mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Peugeot i Ferrari najszybsze na Imoli

Peugeot i Ferrari najszybsze na Imoli

3 lipca, w wyścigu na włoskim torze Imola, na którym odbyła się czwarta runda tegorocznego Intercontinental Le Mans Cup zespoły Peugeot/Michelin i Ferrari/Michelin zapewniły sobie podwójne zwycięstwa odpowiednio w klasach LMP1 i LM GTE Pro.

Peugeot i Ferrari najszybsze na Imoli
Trzy tygodnie po sukcesie Audi, czyli rekordowym pięciokrotnym przejedzie (55 okrążeń) podczas czerwcowego wyścigu Le Mans 24 Hours, na torze Imola Michelin po raz kolejny dowiódł wytrzymałości i trwałości swoich opon wyścigowych. Mimo iż temperatura toru sięgała 50°C, Anthony DAVIDSON (Peugot 908 z numerem 7) i Stéphane SARRAZIN (Peugeot 908 z numerem 8) zatriumfowali po potrójnych przejazdach (łącznie 95 okrążeń) na oponach z mieszanki o średniej twardości.

„Moje opony były w tak dobrej kondycji, że mógłbym zaryzykować czwarty przejazd, ale wtedy przekroczyłbym dozwolony czas obecności kierowcy jednego pojazdu na torze” – wyjaśnił Stéphane Sarrazin, zwycięzca weekendowych zawodów MICHELIN GREEN X Challenge i drugi w klasyfikacji generalnej 6 Hours of Imola kierowca Peugeot z numerem 8. „Kiedy tu przyjechaliśmy, myśleliśmy, że nie będziemy w stanie wyjść poza podwójne przejazdy, ale ponieważ Michelin ciężko pracował nad gamą konkurencyjnych i wytrzymałych opon, nasz zespół postanowił oprzeć strategię wyścigu na przejazdach potrójnych.”

Tego samego dnia na torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli Michelin odniósł drugie, równie spektakularne i także podwójne zwycięstwo z Ferrari. Tu, w klasie LM GTE Pro panowała zacięta walka pomiędzy trzema producentami opon wyposażającymi identyczne Ferrari 458 Italia. Z racji podwójnych przejazdów, pojazdy konkurowały na jednym komplecie opon, ale to właśnie AF Corse Ferrari 458 Italia (z numerami 71 i 51) wyposażone w opony Michelin jako pierwsze przejechały pod chorągiewką z szachownicą.

Na półmetku Intercontinental Le Mans Cup, dzięki Peugeot (LMP) i Ferrari (GTE) Michelin z partnerami zajmuje dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji producentów, a wraz z zespołami Peugeot Sport Total, AF Corse i Larbre Compétition Michelin stoi na szczycie tabeli z największą liczbą punktów w klasyfikacji zespołów.

Podobne wiadomości:

Koniec Ferrari California, czas na Portofino

Koniec Ferrari California, czas na Portofino

Aktualności 2017-08-30

Peugeot iOn – z elektronami w żyłach

auto motor i sport 0000-00-00

Jego silnik nie ma cylindrów ani pojemności skokowej. W pierwszym "elektrycznym teście" na łamach "auto motor i sport" w głównej roli samochód, który zawsze jest na fazie - Peugeot iOn. Jak jeździ, co potrafi , do czego się nadaje?

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe
Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe
Właściciele samochodów osobowych i ciężarowych zapłacą w przyszłym roku jeszcze więcej za brak OC. Maksymalna kara za jazdę bez obowiązkowego ubezpieczenia może wynieść nawet 6300 zł.