mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ostrowscy inżynierowie w pracach nad Ferrari

Ostrowscy inżynierowie w pracach nad Ferrari

Technologie Delphi pomagają firmie Ferrari osiągnąć założone cele redukcji emisji w nowym modelu z limitowanej serii edycji specjalnej. W pracach projektowych nad jedną z części systemu klimatyzacji brali udział polscy inżynierowie z Centrum Technicznego w Ostrowie Wielkopolskim.

Ostrowscy inżynierowie w pracach nad Ferrari
Kiedy Ferrari postanowiło opracować najnowocześniejszy i najmocniejszy samochód w historii firmy, zwrócono się do Delphi Automotive (NYSE: DLPH) o pomoc przy opracowaniu dwóch kluczowych systemów pozwalających na poprawę osiągów przy jednoczesnym obniżeniu poziomów emisji.

Jako długoletni partner legendarnego producenta samochodów wyścigowych, Delphi opracowało jeden z najważniejszych podzespołów samochodu – wiązki przewodów – zarówno dla systemów wysokonapięciowych, jak i niskonapięciowych, wykorzystywanych w systemie architektury elektryczno-elektronicznej pojazdu. Do projektowania systemu wykorzystano skomplikowane i nowoczesne oprogramowanie znane pod nazwą Delphi Velocity™ Tool Suite, wykorzystujące zintegrowany projekt, oraz narzędzia analityczne i symulacyjne. Wykorzystanie tego programu do projektowania wysokonapięciowych wiązek przewodów FerrariLaFerraribenzynowo – elektrycznej hybrydy – umożliwiło zwiększenie mocy pojazdu oraz obniżenie poziomu emisji CO2. Wiązki wysokonapięciowe są wykorzystywane do dostarczania energii z zestawu akumulatorów do inwertera i do silników.

 Ponadto, firma Delphi współpracowała ściśle z inżynierami z Ferrari nad opracowaniem kompletnego systemu klimatyzacji dla LaFerrari. Założeniem było, że układ jest lekki, zapewnia optymalny komfort jazdy dla wszystkich podróżujących oraz zapewnia wymagane chłodzenie pozwalające utrzymać optymalną temperaturę akumulatorów wysokonapięciowych.

System klimatyzacji wykorzystujący sprężarkę elektryczną i zaprojektowany tak, by spełniał wymagania napędów elektrycznego i hybrydowego zapewnia lepsząekonomikę spalania, zwiększa moc silnika oraz umożliwia sterowanie chłodzeniem akumulatorów systemu hybrydowego. System wykorzystuje również opracowany niedawno wymiennik ciepła (schładzacz)chłodzący akumulatory, tak by zapewnić ich bezpieczeństwo i trwałość. W pracach projektowych i rozwojowych nad produktem brali udział polscy inżynierowie z Centrum Technicznego w Ostrowie Wielkopolskim, a obecnie schładzacz jest produkowany w ostrowskim zakładzie Delphi.

 Opracowany przez Delphi system HVAC dla LaFerrari umożliwia uzyskanie dodatkowo 3,5kW mocy chłodzącej dla systemu hybrydowego. Dla podróżujących samochodem oznacza to mniejsze zużycie paliwa bez konieczności obniżenia komfortu jazdy w kabinie.

Ferrari również poprosiło Delphi o zaangażowanie się w rozwiązanie problemu ładowania akumulatorów dla rozwiązań indywidualnych, wykorzystując przy tym bogatą wiedzęi doświadczenie firmy w opracowywaniu systemów ładowania spełniających różne normy obowiązujące na całym świecie.

 Od początku lat 90-tych Delphi współpracowało z Ferrari, wspólnie opracowując i współprojektując systemy klimatyzacji i układu elektryczno-elektronicznego spełniające wyśrubowane wymagania Ferrari co do ich wydajności i jakości. Delphi jest wiodącym, globalnym dostawcą systemów elektronicznych i technologii dla przemysłu motoryzacyjnego, pojazdów użytkowych i innych segmentów rynku. Koncern rozpoczął działalność w Polsce w 1994r. zatrudniając 250 pracowników.

Dziś w 4 zakładach produkcyjnych i nowoczesnym Centrum Technicznym w Krakowie, pracuje ponad 4 tys. osób. Zakład w Gdańsku zajmuje się produkcją przełączników dla większości producentów samochodów. W Krakowie i Ostrowie Wielkopolskim kilkuset inżynierów prowadzi badania nad zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami dla światowych producentów samochodów.

Podobne wiadomości:

Rozbudują polską fabrykę felg

Rozbudują polską fabrykę felg

Aktualności 2015-04-15

Cztery wypadki autonomicznych samochodów

Cztery wypadki autonomicznych samochodów

Aktualności 2015-05-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross