mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Perspektywy dla rynku aut nowych

Perspektywy dla rynku aut nowych

Choć rynek nowych samochodów odnotowuje spadek rok do roku, to dzięki flotom udało się uniknąć gorszego wyniku. A koniec roku i okres wzmożonej wymiany floty mogą spowodować, że wynik na koniec roku będzie nawet dodatni.

Samochody są traktowane jako pewnego rodzaju inwestycja na 3-4 lata, świadcząca o optymizmie konsumenta. O ile jednak klienci indywidualni szybciej rezygnują z zakupu nowych aut, na rzecz używanych, o tyle floty firmowe rządzą się innymi prawami.

Mimo że nadal wiele przedsiębiorstw przedłuża czy to kontrakty leasingowe, czy też okres użytkowania samochodów kupowanych za gotówkę, to jednak część firm decyduje się dokonać wymiany aut. Najważniejszy dla firmy jest bowiem rachunek ekonomiczny. Przestoje w coraz starszej flocie, spowodowane awariami i serwisami, negatywnie odbijają się na kosztach utrzymania.

- Oceniam, że około czterdzieści procent firm wstrzymywało decyzje o wymianie aut, w oczekiwaniu na przebieg kryzysu. Mimo iż dało się odczuć pewne spowolnienie we flotach, to jednak część przedsiębiorstw zdecydowała się wymienić samochody. W tym roku wzrost liczby samochodów flotowych w branży CFM był niższy w porównaniu do lat poprzednich,  jednak coraz wyraźniej widać już symptomy ożywienia na rynku. Lekkim impulsem do pobudzenia branży leasingowej, może być kolejny koniec "kratki", czyli zlikwidowanie możliwości odliczania VAT od zakupu i paliwa, choć nie przeceniałbym jej znaczenia. Auto z kratką przestało być głównym sposobem na oszczędności – podsumowuje Ireneusz Tymiński, General Manager KBC Autolease Polska.

Dotychczasowe wyniki pokazały również, że duży wpływ na sprzedaż w poprzednich miesiącach, miały dopłaty (tzw. premie wrakowe) do zakupu nowych samochodów na kilku zachodnich rynkach. Wzmożony eksport aut, kupowanych w polskich salonach, wpłynął wówczas pozytywnie na poziom sprzedaży. W kolejnych miesiącach, głównie za sprawą zakończenia akcji premiowania zakupu nowych aut w Niemczech, wpływ na sprzedaż nowych samochodów w polskich salonach może być już minimalny.

Z kolei rozpoczął się okres, kiedy to klientów indywidualnych, jak i firmy, do zakupów może zachęcić wzmożona aktywność producentów samochodów, czyli wyprzedaże i inne akcje promocyjne. Choć w tym roku nie będą one tak spektakularne jak choćby w zeszłym roku, to zawsze jakieś grono osób czy firm skusi się na "okazje".
Tematy w artykule: auta nowe rynek polski promocje

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych aut w Polsce - najlepszy czerwiec od lat

Sprzedaż nowych aut w Polsce - najlepszy...

Aktualności 2015-07-15

Rekordowa produkcja samochodów w Polsce

Rekordowa produkcja samochodów w Polsce

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport