mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Oto najtańsze auta na rynku

Oto najtańsze auta na rynku

Najtańszymi autami wcale nie muszą być te, które najmniej kosztują, ale te, których koszt utrzymania jest najniższy. Niemiecki automobilklub przygotował takie pomocne zestawienie w sześciu segmentach rynkowych, które może być pomocne przy wyborze najtańszego w eksploatacji modelu.

Oto najtańsze auta na rynku
Specjaliści z ADAC wzięli pod uwagę wszystkie najważniejsze wydatki, jakie mogą się pojawić w czasie użytkowania samochodu. A więc w pierwszej kolejności koszt zakupu samochodu, utratę wartości auta, wszelkie dodatkowe opłaty związane z zakupem, ubezpieczenia, koszty serwisu, opon oraz wydatków na paliwo. Przyjęto, że średnio samochód pokonuje rocznie 15 tys. kilometrów.

Pod lupę wzięte zostały wszystkie wersje dostępnych na rynku niemieckim modeli z sześciu ocenianych segmentu. Jak pokazują wyniki, opłaca się nabywać wersje z fabryczną instalacją gazową (tylko takie były brane pod uwagę), choć dotyczy to zwłaszcza mniejszych aut. I co ciekawe, nie zawsze są one bardziej opłacalne od niektórych wersji wyposażonych np. w silnik benzynowy.

W klasie małych samochodów w czołowej piątce znalazły się trzy wersje LPG (pierwszy Mitsubishi Colt, trzecia Dacia Sandero i czwarty Hyundai i20). W klasie średniej niższej znalazły się dwa takie auta (Lada Priora 2170 i Kia cee'd), które musiały uznać wyższość (taniość) Dacii Logan z napędem benzynowym. Co ciekawe, miesięczne koszty utrzymania tego modelu w wysokości 358 euro są niższe niż zajmującego piąte miejsce wśród najmniejszych aut Volkswagena Polo.

W klasie średniej oraz średniej wyższej zdecydowanie najkorzystniej cenowo wypadają Skody (odpowiednio Octavia 1.4 Tour i Octavia Combi 1.6 LPG w klasie średniej oraz Superb w klasie średniej wyższej). Jeśli ktoś decyduje się na limuzynę z klasy wyższej, jednak mimo wszystko zwraca uwagę na koszty utrzymania, to powinien w pierwszej kolejności zastanowić się nad Chryslerem 300C, którego miesięczny koszt utrzymania jest trzy razy wyższy niż najkorzystniejszych w tym zestawieniu najmniejszych aut.

Czołowe piątki w sześciu badanych kategoriach (w nawiasie cena w euro, miesięczny koszt utrzymania oraz koszt przejechania kilometra w eurocentach)

Klasa mini:
1. Toyota Aygo 1.0 (9.575; 320; 25,6)
1. smart fortwo coupe 1.0 mhd pure softip (9.990; 320; 25,6)
3. Nissan Pixo 1.0 visia (7.990; 322; 25,8)
4. Citroen C1 1.0 Advance (9.390; 326; 26,1)
5. Kia Picanto 1.1 LPG Attract (11.289; 329; 26,3)

Klasa małych aut:

1. Mitsubishi Colt 1.1 LPG (11.880; 347; 27,8)
2. Toyota Yaris 1.0 (11.675; 351; 28,1)
3. Dacia Sandero 1.4 LPG Ambiance (9.990; 353; 28,2)
3. Hyundai i20 1.2 LPG Classic (13.950; 353; 28,2)
5. Volkswagen Polo 1.2 Trendline (12.150; 360; 28,8)

Klasa niższa średnia:
1. Dacia Logan 1.2 16V (7.300; 358; 28,6)
2. Łada Priora 2170 1.6 16V LPG (12.100; 403; 32,2)
3. KIA cee´d 1.4 LPG Attract (17.129; 428; 34,2)
4. Honda Insight 1.3 Hybrid (19.950; 433; 34,6)
5. Opel Astra 1.4 ecoFlex (15.900; 435; 34,8)

Klasa średnia:
1. Skoda Octavia 1.4 Tour (13.490; 450; 36)
2. Skoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic (18.990; 451; 36,1)
3. Nissan NV200 Kombi 1.5 dCi Comfort (17.180; 478; 38,2)
4. Toyota Avensis 2.0 D-4D (24.950; 524; 41,9)
5. Volvo S40 1.6D DRIVe (24.250; 541; 43,3)

Klasa wyższa średnia:
1. Skoda Superb 1.9 TDI Comfort (24.450; 547; 43,8)
2. Volvo V70 1.6D DRIVe (30.910; 636; 50,9)
3. Nissan Primastar Kombi 2.0 dCi Comfort (26.275; 672; 53,8)
4. Opel Vivaro Combi 2.0 CDTi (27.554; 673; 53,8)
5. Volkswagen T5 California 2.0 TDI Beach (32.445; 674; 53,9)

Klasa wyższa:
1. Chrysler 300C 3.0 CRD A/T (39.890; 1020; 81,6)
3. Mercedes R 300 CDI BlueEfficiency 7G-Tronic (49.623; 1028; 82,2)
3. Porsche Panamera (75.899; 1252; 100,2)
4. BMW 630i Coupe (70.450; 1313; 105,0)
5. Audi A8 3.0 TDI quattro (72.200; 1340; 107,2)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Cena podstawowa już od: 35 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Komentuj:

~Do Tomka 2010-04-22

Masz absolutna rację. Miałem to samo tylko z Hondą Jazz. Co prawda jej tu nie ma ale sytuacja jest podobna. Dziwne te porównania i statystyki. Pozdrawiam

~zen 2010-04-17

jak kogoś stać na panamerę to zazwyczaj stać też na inne zachcianki a takimi pierdołami jak cena, koszt utrzymania i kilometrówka, to maluczcy zawracają sobie głowę

~zibi 2010-04-16

Octavia to nie jest klasa średnia, tylko kompaktowa (przecież to tańsza Jetta), a A8 i 300C to auta luksusowe a nie klasy wyższej.

~Tomek 2010-04-16

Ciekaw jestem jak oni to mierzą.... Nowe Polo 1.2 mojej dziewczyny pali 10l na setkę przy normalnej jeździe, a przegląd (co 15000km) kosztuje 600-900zł. Ostatnio lekko puknięty zderzak wyceniono w ASO na 7000zł (bezgotówkowo z AC na szczęście). Czy to jest tanio?? Miałem kiedyś bmw (nówka z salonu) serii 3 i eksploatacja była tańsza.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.