mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PIM i poddostawcy w warszawskich zakładach grupy FSO

PIM i poddostawcy w warszawskich zakładach grupy FSO

Już po raz kolejny, w dniach 28-29 marca br. w Warszawie, Polska Izba Motoryzacji (PIM) zorganizowała wyjazdowe spotkanie dla członków Izby oraz firm zaprzyjaźnionych. Tym razem uczestnicy zwiedzili zakłady FSO i ZZM Koram należące do grupy FSO.

PIM i poddostawcy w warszawskich zakładach grupy FSO

O potrzebie współdziałania i lobowania na rzecz prężnie rozwijającego się sektora motoryzacyjnego w Polsce dyskutowali zgromadzeni managerowie firm produkujących komponenty, dostawcy usług oraz eksperci z dziedziny szeroko rozumianej motoryzacji. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prelekcje zorganizowane pod koniec pierwszego dnia, podczas których omówiono aktualną sytuację branży, przedstawiono nowy program „Absolwent w motoryzacji” oraz spróbowano określić potrzeby, problemy członków Izby oraz wyzwania jakie stoją obecnie przed Polską Izbą Motoryzacji i zrzeszonymi w niej producentami części i komponentów. Dodatkowo przedstawicielki targów AMI Lipsk zaprezentowały polskim producentom i usługodawcom ofertę „polskich miejsc wystawienniczych” na tegorocznych targach w Lipsku.

W pierwszym dniu uczestnicy mieli okazję poznać bliżej fabrykę firmy ZZM KORAM. Należąca do grupy kapitałowej FSO spółka ZZM Koram (członek PIM) jest m.in. kooperantem fabryki FSO, Intrall, Thule, Ashok, ZTS Polska. Firma działa w Warszawie od 1983 r. i obecnie stoi przed możliwością poszerzenia swojej działalności (wtrysk, lakierowanie elementów z tworzyw sztucznych, produkcja zderzaków i tablic rozdzielczych, przetwarzanie poliuretanów, montaż podzespołów). Plany uzależnione są głównie od pozyskania nowych zleceń z koncernu Generals Motors (GM), który już jesienią uruchomi w warszawskim FSO produkcję Chevroleta Aveo. Prognozy ZZM Koram na 2007 rok przewidują wzrost sprzedaży z ponad 50 mln zł w 2006 roku do 75,4 mln zł. Wdrożenie nowego projektu pozwoli także na zatrudnienie 50 osób pracujących obecnie tymczasowo w zakładzie. Tym samym liczba zatrudnionych na stałe w zakładzie zwiększy się do blisko 240 osób.

Wieczorem, po wyczerpującym pierwszym dniu spotkania, uczestnicy z przyjemnością zasiedli w karczmie Kampania Piwowarska, gdzie do późnych godzin, przy tradycyjnym polskim jadle i napitkach, bawili się, dzieląc się wrażeniami i opiniami.

Atrakcją drugiego dnia spotkania było zwiedzanie Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) na Żeraniu. Uczestnicy spotkania przyjrzeli się pracy na dwóch wydziałach produkcyjnych: montowni oraz tłoczni. Fabryka FSO ruszyła z pierwszą produkcją w listopadzie 1951 roku, kiedy to z taśmy zjechał pierwszy, powojenny polski samochód - Warszawa M20. W ciągu 55 lat FSO wyprodukowała ponad 3,5 miliona samochodów. Blisko 1,5 miliona aut wyeksportowano do 90 krajów świata. Obecnie właścicielem warszawskiej FSO jest ukraińska firma AwtoZAZ. W ubiegłym roku Żerań opuściło blisko 95 tys. samochodów i zestawów do ich montażu. FSO S.A. eksportuje na Ukrainę zarówno kompletne Lanosy w różnych wersjach nadwozia oraz auta bez układu napędowego. Będą one produkowane do połowy 2008 roku. W samochodach na Ukrainie montowane są silniki a gotowe pojazdy trafiają później do salonów sprzedaży pod nazwą Sens. Jak poinformowała Krystyna Danilczyk, rzeczniczka firmy zapotrzebowanie na obiecujących rynkach  ukraińskim i rosyjskim znacznie przewyższa podaż. Jednak decyzja Komisji Europejskiej o pomocy publicznej w wysokości 78 mln euro pod warunkiem ograniczenia produkcji do 150 tys. aut rocznie do 2011 roku komplikuje plany na przyszłość warszawskiej fabryki. Ogranicza także plany koncernu GM, którego spółka GM DAT już jesienią br. będzie w FSO produkować Chevrolety Aveo. FSO odwołała się od tej decyzji podważając jej słuszność i uznając ją za krzywdzącą.

Zobacz galerię: Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) na Żeraniu
 
Spotkania wyjazdowe i konferencje organizowane przez PIM cieszą się rosnącym zainteresowaniem stale rozwijającego się sektora producentów komponentów dla motoryzacji jak też firm świadczących na ich rzecz usługi. Ponadto w maju 2007 r. Izba zorganizuje III edycję konferencji AutoEvent, dedykowaną sektorowi producentów samochodów i komponentów.

Przeczytaj także:

FSO to nie tylko Żerań (2007-02-14)

Nowości z FSO (2007-02-23)


 

Tematy w artykule: wydarzenia

Podobne wiadomości:

Dębica odpowiedzialna społecznie

Dębica odpowiedzialna społecznie

Aktualności 2011-11-22

Projekt Automotive Silesia Region

Projekt Automotive Silesia Region

Aktualności 2011-11-15

Komentuj:

~auto to zycie 2007-12-13

szkoda ze polska niema wlasnej marki, bylo by najlepiej gdyby FSO powrucilo moze za pare lat to sie stanie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport