mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PACCAR- kolejny rok sukcesów

PACCAR- kolejny rok sukcesów

Firma PACCAR, właściciel marek Kenworth, Peterbilt i DAF, dostarczyła w roku ubiegłym 78.800 pojazdów do klientów na całym świecie, a wynik finansowy za IV kwartał w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego były zdecydowanie lepszy. To m.in. spowodowało, że po raz kolejny od 72 lat, firma zakończyła rok z zyskiem.

PACCAR- kolejny rok sukcesów

Za IV kwartał 2010 PACCAR osiągnęła dochód w wysokości 169,8 mln dolarów. Dla porównania w czwartym kwartale 2009 roku było to 46,1 mln dolarów. Sprzedaż netto oraz przychody z usług finansowych w IV kwartale osiągnęły poziom 3,06 mld dol. Sprzedaż netto oraz przychody z usług finansowych za cały rok 2010 wyniosły 10,29 mld dol. W 2010 roku PACCAR zanotowała dochód netto w wysokości 457,6 mln dol.

PACCAR dostarczyła w roku 2010 do klientów na całym świecie 78.800 pojazdów i wprowadziła pięć nowych modeli ciężarówek, w tym najlepszy obecnie na rynku Kenworth T700 oraz Peterbilt model 587.
Sprzedaż detaliczna w klasie 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wyniosła w 2010 roku 126.000 sztuk, podczas gdy w 2009 ze względu na recesję, wysokie bezrobocie i ograniczoną liczbę nowych inwestycji budowlanych sprzedaż wyniosła tylko 108.000 sztuk. Oczekuje się, że sprzedaż detaliczna w 2011 będzie wyższa i osiągnie poziom 180.000 – 200.000 sztuk, co świadczy o odradzającej się gospodarce oraz o potrzebie wymiany starzejących się pojazdów. Niemniej jednak przewidywany poziom sprzedaży jest i tak niższy niż normalny poziom popytu w związku z wymianą pojazdów rzędu 225.000 sztuk.

Sprzedaż pojazdów powyżej 15 ton w Europie Zachodniej i Środkowej osiągnęła w roku 2010 poziom 183.000 sztuk. W porównaniu z rokiem 2009 nastąpił więc wzrost o 9 procent. W 2010 roku DAF zdobył udział w rynku powyżej 15 ton na poziomie 15,2 procent, czyli najwyższy w swojej 82-letniej historii. Firma jest liderem na rynku brytyjskim, holenderskim i belgijskim. Zajmuje też wiodącą pozycję na rynku środkowoeuropejskim w klasie powyżej 15 ton, na którym sprzedano ponad 20.000 pojazdów. Szacuje się, że w 2011 roku sprzedaż na rynku samochodów ciężarowych powyżej 15 ton w Europie osiągnie poziom od 220.000 do 240.000 sztuk.
W I kwartale 2011 roku DAF planuje otworzyć swoje biuro sprzedaży w Moskwie.


Rok 2010 w skrócie
PACCAR dostarczyła w roku 2010 do klientów na całym świecie 78.800 pojazdów i wprowadziła pięć nowych modeli ciężarówek.
Ciężarówka Peterbilt model 384 zdobyła tytuł ciężarówki roku (Heavy-Duty Commercial Truck of the Year).
Ciężarówki Kenworth zostały ocenione najwyższej podczas badania zadowolenia klienta przeprowadzonego przez firmę J.D. Powersm.
Trzeci rok z rzędu i dziesiąty raz w ostatnich siedemnastu latach samochód ciężarowy DAF CF85 zdobył nagrodę tygodnika Motor Transport jako flotowy samochód ciężarowy roku (Fleet Truck of the Year).
W Niemczech ciężarówka DAF LF zdobyła tytułu najlepszego importowanego pojazdu ciężarowego do 7,5 tony.
Ciężarówki Layland zostały ogłoszone zwycięzcą w kategorii ogólnej podczas dorocznego rozdania nagród Manufacturing Excellence Awards.
Uruchomiono produkcję silnika PACCAR MX do pojazdów Kenworth i Peterbilt w zakładzie w Columbus w stanie Mississippi. Liczba otrzymanych zamówień przekroczyła już 10.000.
Silnik MX firmy PACCAR został wyróżniony już po raz czwarty z kolei jako najlepszy silnik do autokarów podczas wystawy Bus World Asia w Szanghaju.
Od 1997 roku firma PACCAR zrealizowała już 14.500 projektów Six Sigma. 
Sprzedaż części zamiennych w Ameryce Północnej i Australii osiągnęła w 2010 rekordowy poziom.
PACCAR wprowadziła silnik PACCAR MX przeznaczony do montażu w ciężarówkach Kenworth i Peterbilt. Produkcja silnika została uruchomiona w czerwcu w nowym i nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Columbus w stanie Mississippi.
Kenworth wprowadził nowy model T700 z certyfikacją EPA SmartWay®. Ponadto na rynku pojawił się nowy model T440 o doskonałej wydajności i oszczędności paliwa, który przeznaczony jest dla regionalnych dostawców i profesjonalnych klientów.
Peterbilt wprowadził model 587 z certyfikacją EPA SmartWay®, będący następcą bardzo udanego modelu 387. Ogłoszono także rozpoczęcie sprzedaży hybrydowego pojazdu do przewozu odpadów model 320 klasa 8, w którym wykorzystano technologię Hydraulic Launch Assist (HLA) oraz modelu 382 przeznaczonego na trasy regionalne i krótkie. 
W 2010 roku ciężarówki Layland zdobyły nagrodę Green Business Award za redukcję odpadów i recykling.
W IV kwartale rozpoczęto produkcję pojazdu hybrydowego DAF LF, który jest już dostępny w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji i Belgii. Rozpoczęcie produkcji nastąpiło po dwóch latach szeroko zakrojonych badań w zakresie różnorodnych zastosowań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej.
Pojazdy hybrydowo-elektryczne kategorii medium-duty osiągają nawet 30% oszczędność paliwa. W 2010 roku Kenworth i Peterbilt dostarczyły 325 takich pojazdów.
W swoich zakładach produkcyjnych DAF ponownie wykorzystuje 30 procent energii cieplnej, aby zmniejszyć koszty podgrzewania wody.
Wiele zakładów PACCAR produkujących ciężarówki w Stanach Zjednoczonych i Europie uzyskało certyfikat „Zero Waste to Landfill” (ang. zero odpadów na składowiska), a wszystkie zakłady posiadają certyfikat środowiskowy ISO 14001.


Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.