mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pakiet antykryzysowy dla transportu w Sejmie

Pakiet antykryzysowy dla transportu w Sejmie

Pierwsze postulaty i ustalenia z pakietu antykryzysowego dla transportu znalazły się nareszcie w Sejmie. Porozumienie między Forum Transportu Drogowego, zrzeszającego organizacje przewoźników oraz Ministerstwem Transportu zostało podpisane jeszcze w czerwcu. Zgodnie z nim przewoźnicy, którzy ze względu na kryzys wycofali pojazdy z ruchu, będą m.in. mogli nie płacić składek ubezpieczenia OC.

Postanowienia porozumienia dotyczą firm transportowych i innych przedsiębiorców posiadających ciężarówki, naczepy czy autobusy o masie powyżej 3,5 tony. Przede wszystkim przewoźnicy zabiegają o możliwość zawieszenia opłacania składek OC na czas wycofania takich pojazdów z ruchu. To kluczowa zmian dla prawie 100 tys. firm transportowych dotkniętych kryzysem. Trzeba pamiętać, że branża transportowa zatrudnia około 2 mln pracowników i szuka dziś oszczędności za wszelką ceną.

Przewoźnicy boją się, że firmy ubezpieczeniowe zablokują rozwiązania tego typu. Dla nich jest to bowiem duże źródło przychodu. Jak podaje portal Truck&Business składka za ubezpieczenie ciężarówki wynosi obecnie co najmniej około 1,7 tys. zł, gdy jazda jest bezszkodowa, a do nawet 9 tys. zł rocznie, gdy w przeszłości doszło do wypadków z udziałem firmowego auta. Firmy muszą płacić składki bez względu na to, czy pojazd jeździ po drogach czy też z jakiegokolwiek powodu stoi w bazie.

Tematy w artykule: przepisy ustawa pakiet antykryzysowy

Podobne wiadomości:

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez rząd

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez...

Finanse i prawo 2017-01-18

Prawo o ruchu drogowym - duże zmiany w 2017

Prawo o ruchu drogowym - duże zmiany w 2017

Finanse i prawo 2016-07-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Wygląda na to, że afera Dieselgate nie zaszkodziła Volkswagenowi. Niemiecki koncern zajął pierwsze miejsce pod względem globalnej sprzedaży samochodów w 2016 roku, wyprzedzając największego konkurenta - Toyotę.