mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Peugeot 207 S2000 po testach

Peugeot 207 S2000 po testach

Dział sportowy Peugeot zakończył pierwsze testy swojego nowego modelu rajdowego 207 przygotowanego w specyfikacji klasy Super 2000. Inżynierowie francuskiej marki mają nadzieję, że 207 S2000 odniesie podobne sukcesy na rajdowych trasach do tych jakie na swoim koncie zanotowały legendarne modele 205 T16 czy 206 WRC.

Peugeot 207 S2000 po testach
Koncepcyjny model 207 S2000 został zaprezentowany w tym roku na salonie samochodowym w Genewie. Roboczo nazwany jako 207 RCup Concept Car wzbudził duże zainteresowanie w rajdowym środowisku. Już wówczas szefowie Peugeot zapowiedzieli, że samochód na pewno pojawi się w sporcie i co ważne będzie dostępny także dla prywatnych kierowców rajdowych, nie startujących w fabrycznych zespołach.

Czytaj więcej o: Peugeot 207 RCup Concept Car

Pierwsze odpalenie czterocylindrowego silnika o mocy niemal 280 KM nastąpiło 16 maja br. Wtedy także główny inżynier techniczny w Peugeot Sport, Bertrand Vallat rozpoczął testy rajdowej 207-ki. Samochód sprawdzany był zarówno na nawierzchni asfaltowej i luźnej, a testujący go kierowcy: Bryan Bouffier, Sebastian Lindholm i Gilles Panizzi byli pod wrażeniem osiągów auta.

Bertrand Vallat, który jednocześnie opiekuje się całym projektem po zakończeniu testów powiedział: „Testy zaczęliśmy od nawierzchni szutrowej gdzie 207 S2000 prezentował bardzo dobry poziom niezawodności. Potwierdziły to również późniejsze testy na asfaltach. Na razie jesteśmy w początkowej fazie rozwoju tego samochodu i mamy jeszcze sporo pracy, jednak kierowcy, którzy mięli okazję zasiąść za kierownicą auta byli zadowoleni zarówno z osiągów jak i przyczepności tego modelu.”

Zobacz galerię zdjęć modelu Peugeot 207 RCup

Powołana przez FIA rok temu nowa klasa aut rajdowych w specyfikacji S2000 staje się więc coraz bogatsza. Do startujących już w rajdach Fiata Punto S2000, Volkswagena Polo S2000, Toyoty Corolli S2000 dołączy również Peugeot S2000. Według założeń Międzynarodowej Federacji Sportów Samochodowych nowopowstała klasa ma przyczynić się do obniżenia kosztów w serwisowaniu samochodów rajdowych z najwyższej półki i dać kierowcom rajdowym ciekawą alternatywę w przypadku kiedy nie mogą oni sobie pozwolić na starty w aucie klasy WRC. Samochody startujące w klasie Super 2000 są tańsze w utrzymaniu ze względu na mniej zaawansowaną elektronikę. Pozbawione są doładowania Turbo oraz elektronicznie sterowanych dyferencjałów.

Czytaj także:

Sportowy lew - Peugeot 207 GT 2006-07-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport