mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PACCAR- kolejny rok sukcesów

PACCAR- kolejny rok sukcesów

Firma PACCAR, właściciel marek Kenworth, Peterbilt i DAF, dostarczyła w roku ubiegłym 78.800 pojazdów do klientów na całym świecie, a wynik finansowy za IV kwartał w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego były zdecydowanie lepszy. To m.in. spowodowało, że po raz kolejny od 72 lat, firma zakończyła rok z zyskiem.

PACCAR- kolejny rok sukcesów

Za IV kwartał 2010 PACCAR osiągnęła dochód w wysokości 169,8 mln dolarów. Dla porównania w czwartym kwartale 2009 roku było to 46,1 mln dolarów. Sprzedaż netto oraz przychody z usług finansowych w IV kwartale osiągnęły poziom 3,06 mld dol. Sprzedaż netto oraz przychody z usług finansowych za cały rok 2010 wyniosły 10,29 mld dol. W 2010 roku PACCAR zanotowała dochód netto w wysokości 457,6 mln dol.

PACCAR dostarczyła w roku 2010 do klientów na całym świecie 78.800 pojazdów i wprowadziła pięć nowych modeli ciężarówek, w tym najlepszy obecnie na rynku Kenworth T700 oraz Peterbilt model 587.
Sprzedaż detaliczna w klasie 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wyniosła w 2010 roku 126.000 sztuk, podczas gdy w 2009 ze względu na recesję, wysokie bezrobocie i ograniczoną liczbę nowych inwestycji budowlanych sprzedaż wyniosła tylko 108.000 sztuk. Oczekuje się, że sprzedaż detaliczna w 2011 będzie wyższa i osiągnie poziom 180.000 – 200.000 sztuk, co świadczy o odradzającej się gospodarce oraz o potrzebie wymiany starzejących się pojazdów. Niemniej jednak przewidywany poziom sprzedaży jest i tak niższy niż normalny poziom popytu w związku z wymianą pojazdów rzędu 225.000 sztuk.

Sprzedaż pojazdów powyżej 15 ton w Europie Zachodniej i Środkowej osiągnęła w roku 2010 poziom 183.000 sztuk. W porównaniu z rokiem 2009 nastąpił więc wzrost o 9 procent. W 2010 roku DAF zdobył udział w rynku powyżej 15 ton na poziomie 15,2 procent, czyli najwyższy w swojej 82-letniej historii. Firma jest liderem na rynku brytyjskim, holenderskim i belgijskim. Zajmuje też wiodącą pozycję na rynku środkowoeuropejskim w klasie powyżej 15 ton, na którym sprzedano ponad 20.000 pojazdów. Szacuje się, że w 2011 roku sprzedaż na rynku samochodów ciężarowych powyżej 15 ton w Europie osiągnie poziom od 220.000 do 240.000 sztuk.
W I kwartale 2011 roku DAF planuje otworzyć swoje biuro sprzedaży w Moskwie.


Rok 2010 w skrócie
PACCAR dostarczyła w roku 2010 do klientów na całym świecie 78.800 pojazdów i wprowadziła pięć nowych modeli ciężarówek.
Ciężarówka Peterbilt model 384 zdobyła tytuł ciężarówki roku (Heavy-Duty Commercial Truck of the Year).
Ciężarówki Kenworth zostały ocenione najwyższej podczas badania zadowolenia klienta przeprowadzonego przez firmę J.D. Powersm.
Trzeci rok z rzędu i dziesiąty raz w ostatnich siedemnastu latach samochód ciężarowy DAF CF85 zdobył nagrodę tygodnika Motor Transport jako flotowy samochód ciężarowy roku (Fleet Truck of the Year).
W Niemczech ciężarówka DAF LF zdobyła tytułu najlepszego importowanego pojazdu ciężarowego do 7,5 tony.
Ciężarówki Layland zostały ogłoszone zwycięzcą w kategorii ogólnej podczas dorocznego rozdania nagród Manufacturing Excellence Awards.
Uruchomiono produkcję silnika PACCAR MX do pojazdów Kenworth i Peterbilt w zakładzie w Columbus w stanie Mississippi. Liczba otrzymanych zamówień przekroczyła już 10.000.
Silnik MX firmy PACCAR został wyróżniony już po raz czwarty z kolei jako najlepszy silnik do autokarów podczas wystawy Bus World Asia w Szanghaju.
Od 1997 roku firma PACCAR zrealizowała już 14.500 projektów Six Sigma. 
Sprzedaż części zamiennych w Ameryce Północnej i Australii osiągnęła w 2010 rekordowy poziom.
PACCAR wprowadziła silnik PACCAR MX przeznaczony do montażu w ciężarówkach Kenworth i Peterbilt. Produkcja silnika została uruchomiona w czerwcu w nowym i nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Columbus w stanie Mississippi.
Kenworth wprowadził nowy model T700 z certyfikacją EPA SmartWay®. Ponadto na rynku pojawił się nowy model T440 o doskonałej wydajności i oszczędności paliwa, który przeznaczony jest dla regionalnych dostawców i profesjonalnych klientów.
Peterbilt wprowadził model 587 z certyfikacją EPA SmartWay®, będący następcą bardzo udanego modelu 387. Ogłoszono także rozpoczęcie sprzedaży hybrydowego pojazdu do przewozu odpadów model 320 klasa 8, w którym wykorzystano technologię Hydraulic Launch Assist (HLA) oraz modelu 382 przeznaczonego na trasy regionalne i krótkie. 
W 2010 roku ciężarówki Layland zdobyły nagrodę Green Business Award za redukcję odpadów i recykling.
W IV kwartale rozpoczęto produkcję pojazdu hybrydowego DAF LF, który jest już dostępny w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji i Belgii. Rozpoczęcie produkcji nastąpiło po dwóch latach szeroko zakrojonych badań w zakresie różnorodnych zastosowań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej.
Pojazdy hybrydowo-elektryczne kategorii medium-duty osiągają nawet 30% oszczędność paliwa. W 2010 roku Kenworth i Peterbilt dostarczyły 325 takich pojazdów.
W swoich zakładach produkcyjnych DAF ponownie wykorzystuje 30 procent energii cieplnej, aby zmniejszyć koszty podgrzewania wody.
Wiele zakładów PACCAR produkujących ciężarówki w Stanach Zjednoczonych i Europie uzyskało certyfikat „Zero Waste to Landfill” (ang. zero odpadów na składowiska), a wszystkie zakłady posiadają certyfikat środowiskowy ISO 14001.


Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport