mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Oto najlepsze sieci warsztatowe

Oto najlepsze sieci warsztatowe

Praktycznie każdy właściciel samochodu co najmniej dwa razy w roku odwiedza serwis samochodowy – choćby przy okazji wymiany opon czy konieczności dokonania przeglądu. Niektórzy korzystają z usług autoryzowanych serwisów, inni zaprzyjaźnionego mechanika. Swoich zwolenników mają także warsztaty sieciowe, dla których to właśnie przedstawiamy ranking najlepszych sieci działających w naszym kraju.

Oto najlepsze sieci warsztatowe
Po badaniach mystery shopping w polskich i zagranicznych salonach samochodowych przyszedł czas na pomiar jakości obsługi w sieciach warsztatów samochodowych. Klienci testowi odwiedzili zarówno te punkty, w których wszystkie warsztaty należały do jednego właściciela, jak i prywatne serwisy zrzeszone w jednej sieci.

W sumie badaniem objęto 15 sieci: AD Serwis, Auto Crew, Auto PRIMO, Bosch Service, Euro Warsztat, EuroMaster, Feu Vert, Leader Service, Norauto, OK. Serwis, Perfect Service, PointS, Premio, QService oraz Service Master. Wizyty testowe przeprowadzono w 45 punktach na terenie całej Polski - po 3 badania dla każdej z sieci. Adresy odwiedzanych punktów zostały losowo wybrane z list warsztatów dostępnych na stronach internetowych poszczególnych sieci.

Badania trwały od 18 kwietnia do 20 maja 2011 roku. W każdej placówce oceniano przede wszystkim jakość obsługi klienta (zarówno telefoniczną, jak i bezpośrednią) oraz wiedzę personelu. Zwracano też uwagę na czystość i porządek panujące na terenie warsztatów.

Na początek zadaniem klientów testowych było odbycie rozmowy telefonicznej z pracownikiem serwisu w celu umówienia wizyty. Klienci mogli zlecić warsztatowi dowolną usługę, byleby wiązała się z wjazdem na stanowisko serwisowe. Następnie klient przybywał w umówionym terminie do warsztatu, dokonywał oceny jego wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, po czym oceniał cały proces obsługi klienta – od przyjęcia, przez realizację zleconej usługi, aż do zapłaty i pożegnania.

Na początku klienci testowi oceniali między innymi łatwość dodzwonienia się do serwisu, powitanie, przebieg rozmowy, możliwość telefonicznego umówienia się na wizytę i ogólną jakość rozmowy telefonicznej.

Średni wynik uzyskany przez serwisy to 63,2%, a najlepiej wypadły warsztaty należące do sieci Service Master (81,7%). Najsłabiej oceniono jeden z bardziej istotnych elementów, jakim było powitanie. Jedynie w co piątym warsztacie pracownik odbierając telefon przywitał klienta, przedstawił się i podał nazwę firmy. Niemal dziewięć z dziesięciu odwiedzonych warsztatów (86,7%) oferowało możliwość telefonicznego umówienia się na wizytę.

Drugą ocenianą kategorią był Wygląd - zarówno całego warsztatu, jak i pracowników. Wygląd zewnętrzny warsztatów (oznakowanie, parking, porządek w okolicach wejścia, czystość powierzchni szklanych) został oceniony bardzo wysoko – średni wynik to 90,6%. W tej podkategorii 100% punktów zdobyły aż trzy sieci: Point S, QService i Service Master. Przeciętnie wypadła za to ocena wnętrza warsztatów (czystość i porządek, czy jest miejsce, gdzie klienci mogą zaczekać, czy są dostępne czasopisma, kawa) – średni wynik uzyskany przez serwisy to 71,9%. Najwyższą notę – 95,2% - zdobyły trzy sieci: Feu Vert i ponownie QService oraz Service Master.

Z kolei w podkategorii "Personel" serwisy uzyskały ogólny wynik 72,4%. Najlepiej oceniono pracowników warsztatów (85,7%): Auto Crew i Norauto.

Ogólnie w kategorii "Wygląd" średni wynik osiągnięty przez wszystkie badane placówki wyniósł 81,2%. Miejsca na podium zajęło 5 sieci: Qservice i Service Master (92,5%), Auto Crew (92,4%) oraz FeuVert i Norauto (90,1%).

Trzecią kategorią, która została poddana ocenie podczas badania była Obsługa klienta podczas realizacji usługi (powitanie i realizacja usługi, finalizacja sprzedaży i pożegnanie, ogólna ocena obsługi)

Średnia uzyskanych punktów w całej kategorii to jedynie 80,7%. Najlepiej ze wszystkich ocenione zostały warsztaty należące do sieci Euro Warsztat (91,7%).

Najgorzej wypadła podkategoria dotycząca powitania i realizacji usługi – średni uzyskany wynik wyniósł 73,5%. Najwyższą pozycję zdobyła tu sieć Point S z wynikiem 86,9%. Nieco lepiej pracownikom poszło przy ocenie finalizacji sprzedaży i pożegnania - średni wynik dla wszystkich warsztatów to 82,5%. Najlepiej poradzili sobie pracownicy warsztatów Auto Crew - ta sieć uzyskała najwyższy możliwy wynik - 100%.

W ogólnej ocenie obsługi uwzględniano kompetencje i uprzejmość pracowników – warto już na wstępie zaznaczyć, że żaden klient nie dokonał oceny niesatysfakcjonującej. Kompetencje pracowników zostały ocenione: przeciętnie (26,7%), bardzo dobrze (57,8%) i wyjątkowo (13,3%). Uprzejmość pracowników została oceniona: przeciętnie (26,7%), bardzo dobrze (57,8%) i wyjątkowo (15,6%).

Najwyższe noty w ogólnej ocenie pracowników zdobyty 3 sieci (100%): AD Serwis, Auto Crew i Euro Warsztat.

Klasyfikacja generalna

Warto dodać, że aż 83% klientów poleciłoby dany warsztat innym osobom, a 60% uznało, że badany serwis samochodowy zaprezentował się lepiej od konkurencyjnych.

Najlepsze wyniki spośród badanych placówek osiągnęły:
1. Feu Vert - Warszawa - ul. Myszyniecka 11– 93,5%
2. Premio - Olsztyn - ul. Pstrowskiego 28 – 92,4%
3. Service Master - Katowice - ul. Pukowca 25 – 91,3%

Podobne wiadomości:

Jaki będzie serwis samochodowy przyszłości?

Jaki będzie serwis samochodowy przyszłości?

Technika 2014-07-18

A Ty jak wybierasz swojego mechanika?

A Ty jak wybierasz swojego mechanika?

Aktualności 2014-03-03

Komentuj:

~ Hary 2011-07-15

Czytam wypowiedz auto maniaka.pl i przyznaje gościowi racje miałem wiele samochodów ale tak właśnie robią serwisy. Znam się troche na mechanice jeżdziłem od warsztatu do serwisu i jeden zganiał na drugiego wyciągali mi części i udawadniali że poprzedni mechanik nie potrzebnie wymieniał te części. Po prostu nie mógł trafić na usterke i powoli wymieniał wszystkie części po kolei nie potrzebnie co najgorsza wyrzucił orginalne i wstawił nowe tańsze podróby. Miałem taki przykład że w trójmieśce czipowałem swojego opla w autoryzowanym zakładzie. Chodził dobrze ale chciałem mu dorzucić pare koni więcej. Warsztat ten powiedział że mam brudną turbine i trzeba ją wyczyścić co prawda widziałem zdjęcia ale nie wiem czy to były zdjęcia mojej turbiny faktycznie była brudna ale co ma piernik do wariata. Auto szło dobrze. Po wyczyszczeniu turbiny 700zł i ścipowaniu elektroniki 1200zł auto szło gorzej niż fabrycznie zwalili wine na turbine ze się przyciera i kazali jeżdzić aż padnie do wyprzedzenia tira czaiłem się od kilometra tak żle szedł pojechałem do innego mechanika wyciągnął mi turbo 300zł zawiózł do regeneracji 900zł zamontował i auto szło jak bryczka bez zmian. Pojechałem do trzeciego mechanika pokręcił się troche koło silnika popatrzał pomacał jakieś przwody i powiedział że ułamana jest końcówka do zbiornika podciśnienia zbiorniczek używany 50zł i przewód 10zł i robocizna 20zł auto idzie teraz jak burza jak opowiedziałem temu mechanikowi co miałem z tą turbina i mechanikami od razu powiedział mi że maciągneli mnie bo najprawda podobnie ten co czipował i czyścił turbine ułamał końcówke w zbiorniku podciśnieniowym i turbina przez to głupiała nie potrzebnie była czyszczona i remontowana. Wnioski wyciągnijcie sami

~auto maniak.pl 2011-07-15

Co to są za bzdury dobry warsztat poznaje się po zadowolonych klientach , którzy znowu są zadowoleni z szybkiej i rzetelnej naprawy auta. Ludzie nie dajcie się zrobić w balona jeżeli szef warsztatu każe wam czekać w poczekalni albo serwuje kawe, a jeszcze lepiej chce się umówić na termin żebyście zostawili auto to mówie wam że robicie błąd zgadzając się na taką propozycje. Tak właśnie robią autoryzowane warsztaty, serwisy. Jeżeli mamy usterke w naszym aucie bierzemy 1 dzień urlopu umawiamy się z serwisem i jedziemy po to żeby tylko stać przy mechaniku i patrzeć mu na ręce, oczywiście dobry mechanik oszust zawsze nas oszuka ale zawsze będzie miał jalieś tam obawy że stoimy przy nim. Jeżdze lawetą i jestem mechanikiem większość moich aut zepsutych na ulicach ściągam do swojego warsztatu. Podam przykład audi a6 było serwisowane w trójmieście zerwał się pasek patrze w ksiązke serwisową a tam wymieniony jest cały komplet rozrządu, rozbieram silnik ale nie była wymieniona pompa wody a jedna rolka rozleciała mi się w rękach. Wogóle tego nie wymienili a napisali ze zrobili komplet i skasowali gościa za komplet. Na 10 takich przypadków jest aż 7 takich oszustw i to tylko przez wyspecjalizowane warsztaty, uwaga na legalnych oszustów którzy serwisują nasze auta bo połowe części nie wymienią a i tak zapłacimy za wszysko. Wypiszą fakture a te nasze częśći rzekomo wymienione w aucie sprzedają na czarnym rynku albo po innych tańszych mechanikach za atrakcyjną cene. Także jak mechanik zgodzi się żebyśmy zostali i mieli oko na to wszystko to będzie wiadomo że nie próbuje nas oszukać. A ta strona to jest tylko reklama dla tych warsztatów a nie żaden ranking. Bądzcie czujni.

szklany 2011-07-14

Otóż to.. czytałem i czekałem na konkrety... i nie uświadczyłem. Świetne testy warsztatów, tyle że ASO, przeprowadzał swego czasu Auto Świat - spreparowane usterki, które mechanicy musieli odnaleźć i naprawić.. Rezultaty były zwykle żałosne - widać było że często nie sprawdzali nawet najbardziej podstawowych punktów. Ciekawe jak taki test wypadłby w przypadku takich sieciowych warsztatów...

~Radez 2011-07-14

Konkurs na najmilszy i najładniejszy serwis :) hehehe autorzy zapomnieli że celem wizyty w serwisie jest naprawa auta a nie miło spędzony czas :)

~Kris 2011-07-14

Ale, ale... wydawalo mi się ze najlepsze warsztaty powinny być wybierane nie po usmiechu hostes czy swietnej kawie tylko po rzetelnie i bezawaryjnie przeprowadzonej naprawie i jej cenie.... Mamy wiele warsztatów gdzie szefowie pieknie się usmiechaja, wszyscy sluza rada, ale kiedy trzeba cos powazniejszego zrobic odsylaja nas dalej... Wiec moze tytul powinien byc nie najlepsza siec tylko najmilsza?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.