mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PAIiIZ: W kryzysie nie możemy rezygnować ze SSE

PAIiIZ: W kryzysie nie możemy rezygnować ze SSE

W kryzysie, w warunkach ostrej konkurencji nie możemy rezygnować z żadnego instrumentu, który mógłby przyciągnąć do Polski zagranicznych inwestorów – uważa prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Obecnie zgodnie z deklaracjami inwestorów największą zachętą są specjalne strefy ekonomiczne i związane z nimi zwolnienia podatkowe. W czternastu istniejących strefach plasowana jest prawie co trzecia inwestycja.

PAIiIZ: W kryzysie nie możemy rezygnować ze SSE
– Ponad 30 proc. wszystkich inwestycji, które mają miejsce w Polsce, jest plasowane w strefach ekonomicznych. Oczywiście, strefy powinny rozwijać swoją działalność, doradzać, pomagać, wspierać, nie tylko umieszczać czy lokować tam swoich inwestorów. Natomiast ograniczanie działalności stref to będzie jak wychodzenie na ring do ciężkiej walki z lewą ręką zawiązaną na plecach – podkreśla Sławomir Majman, prezes PAIiIZ, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

W Polsce działa obecnie 14 specjalnych stref ekonomicznych. Ustawa przewiduje, że będą funkcjonować do 2020 r., ale przedsiębiorcy, przedstawiciele stref i resortu gospodarki apelują o przedłużenie tego terminu co najmniej do 2026 roku. Majman podkreśla, że inwestorzy są przyzwyczajeni do SSE i nie należy ich likwidować.

Prezez PAIiIZ dodaje, że strefy i zwolnienia podatkowe to zdecydowanie najsilniejszy magnes na inwestorów zagranicznych, szczególnie cenny w czasie kryzysu. Polska jest w czołówce europejskiej pod względem napływu inwestycji zagranicznych, ale z uwagi na spowolnienie gospodarcze o każdą musimy teraz walczyć. Poza strefami według Majmana nie dysponujemy zbyt wieloma narzędziami. Granty są dostępne jedynie dla niewielu najważniejszych inwestycji, do tego możemy wspierać je ze środków unijnych.

O przyszłości specjalnych stref ekonomicznych trwają dyskusje w rządzie. Pomysłom Ministerstwa Gospodarki, które chce wydłużenia ich funkcjonowania, sprzeciwia się resort finansów. Jego przedstawiciele twierdzą, że formuła stref już się wyczerpała, a w zamian lepszym pomysłem byłoby obniżenie podatku CIT dla wszystkich o 1 proc.

Podobne wiadomości:

Hybryda Klasy S

Hybryda Klasy S

Samochody luksusowe 2009-07-17

Polskie drogi będą nowoczesne

Polskie drogi będą nowoczesne

Polskie drogi 2015-08-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.