiej eko jazdy uczymy się stosunkowo od niedawana, ale może z czasem się nauczą wszyscy poprawnie jeżdzić.

~rav 2013-11-29

No nie koniecznie, ja miałem hyundaia i 130 16 diesel przejechałem 110 tys jak go sprzedałem (nic się nie działo) i klocków nie wymieniałem w serwisie powiedzieli że spokojnie do 160 tys wytrzymają. Do tych 110 tys km nie wymieniłem w aucie NIC. Kwestia odpowiedniego traktowania, a jeżdżę 7-8 tys na miesiąc i nie jestem kierowcą zawodowym. Spalanie 4,5 l/100 z komputera po 10000 km nie kasowania. Kwestia jazdy. Się jeździ i przewiduje, a nie hamuje Panowie.

~michu 2013-11-28

Tak myślę,że kierowca ma sprytne urządzonko jak mój koleżka w zusie podłłącza do zapalniczki i kręci kilosy ile wlezie.Przejechał może z milion,a nakręcił drugi i tyle w temacie.

~andy 2013-11-28

a Lenin podobno wciąż żyje.....mam trafica z takim silnikiem i ...życzę sobie podobnych przebiegów

~ja 2013-11-24

To się nazywa idealne warunki eksploatacji - długie trasy po równych drogach cywilizowanych krajów. To dokładne przeciwieństwo naszych warunków - u nas dziury, koleiny, chrzczone paliwo i "szarpana" jazda na drogach jednopasmowych - co chwilę hamowanie z powodu dziwnego manewru jakiegoś debila, albo kręcenie silnika do czerwonego pola żeby zmieścić się w luce i wyprzedzić jakiś traktor czy inną furmankę na drodze szumnie zwanej "krajową"...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic