mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Oto najcenniejsze marki oponiarskie na świecie

Oto najcenniejsze marki oponiarskie na świecie

Niedawno informowaliśmy o rankingu najbardziej wartościowych marek samochodowych. Dziś przedstawiamy identyczny ranking, tyle że dotyczący marek oponiarskich.

Oto najcenniejsze marki oponiarskie na świecie
W corocznym rankingu przeprowadzonym przez ekspertów ds. wyceny marki i marketingu z Brand Finance badane są marki praktycznie ze wszystkich branż gospodarczych, jakie możemy sobie wyobrazić.

W najnowszej edycji rankingu Global 500 BrandFinance nie było żadnych niespodzianek, znalazło się pięć marek z branży oponiarskiej. Dokładnie tych samych i w tej samej kolejności jak przed rokiem.

Najcenniejszą marką okazuje się być japoński Bridgestone, który został wyceniony na 4,46 mld dolarów (o 58 mln więcej niż rok wcześniej). Jednak jego przewaga nad drugą w rankingu marką Michelin mocno stopniała, gdyż francuska marka sporo zyskała na wartości (480 mln USD).

Trzecie miejsce w rankingu zajął Continental. Niemiecka marka warta jest 3,24 mld USD. Na czwartym miejscu uplasował się Goodyear, zaś na piątym Pirelli.

 marka
wartość marki 2013 (mld USD)
wartość marki 2012 (mld USD)
rating marki
1.
Bridgestone
4,455
4,397
AA-
2.Michelin
4,367
3,886
AA+
3.
Continental
3,241
3,118
AA-
4.
Goodyear
3,210
2,691
AA-
5.
Pirelli
1,451
1,273
AA


- Prognozuje się, że do roku 2015 rynek opon będzie rosnąć o 5% w skali roku, w związku z czym konkurencja coraz bardziej się zaostrza - skomentował wyniki rankingu Dyrektor Generalny Brand Finance, David Haigh. - W tym jednym z najbardziej opartych na marce sektorze przemysłu producenci wydają miliony dolarów na sponsoring, reklamę i działania promocyjne w celu zdobycia udziałów w rynku, w szczególności w regionie Azji i Pacyfiku, który stanowi połowę światowego rynku opon.

O tym, że marka ma znaczenie także w przypadku opon, dobrze świadczy przykład chińskiej firmy oponiarskiej Guangzhou Bolex. Firma ta produkowała opony pod marką Gemstone, korzystając z tej samej czcionki i kolorystyki, jaką stosuje w znaku towarowym Bridgestone. Japończycy nie zostawili jednak tej sprawy bez reakcji. Wygrali powództwo i otrzymali wielomilionowe odszkodowanie z tytułu naruszenia znaku towarowego.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport