mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PIM - III spotkanie poddostawców członków Izby

PIM - III spotkanie poddostawców członków Izby

W dniach 28 i 29 marca br. w Bielsku-Białej odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie członków Polskiej Izby Motoryzacyjnej oraz firm związanych z sektorem poddostawców motoryzacyjnych.

PIM - III spotkanie poddostawców członków Izby

Toolmet

Pierwszy dzień rozpoczął się od zwiedzania firmy Toolmet (członek PIM), z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach Gości powitał p. prezes Ireneusz Klimaszewski a firmę przedstawił p. Tomasz Marek.

Spółka działa w obecnej formie od 1991 r. i jej podstawową działalnością jest projektowanie, produkcja i serwisowanie: form wtryskowych do tworzyw sztucznych, form odlewniczych oraz wykrojników i tłoczników.  Maksymalny wymiary wykonywanych form i wykrojników wynoszą 600x600 mm. Firma zatrudnia obecnie ponad 90 osób.

Toolmet współpracuje m.in. z branżą motoryzacyjną i jej klientami są np. Valeo, Eaton, Denso, Intier Automotive. Funkcjonowanie na wymagającym rynku jakim jest sektor motoryzacyjny wymaga stałego śledzenia zmian na rynki oraz ciągłego rozwoju. Toolmet w ostatni czasie zainwestował m.in. w  nowoczesne oprzyrządowanie a obecnie prowadzi rozmowy z  potencjalnymi inwestorami strategicznymi.

conTeyor Poland

Kolejnym punktem programu była wizyta w zakładzie con Teyor Poland (członek PIM), zlokalizowanym także w Czechowicach-Dziedzicach.  Gości powitała p. prezes Barbara Szela-Karpel oraz przedstawiciel belgijskiej centrali p. Jos van Bree.

Oddział  con Teyor Poland należy do belgijskiej grupy ConTeyor Multibag, która zatrudnia w Belgii, Polsce, USA i Meksyku blisko 400 osób a obroty w 2005 r. wyniosły 43 mln euro.  ConTeyor Poland istnieje od 1997 r.  i jest jedynym zakładem produkcyjnym w Europie tej firmy. Con Teyor Poland jest nowoczesnym zakładem produkującym wkłady tekstylne. 

Główną zaletą wkładów tekstylnych jest większa elastyczność przy dostosowaniu wkładu do pojemnika, możliwość gęstszego opakowania oraz łatwość transportu - szczególnie w przypadku pustych pojemników. Wszystko to daje umożliwia zoptymalizowanie procesów logistycznych i umożliwia ograniczenie kosztów, tak ważnych w przemyśle motoryzacyjnym.

Poza prezentacją uczestnicy mogli obserwować proces powstawania wkładów tekstylnych oraz produktów finalnych jaki są różnego rodzaju pojemniki i kontenery.
Con Teyor Poland zatrudnia obecnie około 120 osób, z których większość stanowią kobiety. Duże zainteresowanie pojemnikami sprawia, że zakład ciągle się rozwija. W najbliższym czasie Con Teyor Poland będzie prawdopodobnie "zmuszony" do kolejnej rozbudowy.

W wyniku współpracy z polskimi producentami kontenerów i pojemników, każdy klient Con Teyora otrzymuje produkt, który spełnia wszelkie wymagania co do rodzaju i specyfiki wytwarzanego i dostarczanego produktu. Obecnie firma może poszczycić się współpracą z takimi koncernami jak: Opel, VW, PSA, Renault, BMW, Porsche, Fiat, Faurecia, Johnson Controls, Lear i wielu innymi.

Konferencja członków PIM

Po odwiedzinach w firm, uczestnicy wzięli udział w oficjalnym spotkaniu członków Izby. Dyrektor Biura Izby p. Rafał Orłowski, przedstawił  wyniki sektora motoryzacyjnego w 2005 r.  oraz działania Izby w zeszłym i obecnym roku (m.in. spotkania członków w Legnicy i Baranowie Sandomierskim, misja poddostawców do Skoda Auto, II edycja konferencji AutoEvent). Pod nieobecność p. Bruno Jonczyka i Janusza Sobonia, którzy na poprzednim spotkaniu zostali wybrani na przewodniczących "dywizji poddostawców", dyrektor biura przypomniał, że doświadczenia i działania Izby w ostatnim roku wskazują, że rola PIM jako organizacji, która stara się reprezentować polski przemysł motoryzacyjny oraz ułatwiać współpracę kooperacyjną wzrasta z miesiąca na miesiąc.

Następnie głos zabrał Dan Mancuso z Export Development Canada (EDC), przedstawiając sytuację kanadyjskiego przemysłu motoryzacyjnego, możliwości współpracy z firmami kanadyjskimi oraz ofertę finansowania poddostawców przez EDC. Polski oddział EDS współpracuje od kilku miesięcy PIM i jednym z pierwszych efektów tej współpracy jest misja polskich firm do Kanady w maju br.

Prezes Targów Lipskich w Polsce p. Magdalena Dziemidek przestawiła nadchodzące targi Z 2006 (20-22 czerwca) zachęcając do udziału w nich oraz imprezach towarzyszących (giełda kooperacji oraz 10. Międzynarodowy Kongres Przemysłu Motoryzacji).

Spotkanie zamknął Prezes Izby Roman Kantorski, relacjonując spotkanie w Ministerstwie Gospodarki z Sekretarzem Stanu Pawła Poncyliusza z przedstawicielami sektora motoryzacyjnego w celu poznania stanowiska zainteresowanych stron i wypracowania przez MG stanowiska na Dezyderat nr 2 Komisji Gospodarki skierowanego do Prezesa Rady Ministrów i dotyczącego zmiany dotychczasowego stanowiska polskiego rządu w sprawie tzw. klauzuli napraw (przepisów zmieniających dyrektywę 98/71/EC odnoszących się do prawnej ochrony wzorców przemysłowych i uwolnienia rynku widocznych zamiennych części samochodowych). W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Związku Pracodawców Motoryzacji (ZPM), Związku Motoryzacyjnego SOIS, Polskiej Izby Motoryzacji (PIM), Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Przemysłu Motoryzacyjnego i Ciągnikowego, Związku Rzemiosła Polskiego - Ogólnopolskiej Komisji Rzemiosł Motoryzacyjnych, NSZZ "Solidarność" Regionu Mazowsze oraz Koalicji na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych.

Cooper Standard Automotive Polska

Drugi dzień rozpoczął się od odwiedzin w Cooper Standard Automotive Polska. Ten bielski zakład należy do koncernu Cooper Standard, który posiada 74 zakłady w 13 krajach i zatrudnia ponad 20 tys. osób na całym świecie.

Cooper Standard Automotive Polska specjalizuje się w produkcji uszczelnień do karoserii samochodowych na bazie gumy i tworzyw sztucznych. Zakład rozpoczął działalność w 1998 r, zatrudniając tylko 6 osób. Na koniec 2005 r. zatrudnienie wyniosło ponad 550 osób a wartość sprzedaży wyniosła blisko 59 mln USD.

Cooper Standard Automotive Polska należy do najlepszych nie tylko w Polsce ale i w Europie. Świadczą o tym wyróżnienia i nagrody przyznawane zakładowi w ostatnich latach, np. Volvo Car Award of Excellence (2004), Ford Q1 2003 Award. W Polsce fabryka również otrzymała wyróżnienia - m.in. w latach 2004 i 2005 została uznana za Przedsiębiorstwo Fair Play.

Systemy uszczelnień Cooper Standard Automotive Polska w samochodach takich koncernów jak: Ford, Volvo, Opel, Saab, VW, Renault, Fiat, Jaguar czy Toyota. Fabryka dbając o system jakości posiada certyfikaty ISO/TS 16949:2002 oraz ISO 14001.

Zobacz galerię: Cooper Standard Automotive z Bielska Białej


Fiat GM Powertrain Polska

Ostatnim punktem dwudniowego spotkania była wizyta w Fiat GM Powertrain Polska. Gości powitał prezes p. Tadeusz Świerczek. Fiat GM Powertrain Polska jest producentem europejskiego "przeboju" silnika wysokoprężnego 1.3 SDE.  Jak przystało na przebój, produkt z Bielska-Białej został uznany za "Silnik roku 2005" w kategorii 1-1,4 litra w konkursie International Engine of the Year.  Firma doceniana jest również w naszym kraju. Tylko w tym roku Fiat GM Powertrain Polska uznany został Firmą Roku 2005 w kategorii Największy Eksporter oraz Perłą Polskiej Gospodarki.
Produkt bielskiej fabryki jest najwyższej jakości. W ciągu 20 miesięcy od uruchomienia produkcji (marzec 2004-listopad 2005 r.) na 1 milion wyprodukowanych silników tylko niespełna 50 sztuk zostało zwróconych przez odbiorców.

W ostatnich dniach została ogłoszona decyzja o zwiększeniu produkcji silników w Bielsku-Białej. Inwestycje związane z tym projektem pochłoną 81 mln EUR. Produkcja silników zwiększy się z obecnych 650 tys. rocznie do 740 tys. w 2007 r. Planowane jest dalszy wzrost do 800 tys. w 2008 r.

Przeczytaj także:

Fiat GM - będą inwestycje (2006-03-20)

Główny klientem fabryki są zakłady Fiata, które odbierają obecnie 62% produkcji. Silniki z Bielska-Białej trafiają również do fabryk GM (34%) i Suzuki (4%). Dzięki rosnącemu popytowi na produkt rośnie również zatrudnienie, które przekracza obecnie 1350 osób. 
Po zakończeniu zwiedzania Fiat GM Powertrain Poland, spotkanie członków PIM i firm zaprzyjaźnionych zostało oficjalnie zakończone.

Zobacz galerię: Turbo napęd Fiat-GM
 
Polska Izba Motoryzacji składa podziękowania p. prezesowi Ireneuszowi Klimaszewskiemu (Toolmet), p. prezes Barbarze Szeli-Karpel (conTeyor Poland), p. prezesowi Piotrowi Gąsce i p. dyrektorowi Grzegorzowi Pyrzyńskiemu (Cooper Standard Automotive Polska) oraz p. prezesowi Tadeuszowi Świerczkowi i p. dyrektorowi Markowi Ramczewskiemu (Fiat-GM Powertrain Polska) za pomoc oraz umożliwienie zwiedzenia swoich zakładów. Redakcja mojeauto.pl przyłącza się do podziękowań.

Zobacz galerię: III spotkanie członków PIM i firm zaprzyjaźnionych - Bielsko Biała

Przeczytaj także:

Biuro Zakupów PSA Citroen Peugeot dla Europy Centralnej (2006-03-21)

Wyniki polskiego przemysłu - raport (2005-11-14)

Jaka będzie produkcja aut w Polsce? (2005-12-22)

Tematy w artykule: przemysl motoryzacyjny wydarzenia

Podobne wiadomości:

Cooper Standard Automotive - uszczelnienia z ziemi bielskiej

Cooper Standard Automotive - uszczelnienia z...

Aktualności 2006-04-11

Komentuj:

~tola 2008-04-24

piepszycie do konca roku 150 osob a zaledwie pracuje 30 bajki obiecujecie az sie czytac nie chce

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.