mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > PZPM: spadki sprzedaży aut dostawczych zahamowane

PZPM: spadki sprzedaży aut dostawczych zahamowane

Jak wynika z opublikowanych przez PZPM danych, rynek sprzedaży aut dostawczych powoli wychodzi z kryzysu. W maju br. sprzedano tylko o 129 (4,2%) dostawczaków mniej niż w maju  ubiegłego  roku. Ogółem sprzedaż w maju wyniosła 2 961 pojazdów. Od  początku roku  sprzedano  15  051  samochodów dostawczych,  mniej  o  3  259  (17,8%)  niż  przed rokiem.

PZPM: spadki sprzedaży aut dostawczych zahamowane
Według statystyk sprzedaży, opracowanych na podstawie danych firm członkowskich PZPM, sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych w maju 2010 powoli wraca do zadawalającego poziomu. Cały rynek lekkich samochodów (Samochody osobowe i dostawcze)wyniósł w maju 2010 roku 28 599 sztuk. Sprzedano więcej o 183 sztuk (0,6%) niż rok wcześniej i więcej niż w kwietniu 2010 o  105 (0,4%). 
 
W  ciągu  ostatnich  12  miesięcy  sprzedano  346 502  lekkie  samochody.  Było  to  mniej  niż  w analogicznym okresie przed rokiem o 27 341 (7,3%). 
 
Sprzedaż  samochodów  dostawczych  w  maju  2010  wyniosła  2  961  i  była  mniejsza  o  129  sztuk (4,2%) niż w maju ubiegłego roku. Odnotowano wyraźne wyhamowanie spadku sprzedaży.  
 
Od początku roku sprzedano 15 051 samochodów dostawczych, mniej o 3 259 (17,8%) niż przed rokiem. 
 
Sprzedaż w ciągu 12 ostatnich miesięcy wyniosła 38 355 samochodów, mniej o 14 566 (27,5%) niż w analogicznym okresie przed rokiem. 
 
Powyższe  dane  odnoszą  się  do  wyników  sprzedaży.  Pierwsze  rejestracje  nowych  samochodów  po kwietniu były niższe o ok. 6-7%, przed rokiem różnica wynosiła około 13-15% sprzedaży.  
 
Liderem sprzedaży nowych samochodów dostawczych o DMC<= 3,5T jest Fiat. Koncern sprzedał w maju 2010 roku 683 pojazdy i posiada 23.1 % udziału w rynku. Mimo dobrego wyniku, sprzedaż na takim poziomie oznacza spadek o 15,8 % w porównaniu z rokiem ubiegłym. Czołówkę uzupełnia Volkswagen ze sprzedażą 405 samochodów dostawczych (spadek o 13,5 % i udział w rynku na poziomie 13,7 %) i Renault (odpowiednio: 361 sztuk, 12,2 % udział w rynku). Renault jako jedyn z pierwszej trójki zanotował wzrost sprzedaży - 9,7 %. 
 
Najwyższy wzrost sprzedaży wsród koncernów o największym udziale rynkowym zanotował Peugeot - 337 sprzedanych aut i wzrost o 57,5 %.

Podobne wiadomości:

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Sprzedaż diesli w Europie spada

Sprzedaż diesli w Europie spada

Aktualności 2016-05-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport