mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opony Continental sięgają nieba – i wyżej

Opony Continental sięgają nieba – i wyżej

O jakości opon Continental świadczy m.in. ich wszechstronne zastosowanie w obsłudze najbardziej nowatorskich projektów inżynierskich na świecie. Opony HSR wprawiają w ruch słynne londyńskie diabelskie koło - London Eye. Natomiast 72-kołowa samobieżna platforma startowa wykorzystywana przez NASA wyposażona została w opony HTR.

Opony Continental sięgają nieba – i wyżej
Jednym z symboli współczesnego Londynu jest 1200 tonowe obrotowe koło znajdujące się nad brzegiem Tamizy. Każda z 32 gondoli zawieszonych na obwodzie „Londyńskiego Oka” posiada własny system klimatyzacji i pozwala podziwiać turystom Londyn z wysokości 135 metrów.

- Układy napędowe London Eye umieszczono w dwóch wieżach stojących na końcach pomostu koła. Wsiadający do „Londyńskiego Oka” nie zdają sobie jednak sprawy z tego, że ruch obrotowy koła zależy od opon ciężarowych Continental. Opony HSR, działają jak rolki cierne wzdłuż obręczy koła. Każda z opon jest obracana przez silniki hydrauliczne, a ich obrót wprawia w ruch całą konstrukcję, pozwalając podziwiać panoramę Londynu - tłumaczy Mark Robinson, dyrektor techniczny EDF Energy London Eye.

- Do mechanizmu obrotowego EDF Energy London Eye wybraliśmy opony do pojazdów ciężarowych Continental z uwagi na ich trwałość i niezawodność - twierdzi Robinson. - Opony Continental HSR muszą obracać się wzdłuż obręczy London Eye przez cały czas jego działania i nie ma mowy o jakimkolwiek przestoju, a ich konserwacja musi być łatwa. Opony Continental nie przysporzyły nam żadnych problemów i dowiodły swojej niezawodności, pomagając nam zapewnić spektakularny widok Londynu -, dodał Robinson.

Po drugiej stronie Atlantyku Amerykańska Agencka Kosmiczna NASA zamówiła w firmie Continental zapasowe opony do swoich dwóch samobieżnych modułowych platform transportowych KAMAG w bazie sił powietrznych Cape Canaveral na Florydzie.
United Launch Alliance ULA opracowuje, konstruuje i odpala rakiety Atlas V i Delta IV, które wynoszą na orbitę misje Ministerstwa Obrony Stanów Zjednoczonych, NASA, Narodowego Biura Rozpoznania i innych klientów komercyjnych. ULA wykorzystuje transportowce KAMAG do przenoszenia rakiet Delta IV i Atlas V oraz ładunków użytecznych.

Każdy z transporterów KAMAG wyposażono w 72 opony do pojazdów ciężarowych Continental HTR. Pojazdy wykorzystywane są do transportowania ładunków na płytę wyrzutni rakietowej. Masa całkowita rakiet nośnych i ładunków może sięgnąć 90,7 tony. Transportery KAMAG przewoziły m.in. rakietę, dzięki której łazik Curiosity dotarł na Marsa.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Bentley Continental GT Speed z dodatkową mocą

Bentley Continental GT Speed z dodatkową mocą

Samochody luksusowe 2016-04-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera
Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera
Opel nie próżnuje i zapowiada kolejny model z dopiskiem "X". Po Crosslandzie do gamy dołączy Grandland X, czyli bezpośredni konkurent VW Tiguana.