mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opony BF Goodrich dobre na mongolskie stepy

Opony BF Goodrich dobre na mongolskie stepy

Gdzie przetestować opony przeznaczone do każdego terenu? Najlepiej na bezdrożach mongolskich stepów, czyli w jednym z niewielu miejsc na świecie, gdzie teren zmienia się z każdym kilometrem. Tego typu testowi poddane zostały właśnie opony BF Goodrich All Terrain.

Opony BF Goodrich dobre na mongolskie stepy
Służyła temu specjalna wyprawa, która trwała 6 tygodni i pokonała trasę 21 tysięcy kilometrów z Polski przez Ukrainę, Syberię oraz Mongolię. Dowiodła ona, że opony BF Goodrich All Terrain zachowują doskonałe właściwości jezdne nawet w najtrudniejszych warunkach.

Wyprawa do Mongolii przez Syberię to nie lada wyzwanie nawet dla wytrawnych podróżników. To przeprawa przez góry, stepy oraz przez jedną z największych na świecie pustyń – pustynię Gobi. Ekstremalne warunki, z którymi zmagają się podróżnicy wymagają nie tylko hartu ducha, ale przede wszystkim wcześniejszego, gruntownego przygotowania ekwipunku i samochodu.

- W takiej wyprawie niezwykle istotnym elementem są opony. Jest to dla nich prawdziwy test skuteczności i wytrzymałości. Od momentu, kiedy założyliśmy opony All Terrain ani razu nie musieliśmy odkręcać koła – powiedział Przemek Żegliński, jeden z uczestników wyprawy. - Nie złapaliśmy tzw. kapcia, a opony spisywały się doskonale na prawie każdej nawierzchni, wybaczając kierowcy wiele błędów.

A o błędy nie było trudno. Mongolia jest bowiem krajem, w którym dróg jest mało i są słabo oznaczone. Mała dokładność zarówno systemu nawigacji GPS, jak i map mongolskich powoduje częste gubienie kierunku i konieczność przejazdów na skróty. Standardem jest pokonywanie przełęczy na wysokości 2500-2600 m n.p.m. przez zaśnieżone szlaki górskie, a także przejazdy przez rzeki, strome wąwozy, wyschnięte koryta rzeczne i piaszczyste pustynne wydmy.

Jednym z najbardziej uciążliwych zjawisk na mongolskich drogach jest tzw. „tarka” – czyli gęste, poprzeczne garby na powierzchni drogi, które powodują silne wibracje całego samochodu. Nie ma przed nimi ucieczki i dają się one we znaki każdemu kierowcy. Dlatego Mongolia jest uważana za raj dla miłośników samochodów terenowych i off-roadu.

- Mimo iż błotne, czasem strome, rozmokłe po deszczach odcinki występowały dość często zakopaliśmy się tylko raz, na podmokłym, kamienistym brzegu rzeki – powiedział Żegliński. - Po powrocie, kiedy zmierzony został bieżnik nieużytej ani razu opony zapasowej i porównany z oponą koła jezdnego, okazało się, że różnica wysokości bieżnika jest na poziomie zaledwie 2,5 - 3 mm.

Dzięki zastosowaniu w budowie opony BF Goodrich All Terrain technologii TriGard – potrójnej osnowy, opona ta ma zagwarantowaną wysoką wytrzymałość na uderzenia, otarcia, wstrząsy i wszelkiego rodzaju uszkodzenia.

W wyprawie wzięło udział czterech pracowników firmy Thart, hurtowni i serwisu opon z Wrocławia. Całość trasy pokonali oni w samochodzie terenowym Land Rover Discovery na oponach BF Goodrich
Tematy w artykule: opony opony BF Goodrich

Podobne wiadomości:

Indeks prędkości opon - wszystko, co musisz wiedzieć

Indeks prędkości opon - wszystko, co musisz...

Opony samochodowe 2015-07-10

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.