mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Passaty i Golfy najpopularniejsze

Passaty i Golfy najpopularniejsze

Z całą pewnością jednak nie o taką popularność chodzi władzom koncernów motoryzacyjnych, w tym przypadku mającym siedzibę w Wolfsburgu. Oba Volkswageny były bowiem zdecydowanie najczęściej kradzionymi modelami w ubiegłym roku w naszym kraju.

Passaty i Golfy najpopularniejsze
Warto jednak na wstępie zaznaczyć, że od dłuższego czasu utrzymuje się dość mocna tendencja spadkowa liczby kradzionych aut w Polsce. W 2007 roku zostały skradzione łącznie 21.284 samochody, tj. o ponad 9 tys. mniej niż rok wcześniej, a W 2005 roku skradzionych aut było ponad dwukrotnie więcej. Spadek liczby kradzieży samochodów ma miejsce, tylko z jednym nieznacznym wyjątkiem, nieprzerwanie od 1999 roku, kiedy to swoje cztery kółka straciło 71.543 właścicieli.

Oczywiście najczęściej łupem złodziei padały samochody osobowe, jednak w statystykach policyjnych można znaleźć także całkiem inne typy pojazdów. Skradziono m.in. 2.063 samochody dostawcze, 1.137 samochodów ciężarowych, 115 autobusów i mikrobusów oraz niecałe 1,5 tys. innych pojazdów, w tym ciągników i przyczep. Bezpieczne nie były również pojazdy dwukołowe - 1.758 osób zgłosiło kradzież swoich motocykli lub motorowerów. Wciąż sporym popytem u złodziei, choć zapewne z nieco innego powodu, cieszą się tablice rejestracyjne. W ubiegłym roku 20.792 osoby zgłosiły kradzież tablic ze swoich samochodów.

Nie zmienił się specjalnie ranking najczęściej kradzionych modeli. Podobnie jak we wcześniejszych latach najbardziej chodliwe są marki Volkswagen, Audi oraz Fiat.

1. Volkswagen Passat - 2.070 skradzionych egzemplarzy w 2007 roku
2. Volkswagen Golf - 1.462
3. Fiat 126p - 759
4. Audi A6 - 689
5. Fiat Seicento - 619
6. Audi A4 - 423
7. Audi 80 - 411
8. Skoda Octavia - 372
9. Toyota Corolla - 346
10. Peugeot 307 - 319
11. Fiat Cinquecento - 303
12. Opel Astra - 289
13. Fiat Panda - 282
14. Opel Vectra - 255
15. Toyota Yaris - 240
16. Seat Ibiza - 236
 
Największe zagrożenie, przynajmniej statystycznie, grozi kierowcom z warszawską tablicą rejestracyjną. Aż 3.794 skradzione auta zarejestrowane były w stolicy, pamiętać jednak należy, że to właśnie aut z warszawską rejestracją jeździ najwięcej po polskich drogach. Aut ze śląską rejestracją skradzionych zostało 3.594, z wielkopolską 3.008, z łódzką 2.666 i z dolnośląską 2.296. Teoretycznie najbezpieczniej mogą się czuć kierowcy z województw podlaskiego (243 skradzione samochody w 2007 r.), opolskiego (323), podkarpackiego (330), lubelskiego (424) i warmińsko-mazurskiego (634).

Najczęstszymi miejscami, skąd kradzione były auta, były ulica i parkingi niestrzeżone - z tych miejsc zniknęło odpowiednio 8.368 i 7.591 aut. Co ciekawe, prawie 2 tys. aut zostało skradzionych z prywatnych garaży, albo wręcz z terenu posesji i tylko 149 z parkingów strzeżonych. Można wymienić kilka najczęściej powtarzających się metod, jakimi posługiwali się złodzieje. W 149 przypadkach wpierw kradzione były właścicielowi samochodu kluczyki od niego, zanotowano także 18 kradzieży "na stłuczkę" i 10 "na kółko". W 107 przypadkach kradzież auta była następstwem rozboju siłowego.
Tematy w artykule: kradzież

Podobne wiadomości:

DNA uchroni przed kradzieżą

DNA uchroni przed kradzieżą

Technika 2007-08-23

Kradną głównie Volkswageny i Fiaty

Kradną głównie Volkswageny i Fiaty

Aktualności 2007-03-19

Komentuj:

~Ja 2008-02-20

To widać - na każdej wsi pełno teraz starych volkswagenów...

~posiadający golfa 2008-02-20

a jam golfa, 99 r, i jeszcze mi nie ukradli, a swoją drogą to nie bylbym chyba zbytnio zly, bo z odszkodowania dostalbym chyba wiecej niz gdybym chcial teraz go sprzedać, smutne ale prawdziwe..

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport