mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Peugeot 308 R HYbrid - francuski hiperkompakt

Peugeot 308 R HYbrid - francuski hiperkompakt

Jeszcze niedawno hot-hatche miały moc ok. 200KM. Dzisiaj mocno już przekraczają 300, ale Peugeot 308 R HYbrid przybywa z zupełnie innej planety.

Peugeot 308 R HYbrid - francuski hiperkompakt
Podczas gdy najmocniejsze kompakty w stylu Mercedesa Klasy A AMG i Audi RS3 nadal wykorzystują konwencjonalne silniki benzynowe, to inżynierowie Peugeot Sport wybrali inną drogę. Do 270-konnego silnika 1,6 turbo, znanego chociażby z najmocniejszej wersji coupe RCZ, dorzucili dwa silniki elektryczne. Każdy ma moc 85kW, a jeden z nich odpowiada za napęd tylnej osi. Tak osiągnięto zniewalające stado pół tysiąca koni mechanicznych (Golf ma tyle tylko w wersji wirtualnej) i napęd na cztery koła. Czy to naprawdę Peugeot?!

Za przekazywanie tego wulkanu energii na koła o szerokości 235mm odpowiada 6-biegowa skrzynia ze sterowaniem łopatkami za kierownicą. Rezultaty są wyborne: 4 sekundy od startu do "setki", 22 sekundy od startu do pierwszego kilometra przejechanego dystansu i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250km/h. Zapewne gdyby ogranicznika nie było, ważący 1550kg kompakt zamknąłby na liczniku trzecią "setkę". Dla spokojniejszych kierowców pozostają jeszcze 3 tryby jazdy, ograniczające temperament R Hybrid: przełącznik na pozycji Track redukuje potencjał napędu do 400KM, ustawienie Road daje 300KM, a ZEV sprawia, że pracuje tylko jeden silnik elektryczny. Ach, jeszcze spalanie - hiperkompakt z lwem w logo zużywa 3 litry benzyny na każde 100km...


Żeby jakoś utrzymać to monstrum w ryzach, Peugeot założył z przodu hamulce z wentylowymi tarczami o średnicy 380mm, a tylne mają 290mm. Warto jednak pamiętać, że w dużej mierze są one odciążane przez silniki elektryczne, które hamując jednocześnie odzyskują energię do kolejnych sprintów. Samochód ma też mocno obniżony środek ciężkości w stosunku do drogowego 308, bak przeniesiony do bagażnika dla poprawy rozkładu mas oraz wydłużony o 8 centymetrów rozstaw osi, co zwiększa stabilność.

Dopełnieniem tego niezwykłego zjawiska, nazwanego 308 R HYbrid, jest sam wygląd auta - dwukolorowe, niebiesko-czarne lakierowanie, 19-calowe alufelgi, efektowny grill o wzorze szachownicy i dodatkowe wloty powietrza w masce silnika to bardzo rasowe dodatki. Werdykt może być tylko jeden - produkować to auto, szybko, teraz. Niestety, szanse są mniej niż iluzoryczne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport