mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opony High Load od Goodyeara

Opony High Load od Goodyeara

Marka Goodyear wprowadza na rynek opony High Load (o dużej nośności) w związku z oczekiwanym wzrostem obciążenia przednich osi pojazdów ciężarowych, który związany będzie z wprowadzeniem w 2013 roku normy emisji spalin Euro VI. Możliwość wzrostu obciążenia przedniej osi przełoży się również na opcję większego załadunku naczep.

Opony High Load od Goodyeara
Nowe europejskie przepisy zaostrzają standardy emisji spalin w sposób zbliżony do regulacji wprowadzonych w 2010 roku w USA. Będzie się to wiązać z koniecznością weryfikacji wyposażenia pojazdów ciężarowych. Goodyear opracował opony High Load na oś sterującą, żeby skompensować wzrost obciążenia na przednią oś. Oprócz nowych opon na oś sterującą, linia High Load obejmuje opony do naczep, które mogą zwiększyć nośność osi nawet o 1000 kg, umożliwiając obciążenie osi ciężarem dochodzącym do 10 ton. Aby zwiększyć nośność opony zastosowano między innymi innowacyjną technologię marki Goodyear – Interlaced Strip, polegającą na specjalnym przeplocie opasań w czole oraz nowy kształt wnętrza opony.
Nowa linia opon o zwiększonej nośności obejmuje dziesięć modeli, w tym cztery opony Goodyear Marathon LHS II + na oś sterującą do przewozów długodystansowych, pięć opon Goodyear Regional RHS II na oś sterującą oraz oponę Goodyear Regional RHT II do naczep do przewozów regionalnych.
Nową oponę do naczep RHT II 385/65R22.5 zaprezentowano jako prototyp podczas targów branży transportowej IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Opona pozwala na obciążenie osi ciężarem 10 ton i przynosi operatorom flot korzyści dzięki nowemu podejściu do redukcji masy pojazdu. Za sprawa nowych opon można zastosować wózek dwuosiowy o nośności 20 ton zamiast typowego, 24-tonowego wózka trójosiowego.
Jest to możliwe ponieważ innowacyjne opony 385/65R22.5 wyróżniają się indeksem nośności 164, czyli 5 ton, zamiast typowego 160, czyli 4,5 tony. W przypadku ciągnika 4x2 z 20-tonową naczepą, typu tandem DMC, nośność wynosi 38 ton, zaś w przypadku ciągnika 4x2 z naczepą trójosiową - 40 ton, jednak wózek typu tandem jest o tonę lżejszy niż jego trójosiowy odpowiednik. Dzięki temu naczepa wyposażona w taki wózek wyróżnia się doskonałą nośnością przy znacznie niższym koszcie zakupu i użytkowania niż większość konwencjonalnych naczep trójosiowych.
Opatentowana przez Goodyear technologia Interlaced Strip, to innowacyjne wzmocnienie opasania w czole opony. Wzmocnienie to składa się z warstwy stali na czole opony, która pozwala zwiększyć nośność opony nawet o 7%. Przy produkcji opony opasanie nakładane jest spiralnie i przeplata się samo ze sobą przy każdym obrocie, co zwiększa nośność opony. Oprócz większej nośności, dodatkową korzyścią jest mniejsze odkształcanie osnowy podczas ugięcia oraz równomierny rozkład ciśnienia powietrza przez cały okres eksploatacji opony, co sprzyja lepszemu profilowi zużycia. Przekłada się to na potencjalne wydłużenie żywotności opony.

Podobne wiadomości:

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Technika 2016-03-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport