mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pick-up Grand Tiger wyjeżdża na polskie drogi

Pick-up Grand Tiger wyjeżdża na polskie drogi

Już od początku stycznia 2011 roku POL-MOT Warfama będzie sprzedawała montowane w lubelskim oddziale spółki pickupy Grand Tiger.  Kilka dni temu POL-MOT Warfama zawarła z chińską spółką Hebei Zhongxing Automobile umowę handlową dotyczącą właśnie samochodu Grand Tiger.

Pick-up Grand Tiger wyjeżdża na polskie drogi
Zgodnie z postanowieniami dobromiejska spółka została wyłącznym importerem, monterem, dystrybutorem i serwisantem współprodukowanego pickupa na terenie Polski z prawem udzielania sublicencji. Strony ustaliły, że obszar umowy może zostać rozszerzony na pozostałe kraje Unii Europejskiej. Wartość tego kontraktu to 60 mln zł. Umowa została zawarta na trzy lata.

- Podpisanie tej umowy stało się możliwe m.in. dzięki zakupieniu przez spółkę części zakładów dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie - powiedział Karol Zarajczyk, wiceprezes dyrektor ds ekonomiczno finansowych POL-MOT Warfama SA. - Dało nam to większe możliwości działania oraz przyspieszyło dalsze procesy decyzyjne. Dzięki podpisaniu umowy będziemy w stanie dostarczyć polskim rolnikom bardzo uniwersalny samochód, który w żaden sposób nie odbiega od standardów europejskich, w naprawdę dobrej cenie - dodaje.
 
Grand Tiger będzie wyposażony w 170 konny silnik diesla D4CB o pojemności  2,5l oraz skrzynię biegów koreańskiej produkcji. Pickup ma podwójną, pięcioosobową kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła, a jego ładowność wynosi od 625 do 1025 kilogramów. Masa całkowita pojazdu to 2485 kg. Spalanie w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie zurzycie paliwa to 8,8 litra. Na wyposażeniu Grand Tiger znajdzie się klimatyzacja, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, elektrycznie otwierane szyby, aluminiowe felgi i lakier metalik.

11 marca 2009 roku Pol-Mot Warfama SA otrzymała świadectwo homologacji na samochód Grand Tiger. Jest to sukces inżynierów z Warfamy, którzy w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonali wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.
 
Uzyskana homologacja jest uznawana we wszystkich krajach świata, wystarczy złożyć odpowiednią dokumentację w języku kraju, na który  chce się uzyskać homologację i jest ona przyznawana automatycznie na podstawie przedłożonych  dokumentów, bez konieczności weryfikacji przeprowadzonych badań. Dodatkowo w celu poprawy zarówno bezpieczeństwa jazdy jak i komfortu użytkownika samochód do chwili obecnej był stale modyfikowany i wzbogacany o nowe elementy. Pick-up z Warfamy spełnia wszystkie przepisy przewidziane dla samochodów ciężarowych i w związku z tym nie jest obciążony podatkiem akcyzowym, a firmy mogą dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.
 
POL-MOT Warfama SA po raz pierwszy zaprezentowała Grand Tigera w trakcie Międzynarodowych Targów Wystawienniczych AGROTECH w Kielcach w 2009r. oraz podczas targów AGROSHOW w Bednarach w 2010r. Grand Tiger to samochód przeznaczony m.in. dla rolnictwa, sadownictwa, przedsiębiorstw komunalnych oraz wszelkiego rodzaju firm usługowych. Auto bardzo dobrze sprawdza się zarówno w trudnych warunkach polowych jak i warunkach miejskich, jako samochód do przewozu większych ładunków o nietypowych gabarytach.
 
POL-MOT Warfama SA to jeden z największych polskich producentów sprzętu dla rolnictwa oraz jedyna spółka z branży maszyn i urządzeń rolniczych, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka posiada zakład produkcyjny w Dobrym Mieście k. Olsztyna oraz trzy oddziały w Biedaszkach Małych k. Kętrzyna, Opalenicy i Lublinie. Specjalizuje się w produkcji pras zw?ających, owijarek, rozrzutników obornika, przyczep, ładowaczy czołowych TUR, ładowaczy zaczepianych i zawieszanych tylnych oraz ciągników rolniczych. Bogata oferta spółki została poszerzona o linię technologiczną do produkcji ekologicznych brykietów, która w chwili obecnej jest najbardziej wydajną tego typu linią na rynku krajowym.

Podobne wiadomości:

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Finanse i prawo 2017-09-18

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic