mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opony na bezdroża i budowy

Opony na bezdroża i budowy

W pierwszej połowie roku w Walencji miał miejsce premierowy pokaz najnowszej generacji opon Continental do samochodów ciężarowych. Zaprezentowano między innymi ogumienie do pojazdów jeżdżących w ciężkich warunkach drogowych i na placach budowy.

Opony na bezdroża i budowy

Tutaj warunki jazdy często są ekstremalnie trudne i tym samym stawiają przed oponami olbrzymie wyzwania. Ostre kamienie i krawędzie mogą spowodować niebezpieczne nacięcia, a ze względu na brak jednolitej nawierzchni opona niejednokrotnie nie ma pełnego stałego kontaktu z podłożem. W efekcie musi się nierównomiernie uginać, aż do struktury nośnej.

Odpowiedzią koncernu Continental na te wymagania są dwie propozycje: Continental HSC+ na osie kierowane oraz Continental HDC+ na osie napędzane. Dzięki swojej budowie, gwarantującej wysoką elastyczność opony te przyjmują obciążenia punktowe, pochłaniając uderzenia pochodzące od nawierzchni. Co więcej zapewnione zostają odpowiednie właściwości trakcyjne na wszystkich rodzajach dróg i jednoczesna ochrona osnowy przed uszkodzeniami.
 
Nowe rozwiązania wprowadzono od wewnątrz i na zewnętrz. Druty opasania zostały wykonane ze specjalnej, bardzo wytrzymałej i elastycznej stali. Nowe opasanie składa się aż z czterech warstw. Przy czym liczbę drutów w drugiej i trzeciej warstwie zwiększono trzykrotnie! Dodatkowo każdy drut powleczono specjalną gumą. Taka konstrukcja nie ulega rozerwaniu nawet pod bardzo dużymi obciążeniami punktowymi.

Poza zmianami w opasaniu wnętrze HDC+ i HSC+ zawiera jeszcze jedną innowację. Mowa tu o długich łańcuchach polimerowych. Łańcuchy te w odróżnieniu od krótkich zapobiegają głębokim rozdarciom, ponieważ są m.in. ściślej splecione. W następstwie nawet jazda po kamienistym podłożu z licznymi, ostrymi krawędziami nie stanowi dla opon poważniejszego zagrożenia.

Przy zbliżonej budowie wewnątrz HDC+ i HSC+ z zewnątrz różnią się naturalnie. W HSC+ żebra bieżnika oraz konstrukcja barku z krawędziami "chwytnymi" zwiększają precyzję kierowania. Rzeźba bieżnika z naprzemiennie ułożonymi kątami odbija kamienie, zabezpieczając oponę przed ewentualnymi uszkodzeniami. W HDC+ natomiast ponad 200 poprzecznych bloków służy do przeniesienia momentu obrotowego. Łączniki między nimi wzmacniają podwyższony bieżnik, poprawiając stabilność jazdy po nawierzchniach utwardzonych.

Ogólnie HSC+ i HDC+ cechują się dużą trwałością i odpornością mechaniczną, co wydłuża czas ich eksploatacji. Na początek opony  Continental HDC+ i Continental HSC+ będą oferowane w dwóch rozmiarach: 315/80R22.5 oraz 13R22.5.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.