mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Oto najlepsze auta do holowania

Oto najlepsze auta do holowania

Okres wakacyjny tuż przed nami, wielu z nas wyruszy na letni wypoczynek wykorzystując różnego rodzaju przyczepy kempingowe. Jeśli zamierzamy dopiero skompletować taki skład, podpowiadamy, jakie modele najlepiej nadają się do holowania przyczep.

Oto najlepsze auta do holowania
Odpowiedzi na pytanie, jaki samochód najlepiej nadaje się do holowania przyczep, już po raz ósmy dają wyniki plebiscytu The Tow Car Awards. Eksperci z magazynów Practical Caravan oraz WhatCar? a także z brytyjskiego klubu Camping and Caravanning przetestowali w tym roku aż 56 modeli samochód, o wartości od 11 do 75 tys. funtów, o rozmiarze od Fiata Pandy do Range Rovera Sport, z różnym napędem, od hybryd plug-in po małe, jednolitrowe silniki benzynowe.

Przetestowane modele podzielono na pięć kategorii wagowych, do tego przyznano pięć specjalnych kategorii i na deser, ze wszystkich modeli wyłoniono jednego ogólnego zwycięzcę.

Aby wyłonić najlepszych, jurorzy wyłonieni z obu magazynów oraz klubu Camping and Caravanning spotkali się na specjalnie przyszykowanym torze w Warwickshire i sprawdzili kandydatów do tytułu pod różnym kątem. Najważniejsze były naturalnie testy dynamiczne, w których sprawdzano stabilność samochodu ciągnącego i przyczepy, nagłe zmiany pasa ruchu, zachowanie podczas gwałtownego hamowania i wreszcie jazdę oraz ruszanie pod górę. Jurorzy przyglądali się również praktycznym elementom, takim jak pojemność i pakowność bagażnika, łatwość montażu dodatkowych lusterek bocznych, koszty jazdy (zużycie paliwa z i bez przyczepy) i wreszcie właściwości jezdne bez ciągniętej przyczepy.

Do 1400 kg
W tej kategorii bezkonkurencyjna okazała się Skoda Octavia, która rok temu zwyciężyła w łącznym rankingu. Czeski kompakt, który do testu wystartował z dwulitrowym dieslem o mocy 150 KM, okazał się stabilny i bezpieczny niczym wiele większych aut. Do tego Octavia punktowała w kwestii praktyczności, za przestronną kabinę i bardzo duży bagażnik oraz wiele funkcjonalnych rozwiązań.



W pokonanym polu zostały m.in. Citroen C4 Picasso, Peugeot 2008, Alfa Romeo Giulietta, seat Leon ST, Fiat Panda 4x4, Skoda Rapid Spaceback i Suzuki SX4 S-Cross.

1400-1549 kg
Zwycięzca w tej kategorii - Nissan Qashqai - napędzany był 1,6-litrowym silnikiem benzynowym rozwijającym moc 130 KM, który bez problemów radził sobie z przyczepą także przy autostradowych prędkościach. Qashqai zyskał pochwały za właściwości w codziennej jeździe, zwłaszcza przy dużych prędkościach, a także za wykończenie wnętrza i przestronną kabinę.

1550-1699 kg
W tej kategorii wagowej po raz czwarty z rzędu triumfował ten sam model - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 177 KM. Warto też dodać, że Passat dwukrotnie zwyciężał w poprzednich latach w łącznej klasyfikacji. Jak ocenili jurorzy, Passat, poza kilkoma drobnymi słabostkami, nie ma żadnych wad. Świetnie się sprawuje, ciągnąc przyczepę, jak i jadąc bez niej, jest praktyczny i przestronny.



Z Passatem w tym roku przegrały m.in. Honda CR-V, Kia Carens, Mitsubishi ASX, Peugeot 308, Range Rover Evoque, Subaru Forester, Opel Insignia Sports Tourer i Skoda Superb Combi.

1700-1899 kg
Choć nie jest może typowym autem wykorzystywanym do ciągnięcia przyczepy, Jaguar XF Sportbrake 3.0 V6 275 KM okazał się bezsprzecznie najlepszym modele w tej klasie wagowej. Świetna stabilność przy dużych prędkościach, mocny i elastyczny silnik, a do tego bardzo dobre właściwości jezdne na co dzień. Słabsze strony to nieco mniej miejsca na tylnej kanapie i w przedziale bagażowym. Trzeba też wspomnieć o sporej cenie (50 tys. funtów) - to jeden z najdroższych model w tej klasie aut.



Gorsze od Jaguara okazały się BMW 335d, Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Ssangyong Korando, Opel Insignia Cross Country i Volvo S60.

Ponad 1900 kg
Zwycięzca w najcięższej kategorii - Land Rover Discovery 3.0 SDV6 - wygrał w tej kategorii po raz siódmy. Moc, osiągi, stabilność czy praktyczność - to te elementy, dzięki którym Discovery nie ma sobie równych.



Wyższość Land Rovera Discovery musiały uznać m.in. Audi A6 Allroad i SQ5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi L200, Range Rover Sport, Ssangyong Rexton i Toyota Land Cruiser.

Zwycięzcy w pozostałych kategoriach:
- najlepszy minivan: Citroen Grand C4 Picasso (BlueHDi 150 KM)
- najlepsze auto z silnikiem benzynowym: Opel Insignia Sports Tourer (1.6 Turbo 170 KM)
- najlepszy najlżejszy: Renault Captur (1.5 dCi 90 KM)
- najbardziej ekologiczny: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- najlepszy bez względu na cenę: Range Rover Sport (3.0 SDV6)

Najlepsze auto do holowania
W tym roku najlepszym autem, bez względu na kategorię wagową, nadającym się do holowania przyczepy został wybrany Nissan Qashqai.

W poprzednich latach ten tytuł zdobywał Skoda Octavia, Jaguar XF, Volkswagen Passat Variant (dwukrotnie), Land Rover Discovery 4, Volvo Xc60 i Ford Mondeo kombi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Cena podstawowa już od: 76 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania...

Premiery 2016-09-23

Komentuj:

~Patton 2015-03-15

Ktoś kto napisał że Passat jest przestronny a Superb (z tym samym silnikiem i TAŃSZY!) z nim przegrywa chyba pracuje w VW. Pewnie nie ma większej różnicy przy holowaniu ALE Superb jest o wiele większy i tańszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport