mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opony na bezdroża i budowy

Opony na bezdroża i budowy

W pierwszej połowie roku w Walencji miał miejsce premierowy pokaz najnowszej generacji opon Continental do samochodów ciężarowych. Zaprezentowano między innymi ogumienie do pojazdów jeżdżących w ciężkich warunkach drogowych i na placach budowy.

Opony na bezdroża i budowy

Tutaj warunki jazdy często są ekstremalnie trudne i tym samym stawiają przed oponami olbrzymie wyzwania. Ostre kamienie i krawędzie mogą spowodować niebezpieczne nacięcia, a ze względu na brak jednolitej nawierzchni opona niejednokrotnie nie ma pełnego stałego kontaktu z podłożem. W efekcie musi się nierównomiernie uginać, aż do struktury nośnej.

Odpowiedzią koncernu Continental na te wymagania są dwie propozycje: Continental HSC+ na osie kierowane oraz Continental HDC+ na osie napędzane. Dzięki swojej budowie, gwarantującej wysoką elastyczność opony te przyjmują obciążenia punktowe, pochłaniając uderzenia pochodzące od nawierzchni. Co więcej zapewnione zostają odpowiednie właściwości trakcyjne na wszystkich rodzajach dróg i jednoczesna ochrona osnowy przed uszkodzeniami.
 
Nowe rozwiązania wprowadzono od wewnątrz i na zewnętrz. Druty opasania zostały wykonane ze specjalnej, bardzo wytrzymałej i elastycznej stali. Nowe opasanie składa się aż z czterech warstw. Przy czym liczbę drutów w drugiej i trzeciej warstwie zwiększono trzykrotnie! Dodatkowo każdy drut powleczono specjalną gumą. Taka konstrukcja nie ulega rozerwaniu nawet pod bardzo dużymi obciążeniami punktowymi.

Poza zmianami w opasaniu wnętrze HDC+ i HSC+ zawiera jeszcze jedną innowację. Mowa tu o długich łańcuchach polimerowych. Łańcuchy te w odróżnieniu od krótkich zapobiegają głębokim rozdarciom, ponieważ są m.in. ściślej splecione. W następstwie nawet jazda po kamienistym podłożu z licznymi, ostrymi krawędziami nie stanowi dla opon poważniejszego zagrożenia.

Przy zbliżonej budowie wewnątrz HDC+ i HSC+ z zewnątrz różnią się naturalnie. W HSC+ żebra bieżnika oraz konstrukcja barku z krawędziami "chwytnymi" zwiększają precyzję kierowania. Rzeźba bieżnika z naprzemiennie ułożonymi kątami odbija kamienie, zabezpieczając oponę przed ewentualnymi uszkodzeniami. W HDC+ natomiast ponad 200 poprzecznych bloków służy do przeniesienia momentu obrotowego. Łączniki między nimi wzmacniają podwyższony bieżnik, poprawiając stabilność jazdy po nawierzchniach utwardzonych.

Ogólnie HSC+ i HDC+ cechują się dużą trwałością i odpornością mechaniczną, co wydłuża czas ich eksploatacji. Na początek opony  Continental HDC+ i Continental HSC+ będą oferowane w dwóch rozmiarach: 315/80R22.5 oraz 13R22.5.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?