mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PIM - spotkanie dywizji poddostawców

PIM - spotkanie dywizji poddostawców

Już po raz kolejny, w dniach 8 i 9 czerwca w Baranowie Sandomierskim, Polska Izba Motoryzacji (PIM) zorganizowała wyjazdowe spotkanie dla członków Izby oraz firm zaprzyjaźnionych. "Branża poddostawców motoryzacyjnych musi się jednoczyć" - podkreślił Roman Kantorski - Prezes PIM.

PIM - spotkanie dywizji poddostawców

O potrzebie wzajemnej integracji i współdziałaniu na rzecz prężnie rozwijającego się sektora motoryzacyjnego w Polsce dyskutowali zgromadzeni managerowie firm produkujących komponenty, dostawcy usług oraz eksperci z dziedziny szeroko rozumianej motoryzacji. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prelekcje zorganizowane pod koniec pierwszego dnia, podczas których omówiono aktualną sytuację branży, spróbowano określić potrzeby członków Izby oraz problemy, jakie stoją obecnie przed producentami części i komponentów.

W pierwszym dniu uczestnicy mieli okazję poznać bliżej fabrykę firmy Kirchhoff w Mielcu. Należąca do niemieckiej grupy spółka Kirchhoff Polska Assembly (członek PIM) jest m.in. kooperantem fabryk Opla, Volkswagena i Forda. Firma działa w Mielcu od 1990 r. i stale poszerza swoją działalność m.in. buduje nowy zakład na terenie Katowickiej SSE, gdzie planuje zatrudnić prawie 200 osób. Również w zwiedzanym mieleckim zakładzie zatrudnienie ma wzrosnąć do 450 osób a plany dotyczące rocznych obrotów zakładają poziom 50 mln euro w porównaniu z 40 mln euro w 2004 roku. Od początku działalności zakład obsługuje takich klientów jak General Motors i Suzuki (do modelu Opel Agila/Suzuki Wagon R+) oraz Forda (do modeli Focus i Mondeo). W ostatnich latach działalności produkcja została poszerzona o komponenty do VW Polo, Colorado, Touareg, Opla Vectra, Porsche Cayenne, Suzuki Ignis, Fiata Panda i  Forda C-Max.

Niespodzianką, przyjętą z wielkim entuzjazmem było "ponadplanowe" zwiedzanie polsko-szwedzkiej firmy Leopard Automobile-Mielec, produkującej ekskluzywne samochody sportowe. Doskonale prezentujące się pojazdy, w których każdy detal jest dopieszczany przez ręce właściciela robiły wielkie wrażenie. Samochody Leoprad tworzone są zwłaszcza pod indywidualne zamówienia bogatych Amerykanów.

Po tylu atrakcjach uczestnicy z przyjemnością zasiedli do wspólnej biesiady, zorganizowanej w zamku w Baranowie Sandomierkim. Wieczorem, jak na prawdziwy zamek przystało, odbyły się turnieje rycerskie w których wszyscy zainteresowani mogli wykazać się "umiejętnością zarządzania średniowieczną bronią".

Drugiego dnia głównym punktem programu była wizyta w fabryce Pilkington Automotive Poland w Sandomierzu specjalizującej się w produkcji szyb samochodowych (przednich, bocznych i tylnych). Warto dodać, że w tym roku firma obchodzi jubileusz 15-lecia Pilkington IGP oraz 10-lecia uruchomienia pierwszej nowoczesnej linii float w Polsce. W najbliższym czasie planowane jest także otwarcie nowej linii w fabryce w Sandomierzu oraz uruchomienie nowego zakładu przetwórstwa szkła w Szczecinie. Część infrastruktury sandomierskich zakładów Pilkingtona korzeniami wywodzi się jeszcze z Centralnego Okręgu Przemysłowego, dlatego też połączenie historii z zaawansowanymi technologicznie liniami produkcyjnymi wzbudzało zainteresowanie zwiedzających. Produkcja odbywa się na najwyższym poziomie, tego wymaga klient, a odbiorcami zakładu są między innymi fabryki Forda, VW, PSA, General Motors i Fiata.

Spotkania wyjazdowe i konferencje organizowane przez PIM cieszą się rosnącym zainteresowaniem stale rozwijającego się sektora producentów komponentów dla motoryzacji jak też firm świadczących na ich rzecz usługi. W najbliższym czasie (5-7 lipca) PIM organizuje misję poddostawców z Polski do koncernu PSA Peugeot Citroen (Poissy pod Paryżem), w której wezmą udział przedstawiciele 40 firm. W planach są kolejne wyjazdy do Szwecji i Rosji.
Ponadto w maju 2006 r. Izba zorganizuje II edycję konferencji AutoEvent, dedykowaną sektorowi producentów samochodów i komponentów. Na kolejnym jesiennym spotkaniu planowe jest utworzenie w PIM "dywizji" poddostawców.

Polska Izba Motoryzacji dziękuje panom: Januszowi Soboniowi (Kirchhoff Polska), Zbysławowi Szwaji, Ryszardowi Jania i Jerzemu Popkowi (Pilkington Automotive Poland) za pomoc oraz umożliwienie zwiedzenia ich zakładów.
Redakcja platformy mojeauto.pl dołącza się do podziękowań. Już niebawem na łamach działu Mapa Polskiej Motoryzacji przedstawimy szczegółowe relacje ze zwiedzanych zakładów.

 

 

Tematy w artykule: wydarzenia

Podobne wiadomości:

Dębica odpowiedzialna społecznie

Dębica odpowiedzialna społecznie

Aktualności 2011-11-22

Projekt Automotive Silesia Region

Projekt Automotive Silesia Region

Aktualności 2011-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport